Jump to content

Recommended Posts

Posted

Cześć. Jestem nowicjuszem, zachwycony SimRailem. Symulator ma duży potencjał.

Kilka moich spostrzeżeń:

HUD:

1. przydałby się hud w postaci samego zegara

2. możliwość własnego rozmieszczenia elementów hud

3. większa rozdzielność poszczególnych elementów. Dzięki temu każdy mógłby włączyć i rozmieścić sobie tylko to czego naprawdę potrzebuje. Przykładowo uniezależnić wskazanie prędkości od dozwolonej vmax, odłączyć prędkościomierze od pozostałych wskazań nastawników etc.

FOV - brakuje mi zejścia poniżej 50. W kokpicie 50 jest ok, ale widok na zewnątrz to nadal "fisheye"

KAMERA - przydałaby się możliwość zapisu własnego widoku np. pod podstawowym 1 fajnie, że można ustawić sobie fotel maszynisty, ale przydałby się dodatkowo zapis gdzie dokładnie celuję widokiem.

BIND klawisza do przechodzenia przez drzwi- obecne klikanie "wyjdź/wejdź" psuje imersję

BLOOM - jest przesadzony, utrudnia odczyt znaków drogowych. Idealny byłby suwak, alby każdy mógł  ustawić sobie odpowiedni poziom, albo chociaż ograniczenie tego efektu

DŹWIĘK - hamulce EN57. Ostatni moment hamowania brzmi nienaturalnie- w momencie zatrzymania dźwięk łagodnie ścisza się. Kojarzę, że w tym momencie hamulce wydawały z siebie ostatni, najmocniejszy pisk, gwałtownie urywający się wraz z zatrzymaniem składu. Dużo lepiej zrobione są wagony.

PASAŻEROWIE - tekstury są całkiem ładne, ale jest trochę za dużo klonów. Po paru godzinach zaczynają bawić.

MODEL MASZYNISTY - kolejny klon pasażera - istna bieda. Już lepszy byłby pan Zdzichu z Ty2.

DESZCZ - na szybie - gdyby dało się zrobić taki wredny deszcz, który naprawdę zasłania widok, a użycie wycieraczek stałoby się do jazdy konieczne

DRZEWA - strasznie brakuje typowo polskiego krajobrazu - najzwyklejszych sosen z gołym pniem od dołu i ulistnieniem na samej górze. Obecne drzewa jakoś mi osobiście nie pasują. Zboże na polach też wypada średnio.

EDYTOR TRAS - wiadomo. 

• I agree 1