Jump to content

Recommended Posts

Posted

 

Serio, nie rozumiem tego oporu. Przecież historia pokazuje, że modding potrafi uratować, rozwinąć, a nawet przenieść grę na zupełnie nowy poziom. Wystarczy spojrzeć na „Skyrima”, „Minecrafta”, „Stalkera”, „Half-Life’a” (z którego wyszedł przecież CS), czy nawet „Gothica”. To wszystko żyje dzięki społeczności.

A dzisiaj? Coraz więcej devów zamyka swoje gry jakby były jakimś świętym reliktem, którego nie wolno dotknąć. Zero mod toolsów, zero wsparcia, czasem nawet żadnych configów do grzebania. Czemu?

Moim zdaniem to po części strach i chęć kontroli. Wielu twórców chce, żeby gracz doświadczał gry dokładnie tak, jak oni to sobie zaplanowali. A jak ktoś coś zmieni, to psuje im „artystyczną wizję”. Ale serio… czy to jeszcze wizja, jak gra sprzedana została za X zł? 

Do tego dochodzi chyba lęk przed tym, że mody będą lepsze niż oficjalne DLC. Bo przecież jak jeden gość zrobi darmowe rozszerzenie z nową trasą lub Lokomotywą i lepszą optymalizacją niż całe studio, to trochę przypał. Ale to nie nasz problem to znaczy, nie graczy. My chcemy rozwijać grę, tworzyć coś wspólnie. Czemu to takie straszne?

I jeszcze jedno monetyzacja. Jak gra nie ma modów, to łatwiej sprzedać płatne trasy, dodatki i pierdoły. Nie zrobisz sobie moda z nowym lokiem lub ulubioną trasą, bo musisz kupić oficjalny zestaw za X zł. Trochę to smutne, ale prawdziwe.

 

Posted

Raczej wątpią,że się doczekamy po latach przejścia projektu na  zasadach jak np Maszyna ale teraz w wersji next jest testowo warsztat steam więc  kto wie. Z drugiej strony myślę,ze kwestie licencyjne i prawne na to  nie pozwalają. Nie zapominajac o tym,że  oni robią trasy w Simrailu dopiero po dłuzszym czasie gdy juz wcześniej są obecne w profesjonalnych symulatorach szkoleniowych a więc Simrail jest projektem pobocznym .

Posted

Ja już jestem na etapie zgorzkniałego tetryka. Mówiłem od dawna: albo A) Dynamiczny rozwój, nowe mapy, bo to trzyma grę przy życiu, albo B) Oddać grę fanom. Podzielić się zyskami i niech ci, co potrafią, tworzą mapy pod grę. Ale tutaj jak zwykle - wielka tajemnica wiary i nie interesuj się. Ani widu ani słychu o projekcie rozwoju gry. Ale jak założyłem temat, że ta gra zaczyna umierać, to zostałem odsądzony od czci i wiary. Ok, poczekam. Nabiję i zapalę moją ulubioną fajkę i będę patrzył z założonymi RĘCAMI.

Posted (edited)

Jest jedno małe "ale". SimKol nie może sobie pozwolić na coś co będzie trąciło kolejową myszką w kwestii kolejowej. Później ktoś nowy wejdzie i będzie robił aferę, że jakaś trasa odbiega od (w miarę) realizmu i co ten pro SimKol odwala. Tu nie chodzi o optymalizację, grafikę i tego typu sprawy, a powiązanie z realizmem. Tłumaczenie, że trasa jest od społeczności może nie zadziałać, a SimKol jako firma działająca na rynku pro nie chce takich akcji.

Chyba, że trasy od społeczności będą weryfikowane i odrzucane do momentu kiedy nie osiągną odpowiedniego poziomu. Wtedy akceptacja i wdrożenie do SimRail. Ktoś musi dostać jednak odpowiednie narzędzia do budowania trasy. Jeden dostanie, a "sebiks" nie i znów awantura. To wszystko jest mało prawdopodobne.

Edited by Grandal74
  • I agree 2
Posted
W dniu 28.07.2025 o 23:24, Sn1ck3rs napisał(a):

Trochę to smutne, ale prawdziwe.

No, smutne. Że ktoś wykonał jakąś pracę i chce za to zapłatę. Bardzo smutne. Że miał pomysł, zaryzykował, zainwestował pieniądze. I teraz sknera nie chce gratis dać. Co za skandal 

  • Like 1

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy