Jump to content

Recommended Posts

Posted

 

Siema.
Dwa miesiące temu złożyłem w miarę wydajny komputer, lecz SR nadal nie potrafi uciągnąć Pełnej rozdzielczości tekstur.

Specyfikacja:
AMD RX 7800 XT 16GB Vram
AMD Ryzen 7 7800 x3d
32GB RAM 
27 cali monitor w rozdzielczości 2560x1440 (2k), 180Hz 

Problem jest taki, że wczoraj odpaliłem SR na pełnej rozdzielczości tekstur i zrobiłem kurs Łódź Widzew - Puszcza Mariańska i było płynnie miód malina, może raz ścięło się, a tak to super.
Po robocie wracam odpalam SR nic nie ruszałem i nagle są takie ścinki niekiedy, po prostu rozgrywka nie jest płynna, pomimo 90-100 FPS utrzymujących się ciągle podczas jazdy, a 60-80 jak są większe stacje. 
Z obserwacji zauważyłem jeszcze, że zawsze prawie jak dojeżdżam do Skierniewic, to gra się zawiesza na 1-2 sek i potem te ścinki sekundowe są przez kilka minut rozgrywki a potem znikają.

Pytanie brzmi czy da się jakoś zoptymalizować tą pełną rozdzielczość w SR by móc grać na niej bez tych ścinek takich?
W skrócie żeby tych ścinek się pozbyć i zwiększyć płynność rozgrywki.

Odrazu mówię, że ETS, FS, TF2 inne gry działają super. Wiem że SR optymalke ma słabą, ale czy da się coś z tym zrobić? Nie tracąc bardzo na jakości.

Moze po kilku latach ktoś znalazł jakiś sposób na to. 

Dzięki za pomoc i miłego dnia

 

Posted

U mnie z kolei na nowym komputerze wydajność spada na wysokości Ww-y Centralnej, niezależnie od ustawień, a komputer dość mocny.

Posted

No na slabszych tak. Ale na kompach z pólki wyższej 5-6k jak dla mnie pelna rozdzielczośc powinna idealnie dzialać, a dziala jak dziala. Raz plynnie, a raz doslownie są lagi i ścinki, przez co trzeba na 1/2 rozdzielczości lecieć. 
Mam nadzieję, że jak poprawili niektóre rzeczy to i to też poprawią, bo jest szansa. 

Chyba, że tajny sposób jakiś jest na to, ale wątpie

 

Posted
1 godzinę temu, Sharik napisał(a):

Ale na kompach z pólki wyższej 5-6k

Sorry, że się nabijam ale dzisiaj w tej cenie nie dostaniesz GPU z "półki wyższej" 🙂

  • I agree 5
Posted

Tak trochę odchodzimy od meritum, ale Matys ma rację. Niedawno "odświeżyłem" sobie kartę, przesiadając się na 3080, która jest, powiedzmy, porównywalna (w jednych grach lepsza, w drugich gorsza) do Twojej. Karta miała premierę 3 lata temu, jeśli dobrze wyklikałem, więc ja bym nie szalał z określeniem "z wyższej półki", a raczej trzymał się Twojego pierwszego "w miarę wydajny komputer".

Ponadto, dawanie za przykład dobrego działania w, jak by nie patrzeć, dość już starej grze ETS, która pewnie nawet na kartoflu fajnie chodzi, też nie jest dobrym porównaniem.

  • I agree 2
Posted
3 godziny temu, Sharik napisał(a):

przez co trzeba na 1/2 rozdzielczości lecieć. 

No tak, ale przecież 1/2 rozdzielczości tekstur też jest dobre. Cała rozdzielczość moim zdaniem po prostu zżera klatki, a między tymi dwoma trybami tak naprawdę nie zauważysz różnicy podczas zwykłego grania, chyba, że się bardzo dobrze przypatrzysz teksturom.

Posted
6 godzin temu, Matys napisał(a):

Sorry, że się nabijam ale dzisiaj w tej cenie nie dostaniesz GPU z "półki wyższej" 🙂

No to fakt, nie umiałem tego dobrze ująć w słowa. Ale wiesz o co chodzi

  • Like 1
Posted
22 godziny temu, azzorekk napisał(a):

No tak, ale przecież 1/2 rozdzielczości tekstur też jest dobre. Cała rozdzielczość moim zdaniem po prostu zżera klatki, a między tymi dwoma trybami tak naprawdę nie zauważysz różnicy podczas zwykłego grania, chyba, że się bardzo dobrze przypatrzysz teksturom.

No właśnie jak bawiłem się naprawić to, to co chwilę zmieniałem z 1/2 na pełną przez co teraz te tekstury są brzydkie. Najgorzej wygląda model np EP07 gdzie lakier wygląda jak z Minecrafta z takimi kwadracikami, a na full już nieco lepieji te cyfry i litery na pociągach trochę gorszej jakości, chociaż z dala nie widać tego. Ale też na 1/2 lubi niekiedy ścinać więc to już chyba wada gry, którą mam nadzieję, kiedyś naprawią

Posted (edited)

Ewidentnie coś jest na rzeczy. Dziś i wczoraj w okolicach Doroty i Dańdówki mocno ścięło, zamroziło obraz na jakieś 4-5 sek i poszło dalej bardzo płynnie. Ostatnio po takich zmrożeniach potrafiło mnie wywalić do pulpitu, tu jednak jakoś poszło dalej bez wywalenia z SimRail.

Mam mocny komputer, aż nadto wystarczający jak na SimRail, fps nie spadają poniżej 70, a średnio cały czas 100 na bardzo mocnych ustawieniach w 2K, ale te frezy w pewnych momentach, rzadkie, ale jednak, są mocno zastanawiające. Nie ma możliwości, że to problem zżerania pamięci ram bo mam cały czas pogląd na 3 monitorze i z 48GB jest jeszcze 2/3 pamięci niezajętej. Karta ma 16GB vram, więc i tu nie ma prawa być problemu. 

Mam nadzieję, że zostanie to naprawione.

Edited by Grandal74
Posted
20 minut temu, Sharik napisał(a):

No właśnie jak bawiłem się naprawić to, to co chwilę zmieniałem z 1/2 na pełną przez co teraz te tekstury są brzydkie. Najgorzej wygląda model np EP07 gdzie lakier wygląda jak z Minecrafta z takimi kwadracikami, a na full już nieco lepieji te cyfry i litery na pociągach trochę gorszej jakości, chociaż z dala nie widać tego. Ale też na 1/2 lubi niekiedy ścinać więc to już chyba wada gry, którą mam nadzieję, kiedyś naprawią

Nie wiem, ja nie widzę różnicy lakieru na EP07 między tymi ustawieniami. Nie widzę dużej różnicy między teksturami, jedynie widzę tą pogorszoną jakość po przybliżeniu kamery w kabinie czy przybliżenie do napisów na taborze. Myślę, że jak pograsz chwilę na tej 1/2 rozdzielczości to zapomnisz jak wygląda pełna rozdzielczość i w efekcie grafika nie będzie dla ciebie tak zła. Za nim kupiłem SimRaila to grałem w Maszynę i OpenRails, tam to szału nie ma z grafiką. Wtedy wydawała mi się ładna. Jak zagrałem w Simraila to zobaczyłem jak piękną grafikę ma ta gra. Teraz jak sporadycznie wracam do tych dwóch gier to grafika naprawdę wydaje mi się tam brzydka, tak działa przyzwyczajenie.

Posted

Tutaj może poruszę temat, bo mogę się domyślać o co chodzi. Nawet jaki najlepszy komputer by nie był, i karta graficzna również, a także ilość RAMu która jest w tym symulatorze ważna (ja również mam 32GB bo dokupiłem sobie, a mimo to w Wawie na pełnej rozdzielczości tekstur ta ilość pamięci jest za mała i jest crash), to w tym symulatorze, jak u mnie również w tym nieszczęsnym TSW5 (który zakupiłem a ma podobne zwiechy co chwile i to nie do zniesienia) wąskim gardłem jest interfejs dysku twardego, a potem kod i optymalizacja SimRaila. Te zwiechy występują wtedy, gdy wjeżdżamy w obszar, który ze względu na ustawioną odległość rysowania na raz musi załadować bardzo dużo tekstur (tutaj wchodzi w grę odczyt wszystkich potrzebnych fragmentów plików oraz załadowanie do pamięci). Analogiczna sytuacja ma miejsce w przypadku odładowywania tych tekstur, czyli opuszczania takiego zagęszczonego obszaru. Z całą pewnością wg mnie to powinno być robione z odpowiednim większym wyprzedzeniem oraz rzecz jasna na wielu wątkach, ale nie wiem jak bardzo na to pozwalają możliwości silnika Unity.

Jako rozwiązanie sugerowałbym ogarnięcie wg narzędzi wydajnościowych jak największego odczytu danych z dysków oraz ustawień zarządzania zasilaniem procesora, aby był skłonny znacznie podwyższać taktowanie jednego rdzenia. Jeżeli chodzi o dysk twardy i na obudowie PC jest jeszcze kontrolka wykorzystania dysku, to można zweryfikować moje przypuszczenia czy podczas zwiech ta kontrolka się świeci mocno.

Tak na marginesie, czy komuś udało się rozwiązać opisany problem z TSW5, jak go posiadał? To pierwszy TSW jaki kupiłem na moje nieszczęście, tyle relatywnie kasy w porównaniu do SimRaila, a przez te zwiechy co są praktycznie co kilka sekund ja klasyfikuję ten symulator jako dno w porównaniu z Simrailem.

  • Like 5
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy