Sn1ck3rs Posted Monday at 09:24 PM Posted Monday at 09:24 PM Serio, nie rozumiem tego oporu. Przecież historia pokazuje, że modding potrafi uratować, rozwinąć, a nawet przenieść grę na zupełnie nowy poziom. Wystarczy spojrzeć na „Skyrima”, „Minecrafta”, „Stalkera”, „Half-Life’a” (z którego wyszedł przecież CS), czy nawet „Gothica”. To wszystko żyje dzięki społeczności. A dzisiaj? Coraz więcej devów zamyka swoje gry jakby były jakimś świętym reliktem, którego nie wolno dotknąć. Zero mod toolsów, zero wsparcia, czasem nawet żadnych configów do grzebania. Czemu? Moim zdaniem to po części strach i chęć kontroli. Wielu twórców chce, żeby gracz doświadczał gry dokładnie tak, jak oni to sobie zaplanowali. A jak ktoś coś zmieni, to psuje im „artystyczną wizję”. Ale serio… czy to jeszcze wizja, jak gra sprzedana została za X zł? Do tego dochodzi chyba lęk przed tym, że mody będą lepsze niż oficjalne DLC. Bo przecież jak jeden gość zrobi darmowe rozszerzenie z nową trasą lub Lokomotywą i lepszą optymalizacją niż całe studio, to trochę przypał. Ale to nie nasz problem to znaczy, nie graczy. My chcemy rozwijać grę, tworzyć coś wspólnie. Czemu to takie straszne? I jeszcze jedno monetyzacja. Jak gra nie ma modów, to łatwiej sprzedać płatne trasy, dodatki i pierdoły. Nie zrobisz sobie moda z nowym lokiem lub ulubioną trasą, bo musisz kupić oficjalny zestaw za X zł. Trochę to smutne, ale prawdziwe.
adisuper Posted yesterday at 12:10 PM Posted yesterday at 12:10 PM Raczej wątpią,że się doczekamy po latach przejścia projektu na zasadach jak np Maszyna ale teraz w wersji next jest testowo warsztat steam więc kto wie. Z drugiej strony myślę,ze kwestie licencyjne i prawne na to nie pozwalają. Nie zapominajac o tym,że oni robią trasy w Simrailu dopiero po dłuzszym czasie gdy juz wcześniej są obecne w profesjonalnych symulatorach szkoleniowych a więc Simrail jest projektem pobocznym .
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now