Jump to content

Recommended Posts

Posted

Czy mógłby ktoś kto się na tym zna napisać krótką ściągę dla graczy  jaki będzie efekt "bawienia" się wyłączaniem silników w byczku? Jest kilka pokręteł, każde ma chyba dwie, trzy pozycje. Mamy kilka kombinacji. Przełączanie , bieganie po lokomotywie i sprawdzanie na żywo co się zmieni trochę trwa. A na koniec po miesiącu już nie pamięta się wyniku eksperymentu. 

Może ktoś z twórców gry jak ma wolny czas i ochotę zrobić jakąś ściągę? Może wtedy by więcej graczy zainteresowało się tą ciekawą opcją w byczku. 

  • SIMRAIL Team
Posted

ET22 ma dwa tryby jazdy awaryjnej - szeregową i równoległą.

Jazda szeregowa - dostępne są tylko pozycje jezdne od 1 do 21 (układ S - szeregowy), wszystkie silniki są włączone w jeden szereg. Rozruch przebiega płynnie i bez fajerwerków, jedynie trochę wolniej. Oficjalne zalecenie jest takie, żeby min. 3 silniki były sprawne, teoretycznie można odłączyć wtedy do 4 silników trakcyjnych. Symulacja nie sprawdza napięcia na silniku, więc może nawet puścić jazdę na jednym silniku. Prędkość zejścia z oporów jest proporcjonalna do liczby pozostałych silników. Opcja jest dostępna więc niezależnie od kombinacji odłączonych silników.

Jazda równoległa - dostępne są pozycje jezdne od 22 do 36 (układ S-R - szeregowo-równoległy) i 37 do 48 (układ R - równoległy). Rozruch przebiega specyficznie. Najpierw należy wejść na 1. pozycję, poczekać na załączenie styczników liniowych (tak jak zawsze), następnie przekręcamy koło na 21 pozycję. Przy 22. pozycji lokomotywa rusza z prądem startowym ok. 300 amperów. Pozycja 23. wiąże się z kolejnym dużym skokiem prądu. Następnie skoki prądów są ok. dwukrotnie większe niż zazwyczaj i mniej więcej co druga pozycja jest martwa (tj. nic się nie zmienia). Co istotne, jedna trójka musi być załączona w całości, żeby dało się z niej skorzystać (czyli czynne silniki 1-3 i 2 lub 4-6 i 5). Po przejściu na pozycję 37. następuje przejście na układ równoległy i załączenie odpowiednich grup równoległych, stosownie do odłączonych silników trakcyjnych. Przykładowo, jeśli odłączone są tylko silniki 1-3, to możliwy jest start na silnikach 4, 5, 6, a potem jazda w dwóch grupach (2 z 5 i 4 z 6). Jeśli odłączony jest cały wózek (1, 2, 3), grupa silników 2 i 5 będzie odłączona i jazda równoległa będzie wyłącznie na dwóch silnikach 4 i 6.

 

Mam nadzieję, że opis jest wyczerpujący i jasny 🙂

  • Like 2
  • Thanks 4
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy