Jump to content

Recommended Posts

Posted

Obecnie, pełniąc dyżur na stacjach z blokadą półsamoczynną, konieczne jest optyczne kontrolowanie strzałek, aby uniknąć opóźnień pociągów. Jest to szczególnie problematyczne przy dużym natężeniu ruchu. Rozwiązaniem tego problemu mogłoby być wprowadzenie sygnałów dźwiękowych, które, podobnie jak w rzeczywistości na nastawniach, informowałyby o stanach bloków. Dzięki temu możliwa byłaby natychmiastowa reakcja, co usprawniłoby pracę dyżurnych.

  • I agree 1
  • SIMRAIL Team
Posted

Urządzenia komputerowe luźno bazują na systemie w którym w rzeczywistości też nie ma dźwięku żądania blokad liniowych.

Posted

Byłem około rok temu na jednym z LCS, gdzie zamontowane są urządzenia komputerowe firmy Elester. Każdej próbie zablokowania bloku początkowego towarzyszył dźwięk informujący dyżurnego, że sąsiednia stacja planuje wyprawić pociąg.

Posted

Też jestem za tym, by urządzenia komputerowe jakieś dźwięki wydawały. O ile przy pulpicie kostkowym gra jest jakby luźniejsza - kontrolujesz sobie wszystko (rozkład jazdy, sytuację na stacji, pogodę, przeglądasz filmiki z śmiesznymi kotkami na komórce) tak przy nastawni komputerowej trzeba czatować przy komputerze i czekać czy aby jakaś strzałka od WBL się nie zapali. 

Dobry pomysł.

  • I agree 2
Posted

Albo grasz i siedzisz na nastawni, uważnie czuwając, albo zajmujesz się telefonem. Potem ja czekam, aż jeden łaskawiec z drugim oderwie wzrok od telefonu i przyjmie blokadę, ewentualnie (grając jako mechanik) poda mi wjazd/wyjazd/przelot. Wystarczy patrzeć w EDR i żadna blokada nas nie "zaskoczy" 

  • I disagree 1
  • I agree 5
Posted (edited)
2 godziny temu, KOlorowy napisał(a):

Wystarczy patrzeć w EDR i żadna blokada nas nie "zaskoczy"

Wszystko ok, zgadzam się z Tobą. Ale siądź proszę na Starzyny, a szybko przekonasz się, że jednak może "zaskoczyć". To chyba jedyny posterunek gdzie nawet bot włącza blokadę (Kozłów - Sprowa) nie pytając czy droga wolna. Pyta jedynie przy zmianie kierunku i w tym przypadku zaskoczenia nie ma. Również byłbym za tym aby jakaś sygnalizacja dźwiękowa była na nastawniach komputerowych.

Edited by bart_dem
  • I agree 2
Posted
55 minut temu, bart_dem napisał(a):

Wszystko ok, zgadzam się z Tobą. Ale siądź proszę na Starzyny, a szybko przekonasz się, że jednak może "zaskoczyć". To chyba jedyny posterunek gdzie nawet bot włącza blokadę (Kozłów - Sprowa) nie pytając czy droga wolna. Pyta jedynie przy zmianie kierunku i w tym przypadku zaskoczenia nie ma. Również byłbym za tym aby jakaś sygnalizacja dźwiękowa była na nastawniach komputerowych.

To nie lepiej po prostu nauczyć bota, żeby tak nie robił? 

  • I disagree 1
Posted
7 godzin temu, bart_dem napisał(a):

Wszystko ok, zgadzam się z Tobą. Ale siądź proszę na Starzyny, a szybko przekonasz się, że jednak może "zaskoczyć". To chyba jedyny posterunek gdzie nawet bot włącza blokadę (Kozłów - Sprowa) nie pytając czy droga wolna. Pyta jedynie przy zmianie kierunku i w tym przypadku zaskoczenia nie ma. Również byłbym za tym aby jakaś sygnalizacja dźwiękowa była na nastawniach komputerowych.

Na szlakach dwutorowych nie obowiązuje pytanie o wolną drogę w normalnych warunkach prowadzenia ruchu. Informuje się jedynie o odjeździe.

  • I agree 2
Posted
W dniu 27.03.2025 o 20:11, abuszko napisał(a):

Byłem około rok temu na jednym z LCS, gdzie zamontowane są urządzenia komputerowe firmy Elester. Każdej próbie zablokowania bloku początkowego towarzyszył dźwięk informujący dyżurnego, że sąsiednia stacja planuje wyprawić pociąg.

W symulatorze są jest zasymulowana nastawnica EBIScreen 300, która nie posiada dźwięku dzwonka po użyciu "włączenia blokady liniowej", aż do zatwierdzenia kierunku. Zatem jak mój poprzednik (firleju) powiedział. W najbliższym czasie nie jest planowane dodanie fikcyjnych buczków/dzonków pod konkretny typ nastawnicy, która powyższej funkcji nie posiada. 

  • Sad 1
  • Thanks 1
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy