Jump to content

Recommended Posts

Posted

Cześć, nie wiem czy ten temat był poruszany ale z chęcią się doczepię to paru kwestii które mnie irytują. Może ludzie nie związani z koleją nie widzą tego problemu ale dlaczego kochany Oerlikon jest tak wykastrowany? Gdzie jest napełnienie uderzeniowe (Fala)? Gdzie jest syk przepływającego powietrza (coś słychać ale to...)? To są szczegóły ale serio warto się skupić nad ważnym aspektem jakim jest hamowanie pociągu prawda? Zapraszam do dyskusji.

  • I agree 1
  • SIMRAIL Team
Posted

Napełnianie uderzeniowe jest zaimplementowane, natomiast jest jakiś wredny błąd schowany w obliczeniach przewodu głównego, który sprawia wrażeniem, że ciśnienie w nim się za szybko wyrównuje. To powoduje, że zawór nie jest w stanie podbić ciśnienia z dłuższym składem.

Syk powietrza jest zaimplementowany: hamowanie nagłe, upuszczanie z przewodu przy hamowaniu służbowym, napełnienie przewodu przy luzowaniu, upuszczanie powietrza ze zbiornika wyrównawczego po napełnianiu uderzeniowym (czyli samoczynne zejście z przeładowania 5,4 -> 5,0). Kwestia dźwięków jest taka, że po nagraniu z oryginalną dynamiką i tak niektóre dźwięki były podgłaśniane o 10-20 dB, żeby w symulatorze były jakkolwiek słyszalne.

Posted
21 godzin temu, Tobiasz99 napisał(a):

Gdzie jest syk przepływającego powietrza (coś słychać ale to...)

Czasem coś u siebie słyszę, niestety częściej dźwięk "pracy" tego zaworu rwie się albo wycisza całkowicie. Bug czy ficzer?

  • SIMRAIL Team
Posted

Czasem objawia się problem jest z liczbą dźwięków odtwarzanych jednocześnie - tutaj potrzebna jest grubsza ingerencja i zastąpienie funkcji silnika swoją własną.

  • I agree 1
Posted

Bug z przewodem tłumaczy czemu jak zrobiłem pociąg kółeczko na Żmigrodzie o długości 7km nie mogłem go odhamować. Ale połączenie przodu i tyłu pociągu nie powoduje crasha symulatora.

  • Haha 3
  • SIMRAIL Team
Posted

A był ciepły czy zimny? Czas napełniania zbiorników po hamowaniu nagłym dla składu 40-wagonowego (600 metrów) to kilka minut. Jeśli Twój pociąg miał 7 kilometrów, to musiałbyś zarezerwować na to jakąś godzinkę.

Posted

tsTrain i dsStop było ustawione o ile dobrze pamiętam. dsCoast czy inny dynamic state dawał odhamowany skład to było ok.

Z testów też wyszło mi, że tak długie składy muszą być spawnowane po tym jak vDispatcher się aktywuje. Bo zwrotnice w momencie aktywacji vDispachera potrafią się przestawić. Dotyczyć to może też realistycznie długich składów.

Posted (edited)
5 godzin temu, Królik Uszasty napisał(a):

Czasem objawia się problem jest z liczbą dźwięków odtwarzanych jednocześnie - tutaj potrzebna jest grubsza ingerencja i zastąpienie funkcji silnika swoją własną.

Raczej nie czasem tylko cały czas... 

19 godzin temu, Królik Uszasty napisał(a):

Kwestia dźwięków jest taka, że po nagraniu z oryginalną dynamiką i tak niektóre dźwięki były podgłaśniane o 10-20 dB, żeby w symulatorze były jakkolwiek słyszalne.

...bo kwestia dźwięków jest taka, że dźwięki są w SimRail na poziomie niższym niż w grach powstałych w latach 90tych. Nie rozumiem, jak w trzeciej dekadzie XXI wieku można stworzyć grę, która sama sobie rządzi taką pierdołą jak równoczesne odtworzenie dźwięków i jej twórca nie ma nad tym żadnej kontroli... Przecież to jest podstawa... 

Syk powietrza, jeśli już się pojawi jakimś cudem, przerywany jest przez.... np. dźwięk przesterowania zaworu rozrządczego..., który jest hohoho i jeszcze dalej od maszynisty.

Rozmowy przez radiotelefon na singlu są tak podciągnięte (żeby ich aby przypadkiem nie przerwało...), że sygnał odjazdu od kierownika wycisza cały świat wokół i to jeszcze tak głupawo, że dźwięk całego "świata" wraca od normy przez kilka sekund...

19 godzin temu, Królik Uszasty napisał(a):

Syk powietrza jest zaimplementowany

...więc nie jest kwestią w tym przypadku co jest, ale jak to działa... 

Ostatnio jak wyjdę z gry do Menu to nawet tam przestają być odtwarzane dźwięki.... 

To jest jedna z tych fundamentalnych rzeczy, które powinny być zrobione 4 lata temu. Może doczekamy się za kolejne 4...

5 godzin temu, Królik Uszasty napisał(a):

tutaj potrzebna jest grubsza ingerencja

...albo i nigdy.... z takim podejściem. 

Edited by en57
  • I agree 4
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy