Jump to content

Recommended Posts

Posted

 

Witam,
opis problemu (krótko, precyzyjnie):

  • Po uruchomieniu gry SimRail wszystkie podłączone mikrofony są wykrywane w menu (ustawieniach audio), jednak po wejściu do rozgrywki (singleplayer i multiplayer) gra przestaje odbierać dźwięk z mikrofonu.

  • Dodatkowy objaw: w menu, jeśli wybiorę mikrofon A i kliknę Zastosuj, dźwięk przestaje być wykrywany; jeśli potem bez klikania Zastosuj wybiorę mikrofon B, nagle działa — po kliknięciu Zastosuj znowu nie działa. Sugeruje to problem z przeładowaniem/inicjalizacją wejścia audio po zastosowaniu ustawień.

  • Problem występuje niezależnie od fizycznego mikrofonu (testowane 4 różne urządzenia). Windows i inne aplikacje wykrywają mikrofony normalnie.

Środowisko / istotne dane techniczne:

  • System: Windows (wersja systemu dostępna na żądanie).

  • Gra: SimRail zainstalowany ze Steam, ścieżka:
    C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\SimRail\

  • Unity engine (wg logu): 2023.1.8f1.

  • GPU: NVIDIA GeForce RTX 4060, sterownik: 32.0.15.8115.

  • Log gry dołączony: SimRail_log_2025-10-14_12-34-27.txt. (Załączam/udostępniam log w temacie.)

  • Folder pluginów gry: C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\SimRail\SimRail_Data\Plugins — lista plików (wycinek): AudioPluginDissonance.dll, opus.dll, steam_api64.dll, WindowsTTS.dll, itd. Brakuje pliku AudioPluginOculusSpatializer.dll.

Kluczowy fragment z logu:

 
 
DllNotFoundException: Unable to load DLL 'AudioPluginOculusSpatializer' ... DllNotFoundException: Unable to load DLL 'AudioPluginOculusSpatializer' because of 'Failed to open the requested dynamic library ... (WinError:0000007e)

oraz

 
 
DllNotFoundException: Unable to load DLL 'AudioPluginOculusSpatializer' ... (WinError:0000007e) at ONSPAudioSource.OnBeforeSceneLoadRuntimeMethod ()

Co już zrobiłem (kroki reprodukcji i próby naprawy):

  1. Sprawdzenie folderu .../SimRail_Data/Plugins — brak AudioPluginOculusSpatializer.dll (listę plików mogę wkleić, jeśli potrzebne).

  2. Ustawienie pojedynczego mikrofonu jako domyślne urządzenie systemowe.

  3. Uruchamianie gry jako Administrator.

  4. Trzykrotna reinstalacja gry (pełne odinstalowanie i ponowna instalacja przez Steam).

  5. Wyłączenie firewalla / sprawdzenie, że AV nie blokuje procesu (brak blokad).

  6. Próby z wirtualnymi mikrofonami / zmianami urządzeń audio — bez skutku.

  7. Sprawdzenie porad z forum i wskazówek (bez efektu).

Prośba / oczekiwane działania od dewelopera (konkretne):

  1. Proszę o informację, czy AudioPluginOculusSpatializer.dll powinien być dostarczony razem z dystrybucją gry. Jeśli tak — proszę o oficjalny patch/aktualizację dodającą ten plik do SimRail_Data/Plugins.

  2. Jeśli plugin nie jest wymagany — proszę o wyjaśnienie, dlaczego log się odwołuje do AudioPluginOculusSpatializer i jak wyłączyć wymuszanie jego ładowania (aby gra poprawnie inicjalizowała kanał mikrofonu bez tego DLL).

  3. Prośba o diagnostyczny build/patch, który:

    • nie próbuje ładować brakującego DLL albo

    • obsłuży brak DLL poprawnie (fallback), tak aby mikrofon był dostępny także w rozgrywce.

  4. Jeżeli Dissonance Voice Chat wymaga konkretnej wersji spatializera — proszę o informację jaka wersja DLL jest kompatybilna z obecnym buildem gry (Unity 2023.1.8f1) i czy deweloper może dostarczyć odpowiedni plik lub wskazówki, skąd legalnie go pobrać/uzyskać.

Dodatkowe informacje do debugowania (mogę dostarczyć na żądanie):

  • Pełny log SimRail_log_2025-10-14_12-34-27.txt (załączony).

  • Pełna lista plików w SimRail_Data/Plugins (podałem fragment; mogę wkleić cały output dir).

  • Kroki reprodukcji: uruchomienie gry, wejście do menu audio (mikrofony wykrywane), wejście do singleplayer — mikrofon przestaje działać. Testowane na kilku mikrofonach fizycznych i wirtualnych.

Załączniki: SimRail_log_2025-10-14_12-34-27.txt, output dir z .../SimRail_Data/Plugins (mogę wkleić pełny listing).

Proszę o szybkie sprawdzenie problemu lub wskazanie, który plik/patch powinien być dostępny — obecny stan uniemożliwia używanie mikrofonu w rozgrywce mimo że system i menu gry mikrofony widzą.

Dziękuję i proszę o informację zwrotną / patch.

 

SimRail_log_2025-10-14_12-34-27.txt

  • 3 weeks later...
  • SIMRAIL Team
Posted
Thank you for reporting this issue. A similar problem has already been reported by other users.
Dziękujemy za zgłoszenie tego problemu. Podobny problem był już zgłaszany przez innych użytkowników.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy