Jump to content

Recommended Posts

Posted

Daje się zauważyć czasami w Tunelu, być może w innych miejscach też coś takiego, że pociągi z numerami 144XXX lub 444XXX są wypuszczane z Kozłowa jeden po drugim. Powoduje to chwilowy zator na stacji i czasami blokadę pociągów udających się w stronę Krakowa, co powoduje ich opóźnienia. O ile z graczem będącym akurat w Kozłowie idzie się dogadać aby wypuszczał od siebie na przemian Kraków, Śląsk lub odwrotnie i skutkuje to  konsekwencji ciągłością ruchu o tyle z AI jest kłopot. AI wypuszcza od siebie jak leci aby samemu się nie zablokować.. Widzę, że rozkład jest układany tak, aby nie było zatorów. Jednak w wyniku opóżnień po drodze cała misterna rozkładowa konstrukcja się rozsypuje. Moje pytanie jest takie. Czy da się stworzyć katalog zapytań i próśb do AI aby usprawnić ruch?

Jest jeszcze jedna opcja pozwalająca rozładować zator. Wypuszczenie z Tunelu do Charsznicy po torze lewym, czyli 2. W przeciągu dwóch tygodni udało mi się zrobić w ten sposób tylko raz. Bot w Charsznicy z reguły odmawia takich manewrów. Mało tego. Po ciśnięciu KO rezerwuje sobie natychmiastowo blok dla siebie blokując tym samym możliwość puszczenia składu do Charsznicy po lewym. A zapytanie kwituje odpowiedzią o wyprawieniu składu z wyższym priorytetem. I to bez względu na czas przelotu następnego pociągu. Z Miechowem jest podobnie. Ale Miechów odpowiada o zablokowaniu stacji. Suma sumarum pole współdziałania z AI  ma charakter ograniczony. Ja mam się zgadzać na przyjmowanie składów po lewym z każdego kierunku a w odwecie tych możliwości co prawda pozbawiony nie jestem, ale nie mam jak skorzystać z tej alternatywy aby usprawnić ruch. 

Sądzę, że warto zastanowić się nad tym zagadnieniem.

Oczywistym jest, że budując symulator od podstaw zakłada się, że wszystko idzie jak po maśle. Prawda jest jednak taka, że jesteśmy ludźmi a nie doskonałymi AI które ruszają i hamują w miejscu prawie natychmiastowo. Każda zwłoka to opóźnienia. Usprawniając całościowy ruch dając szerszy wachlarz możliwości dyżurnym oszczędzi nerwów maszynistom póki co pozostającym w nierównej walce z czasem.

  • Haha 1
  • I agree 1
Posted

Aha i jeszcze coś. AI nie stosuje priorytetów. Wielokrotnie dało się zauważyć, że AI wypuszcza w kolejności przyjazdu na stację. Nawet jeśli towar jest grubo przed czasem. 

  • I agree 1
Posted

A w ogóle to w SR jest jakakolwiek AI, która "myśli"? Bo bardziej to wygląda na proste skrypty i kilka warunków "if", które nie przewidują wszystkich możliwych kombinacji i później wychodzi jak wychodzi, czasem się zdarzy jakieś fajne zachowanie ze strony BOTa, a czasem dokładnie przeciwnie.

Z drugiej jakby AI zawsze była idealna i nie popełniała błędów, to czy nie byłoby nudno na nastawniach sąsiadujących z idealnymi BOTami? 😉 

  • I agree 1
Posted

Po ostatniej aktualizacji na CMK szedłem na boki na 40/60 z AI na dyżurkach przy wolnym szlakowym pomiędzy dyżurkami a już nie pisząc o odstępach.

Z kolei jakiś czas temu przed aktualizacjami z AI na Kozłowie poleciałem 7ką z wysokim bruttem z kierunku Sprowa na Tunel na biegu i wszyscy inni stali na bokach/w peronach dzięki temu bez problemu na niskim prądzie i jednym okiem na amperomierzu osiągnąłem Tunel z dobra V. Innym razem stojąc na boku w Kozłowie z graczem na dyżurce widziałem jak ktoś inny od zera ta 7ką próbował wyskrobywać sie do Tunelu ...zwłaszcza nieobyty ...no na radiu było gorąco: ) Teraz chyba już nie ma tak dociążonych 7ek a dragony bez problemu radzą sobie z bruttem od staru 0 w Kozlowie. Nie rozgryziesz AI 🙂

  • I agree 1
Posted
2 godziny temu, zbynak napisał(a):

A w ogóle to w SR jest jakakolwiek AI, która "myśli"? Bo bardziej to wygląda na proste skrypty i kilka warunków "if", które nie przewidują wszystkich możliwych kombinacji i później wychodzi jak wychodzi, czasem się zdarzy jakieś fajne zachowanie ze strony BOTa, a czasem dokładnie przeciwnie.

Z drugiej jakby AI zawsze była idealna i nie popełniała błędów, to czy nie byłoby nudno na nastawniach sąsiadujących z idealnymi BOTami? 😉 

Jeśli rozkład jest realizowany po kolei z niewielkimi odchyleniami czasowymi, problemu nie ma. 

43 minuty temu, Piotr ET22 napisał(a):

Po ostatniej aktualizacji na CMK szedłem na boki na 40/60 z AI na dyżurkach przy wolnym szlakowym pomiędzy dyżurkami a już nie pisząc o odstępach.

Z kolei jakiś czas temu przed aktualizacjami z AI na Kozłowie poleciałem 7ką z wysokim bruttem z kierunku Sprowa na Tunel na biegu i wszyscy inni stali na bokach/w peronach dzięki temu bez problemu na niskim prądzie i jednym okiem na amperomierzu osiągnąłem Tunel z dobra V. Innym razem stojąc na boku w Kozłowie z graczem na dyżurce widziałem jak ktoś inny od zera ta 7ką próbował wyskrobywać sie do Tunelu ...zwłaszcza nieobyty ...no na radiu było gorąco: ) Teraz chyba już nie ma tak dociążonych 7ek a dragony bez problemu radzą sobie z bruttem od staru 0 w Kozlowie. Nie rozgryziesz AI 🙂

co do nieobytych. Zawsze jest możliwość przekazania sterowania botowi. On z pewnością się wdrapie. Potem nic nie stoi na przeszkodzie botowi odebrać władztwo nad składem. 

Posted (edited)
6 godzin temu, pomperek napisał(a):

Zawsze jest możliwość przekazania sterowania botowi. On z pewnością się wdrapie. Potem nic nie stoi na przeszkodzie botowi odebrać władztwo nad składem. 

Tylko dla mnie to jest największa przyjemność w SR ruszać ciężkim bruttem i pomału nabierać prędkości 🙂

A inna sprawa, że DR powinien wiedzieć jak wygląda profil linii w stronę Tunelu i puszczać taki ciężki skład przelotem bez hamowania albo jeśli już konieczny był postój, to trzeba taki skład wypuścić jak faktycznie jest więcej wolnego czasu między pociągami.

Edited by zbynak
  • I agree 6
Posted
7 godzin temu, zbynak napisał(a):

Tylko dla mnie to jest największa przyjemność w SR ruszać ciężkim bruttem i pomału nabierać prędkości 🙂

A inna sprawa, że DR powinien wiedzieć jak wygląda profil linii w stronę Tunelu i puszczać taki ciężki skład przelotem bez hamowania albo jeśli już konieczny był postój, to trzeba taki skład wypuścić jak faktycznie jest więcej wolnego czasu między pociągami.

Takie coś jest oczywiście możliwe do zrealizowania. Pod warunkiem obsady dyżurki w Kozłowie przez gracza. Idzie wszystko zaplanować i jest pole do działania. Tak jak pisałem wcześniej. Czepiam się odcinka Kozłów- Tunel- Miechów/ Charsznica bo akurat lubię Tunel. Ale podejrzewam, że takich miejsc jest więcej. Zagadnienie powinno być rozwiązane systemowo. Dlatego sygnalizowałem problem współpracy z AI. Nie twierdzę, że to ma być natychmiastowe. Trzeba zastanowić się jak to całe zagadnienie ogarnąć, aby to wszystko usprawnić. My jako użytkownicy tylko jesteśmy od tego aby sugerować pewne usprawnienia a informatycy od analizy możliwości realizacji postulatów. Akurat jeśli o mnie chodzi mam pozytywne doświadczenia współpracy z Czechami tworzącymi od lat Euro Truck Simulator z racji mojego 30 letniego doświadczenia w zawodzie i prowadzenia swojego transportowego biznesu a co do kolei to jestem pasjonatem i mam kupę znajomych kiedyś przed rozpadem PKP przypisanych do lokomotywowni Gdynia Grabówek. Rozbiegli się potem do PKP Cargo i min. Lotos Kolej i do tego dobrego znajomego w Kędzierzynie- Koźlu. Oni nauczyli mnie przepisów, znaków i sygnalizacji. Ufam, że współpraca pomiędzy użytkownikami a twórcami będzie odbywała się bez zgrzytów czego efektem będzie najlepszy symulator kolejowy na świecie.

  • I agree 1
  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy