wyskass Posted Friday at 12:24 PM Posted Friday at 12:24 PM Kilka razy już miałem sytuacje i nie wiem jak z tym się poradzić. Nat ETCS 1, zbliżam się do stopu, ale się zmienia na zielony czy 40km, a ETCS się nie aktualizuje (Na Poziom 1), odlicza do zera, i pełno hamuje do stopu. Teraz trzeba odluźniać i marnować czas startować od nowa. Próbowałem zwolnić do 40, jak pokazuje czara linia na prędkościomierzu, ale dalej mnie głupio zatrzymuje. Co robić w tych sytuacjach, gdzie ETCS myśli że STOP? Dzięki.
pan kura Posted Friday at 12:49 PM Posted Friday at 12:49 PM (edited) Na poziomie pierwszym ETCS się aktualizuje punktowo, czyli w lokalizacji odpowiednich balis, które w większości przypadków znajdują się +-5m przed semaforami. W przypadku minięcia semafora wskazującego sygnał S5 lub każdego innego sugerującego o tym, iż następny semafor (w drodze hamowania) jest na stój, należy się stosować do krzywej hamowania. W przypadku wymienionym przez ciebie, czyli przy zmianie najbliższego semafora na sygnał zezwalający już po minięciu poprzedzającego semafora nadal masz obowiązek stosowania się do krzywej hamowania, aż do przekroczenia progu prędkości dojazdowej, która wynosi 40km/h. Z prędkością nie większą niż 40km/h dotaczasz się do semafora wskazującego sygnał zezwalający na jazdę i po jego minięciu powinien ci wskoczyć nowy MA (Movement Authority). Edited Friday at 12:51 PM by pan kura 2
wyskass Posted Friday at 01:02 PM Author Posted Friday at 01:02 PM 5 minutes ago, pan kura said: Na poziomie pierwszym ETCS się aktualizuje punktowo, czyli w lokalizacji odpowiednich balis, które w większości przypadków znajdują się +-5m przed semaforami. W przypadku minięcia semafora wskazującego sygnał S5 lub każdego innego sugerującego o tym, iż następny semafor (w drodze hamowania) jest na stój, należy się stosować do krzywej hamowania. W przypadku wymienionym przez ciebie, czyli przy zmianie najbliższego semafora na sygnał zezwalający już po minięciu poprzedzającego semafora nadal masz obowiązek stosowania się do krzywej hamowania, aż do przekroczenia progu prędkości dojazdowej, która wynosi 40km/h. Z prędkością nie większą niż 40km/h dotaczasz się do semafora wskazującego sygnał zezwalający na jazdę i po jego minięciu powinien ci wskoczyć nowy MA (Movement Authority). No tak myślałem, że jak zwolnię do 40 to mogę kontynuować, ale mnie i tak zatrzymało. W innej sytuacji jak próbowałem startować, to mnie po drugi raz zatrzymał, ale nie pamiętam 100% detali w tamtym przypadku. Więc ja, rozumiem, to po prostu wystarczy zwolnic do 40 i nie zatrzyma, bo to jest częsta sytuacja? Spróbuje jeszcze raz w takiej sytuacji bardziej uważnie.
pan kura Posted Friday at 01:50 PM Posted Friday at 01:50 PM Proszę nagrać podobną sytuację i tu wstawić film, abym mógł lepiej wytłumaczyć problem
wyskass Posted Friday at 03:16 PM Author Posted Friday at 03:16 PM 1 hour ago, pan kura said: Proszę nagrać podobną sytuację i tu wstawić film, abym mógł lepiej wytłumaczyć problem No, jak złapie to nagram. Czy może musi być mniej niż 40? 39 kph i mniej? Może równo 40 było za wysoko? Po prostu, krzywa szła do zera i nie kończyła na 40. Ale zobaczymy następnym razem. Dzięki
Marcion Posted Friday at 03:48 PM Posted Friday at 03:48 PM Na ETCS może być 40 km/h (41 km/h na HUD), ale w tym przypadku przekroczenie o 1 km/h ETCS wymusi zatrzymanie
Recommended Posts