Jump to content

Recommended Posts

Posted

Może tak by w sezonie letnim, który teraz jest w pełni, uruchomić sezonowe pociągi hotelowe? Oczywiście one składałyby się wyłącznie z wagonów sypialnych i kuszetek (które teraz są doczepiane do ostatnich pociągów pospiesznych w dobie - w ogóle nie rozumiem, dlaczego tak się dzieje??).

Taki hotelowiec nr 35170 rel. (Zakopane) Kraków - Kozłów - Psary - Warszawa (Gdynia/Hel/Ustka/Kołobrzeg). Postoje handlowe Kraków Główny i następny Warszawa Centralna.

W przeciwnym kierunku można by uruchomić pociągi hotelowe w relacji (Ustka/Łeba - Gdynia - Warszawa - CMK - Zawiercie - Katowice - Bohumin (Praga). Postoje handlowe Warszawa i następne Zawiercie, Dąbrowa Górnicza? Postoje do negocjacji..

Posted

A pamiętasz jak kiedyś nocne pociągi sypialniano- kuszetkowe włóczyły ze sobą lorkę do przewozu samochodów osobowych? Korzystać z tego mogli tylko pasażerowie mający bilety tylko do Zakopanego i Gdyni Głównej, kiedyś Osobowej. Były to bowiem stacje początkowo- końcowe mające możliwość rozładunku lub załadunku pojazdów. Lorka była wtedy wyczepiana i stawiana pod specjalną rampą celem wymiany pojazdów. Pomysł funkcjonował krótko. Jeden sezon letni na pewno ale może ktoś pamięta ile czasu to funkcjonowało.

  • Like 1
Posted
37 minut temu, pomperek napisał(a):

Koło dawnego dworca PKS. W Gdyni te dworce były obok siebie.

Ciekawi mnie jak te samochody wyjechały z dworca /peronów . Tam od Janka Wiśniewskiego masz ulicę niżej niż torowisko. Skarpa.  Obecnie. Może kiedyś inaczej było. 

Posted
16 minut temu, misiek_131415 napisał(a):

Ciekawi mnie jak te samochody wyjechały z dworca /peronów . Tam od Janka Wiśniewskiego masz ulicę niżej niż torowisko. Skarpa.  Obecnie. Może kiedyś inaczej było. 

Nie wiem jak teraz tam wygląda. Nie mieszkam w 3-mieście od 2000 roku. Ale tam był taki podjazd. To było dawno temu. Pierwsza połowa lat 80- tych.

 

Posted (edited)
15 godzin temu, misiek_131415 napisał(a):

Ciekawi mnie jak te samochody wyjechały z dworca /peronów . Tam od Janka Wiśniewskiego masz ulicę niżej niż torowisko. Skarpa.

Zgadza się, załadunek był niżej, obok budynku Urzędu Pocztowego Gdynia 2. Następnie wagon ten wyciągano pod górkę w stronę Grabówka, a później pchano go na skład stojący w peronach Gdyni Gł.

Analogicznie było po przyjeździe do Gdyni. Wagon odczepiano, jechało się z nim w stronę Grabówka i później pchano w dół do rampy przy budynku poczty.

Edited by beskidek2513
Posted
17 godzin temu, pomperek napisał(a):

A pamiętasz (...)

Tak, pamiętam. W składzie poc. "Tetmajer" Gdynia - Zakopane jeździły w latach 1985-2003. Ale i też w poc. rel. Katowice - Łeba (w Zawodziu był ładowany i rozładowywany w Gdyni). Do tego, na początku lat dziewięćdziesiątych, można było przewieźć jeszcze auto z Gdyni do Budapesztu.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy