mluczak.kutno Posted March 23 Posted March 23 (edited) Kolejny problem. Utknąłem na S1 przed samym wjazdem do Łaz ŁC. Po radiu dostaję informacje, że mam czekać na zwolnienie szlaku przez pociąg osobowy. Dla toru obok wyświetlony został sygnał S13. Czekałem z 10min na osobowy i nic, cisza. Kolejne ZEWy to powtórzenie komunikatu o konieczności czekania na osobowy. Ps. Patrząc na przykładowe logi w tym wątku, to zapewne jest błąd gry a nie scenariusza... Eh, Simrail. SimRail_log_2025-03-23_17-58-42.txt Edited March 23 by mluczak.kutno
bart_dem Posted March 23 Posted March 23 (edited) Dojechałem luzem do Bukowna, połączyłem się ze składem, podałem analizę i dalej cisza. SimRail_log_2025-03-23_18-52-55.txt Edited March 23 by bart_dem 1
patwrobel Posted March 23 Author Posted March 23 30 minut temu, bart_dem napisał(a): Dojechałem luzem do Bukowna, połączyłem się ze składem, podałem analizę i dalej cisza. SimRail_log_2025-03-23_18-52-55.txt 14.78 MB · 1 pobranie Wiem, też to miałem kilka razy ale nie zabardzo mogę coś z tym zrobić leci błąd podczas ustawiania nowego rozkładu: Cytat [2025-03-23 21:37:06]: NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object. at TrainsetInfo.SetTimetable (Assets.Scripts.Trainset.Storage.TimeTableStorage timeTable, System.Boolean isAtTheStation, System.Boolean setEmptyBoards) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 at System.Reflection.RuntimeMethodInfo.Invoke (System.Object obj, System.Reflection.BindingFlags invokeAttr, System.Reflection.Binder binder, System.Object[] parameters, System.Globalization.CultureInfo culture) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 at MoonSharp.Interpreter.Interop.MethodMemberDescriptor.Execute (MoonSharp.Interpreter.Script script, System.Object obj, MoonSharp.Interpreter.ScriptExecutionContext context, MoonSharp.Interpreter.CallbackArguments args) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 at MoonSharp.Interpreter.Interop.OverloadedMethodMemberDescriptor.PerformOverloadedCall (MoonSharp.Interpreter.Script script, System.Object obj, MoonSharp.Interpreter.ScriptExecutionContext context, MoonSharp.Interpreter.CallbackArguments args) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 at MoonSharp.Interpreter.Interop.OverloadedMethodMemberDescriptor+<>c__DisplayClass33_0.<GetCallback>b__0 (MoonSharp.Interpreter.ScriptExecutionContext context, MoonSharp.Interpreter.CallbackArguments args) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 at MoonSharp.Interpreter.Execution.VM.Processor.Internal_ExecCall (System.Int32 argsCount, System.Int32 instructionPtr, MoonSharp.Interpreter.CallbackFunction handler, MoonSharp.Interpreter.CallbackFunction continuation, System.Boolean thisCall, System.String debugText, MoonSharp.Interpreter.DynValue unwindHandler) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 at MoonSharp.Interpreter.Execution.VM.Processor.Processing_Loop (System.Int32 instructionPtr) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 at MoonSharp.Interpreter.Execution.VM.Processor.Coroutine_Resume (MoonSharp.Interpreter.DynValue[] args) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 at Assets.Scripts.SimRailLuaSupport.LuaCoroutineWrapper+LuaWrappedCoroutine+<UnityToLuaWrappedCoroutine>d__15.MoveNext () [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 at UnityEngine.SetupCoroutine.InvokeMoveNext (System.Collections.IEnumerator enumerator, System.IntPtr returnValueAddress) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 at Assets.Scripts.SimRailLuaSupport.LuaCoroutineWrapper+LuaWrappedCoroutine..ctor (Assets.Scripts.SimRailLuaSupport.LuaCoroutineWrapper parent, MoonSharp.Interpreter.Closure func) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 at Assets.Scripts.SimRailLuaSupport.LuaStaticMappings.CreateCoroutine (MoonSharp.Interpreter.Closure coroutine) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 at System.Reflection.RuntimeMethodInfo.Invoke (System.Object obj, System.Reflection.BindingFlags invokeAttr, System.Reflection.Binder binder, System.Object[] parameters, System.Globalization.CultureInfo culture) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 at MoonSharp.Interpreter.Interop.MethodMemberDescriptor.Execute (MoonSharp.Interpreter.Script script, System.Object obj, MoonSharp.Interpreter.ScriptExecutionContext context, MoonSharp.Interpreter.CallbackArguments args) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 at MoonSharp.Interpreter.Interop.FunctionMemberDescriptorBase+<>c__DisplayClass29_0.<GetCallback>b__0 (MoonSharp.Interpreter.ScriptExecutionContext c, MoonSharp.Interpreter.CallbackArguments a) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 at MoonSharp.Interpreter.Execution.VM.Processor.Internal_ExecCall (System.Int32 argsCount, System.Int32 instructionPtr, MoonSharp.Interpreter.CallbackFunction handler, MoonSharp.Interpreter.CallbackFunction continuation, System.Boolean thisCall, System.String debugText, MoonSharp.Interpreter.DynValue unwindHandler) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 at MoonSharp.Interpreter.Execution.VM.Processor.Processing_Loop (System.Int32 instructionPtr) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 at MoonSharp.Interpreter.Execution.VM.Processor.Coroutine_Resume (MoonSharp.Interpreter.DynValue[] args) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 at Assets.Scripts.SimRailLuaSupport.LuaCoroutineWrapper+LuaWrappedCoroutine+<UnityToLuaWrappedCoroutine>d__15.MoveNext () [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 at UnityEngine.SetupCoroutine.InvokeMoveNext (System.Collections.IEnumerator enumerator, System.IntPtr returnValueAddress) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 Może coś mam źle ustawione w nim nie wiem, ale wątpię, bo jak start jest z Bukowna to ten sam rozkład ładuje się bez problemu. Wydaje mi się że SimRail ma problem czasem z przełączaniem między rozkładami czyli jak już jeden mamy i trzeba nowy załadować. Zrobiłem już wcześniej bezpiecznik że jak nie udało się załadować są te widoczne NULLe to próbuje jeszcze raz ale to chyba nic nie daje bo po tym błędzie z cytatu wywala się cały silnik gry i nie działają skrypty. Dlatego pociąg przed Tobą EU07 nie dociera do Sławkowa i nie można dostać wyjazdu z Bukowna - generalnie lipa 😞 1
patwrobel Posted March 23 Author Posted March 23 Godzinę temu, bart_dem napisał(a): Szkoda, bo chciało by się ukończyć taki fajny scenariusz👍 Ukończyć mozesz uruchom od etapu Bukowno i jedziesz dalej. Jutro pokombinuje może to problem z tym że dalem jako ostatnia stacje Łazy Łb zeby nie było komunikatu w Łazach że przejechano peron (absurd przy towarowym ale tak ma SimRail)
bart_dem Posted March 24 Posted March 24 Godzinę temu, patwrobel napisał(a): Ukończyć mozesz uruchom od etapu Bukowno Tak zrobiłem, ale to nie to samo co od początku do końca😉 1
patwrobel Posted March 24 Author Posted March 24 (edited) W dniu 23.03.2025 o 19:35, mluczak.kutno napisał(a): Kolejny problem. Utknąłem na S1 przed samym wjazdem do Łaz ŁC. Po radiu dostaję informacje, że mam czekać na zwolnienie szlaku przez pociąg osobowy. Dla toru obok wyświetlony został sygnał S13. Czekałem z 10min na osobowy i nic, cisza. Kolejne ZEWy to powtórzenie komunikatu o konieczności czekania na osobowy. Ps. Patrząc na przykładowe logi w tym wątku, to zapewne jest błąd gry a nie scenariusza... Eh, Simrail. SimRail_log_2025-03-23_17-58-42.txt 20.25 MB · 1 pobranie Nowa aktualizacja 1.0.6 już dostępna Link do pobrania: 44_patwrobel.7z (Aktualizacja: 2025.03.24) Hey, naprawione w nowej wersji 1.0.6. Problem był jak za daleko odjechał osobowy od gracza to SimRail go usuwa i jak do niego znów się zbliżasz to go sam tworzy ale już nie pod LC tylko LB 😕 co psuje scenariusz i uniemożliwia podanie na zajęty tor. Dodałem stosowne zabezpieczenie. Edited March 24 by patwrobel 2 2
jmluengor Posted March 29 Posted March 29 A fantastic and very entertaining scenario. My sincere thanks and appreciation for your work. 1
patwrobel Posted March 31 Author Posted March 31 Nowa aktualizacja 1.0.7 już dostępna Link do pobrania: 44_patwrobel.7z (Aktualizacja: 2025.03.31) Bardzo ważna aktualizacja! Podczas oglądania filmików na Youtube z moich tras zauważyłem, że ludzie zasygnalizowali że jak nałożą się dwa komunikaty audio na siebie to całość przestaje działać - nie wiedziałem o takim problemie SimRail. Zrobiłem zabezpieczenie (kolejkowanie) komunikatów, aby nie nakładały się - powinno to pomóc 🙂 Drugą rzecz którą dodałem to podczas manewrów na ŁB wymuszenie które sprzęgi da się rozłączyć a które nie. Widziałem że ludzie mieli problem z kolejnością łączenia/rozłączania a to jest istotne w SimRail. 3 1
eSPeIKaE Posted March 31 Posted March 31 Super scenariusze. Dzięki wielkie. I do tego wszystko śmiga jak powinno. Brawo!
PKPziom Posted April 1 Posted April 1 u mnie natomiast po przejęciu składu od bota nie załadował mi ekranów 😕
darian123 Posted April 2 Posted April 2 17 godzin temu, PKPziom napisał(a): u mnie natomiast po przejęciu składu od bota nie załadował mi ekranów 😕 Mam to samo, mimo uruchamiania kilka razy i podjazdu różnych dragonów 002 i 027. 1
patwrobel Posted April 2 Author Posted April 2 A macie najnowszą wersję 1.0.7 widać to na głównym menu SimRail jak się wskazuje grupę scenariuszy patwrobel: Jeżeli tak to znaczy że to problem lokalny raczej. U mnie działa za każdym razem. Nie umiem tego zreprodukować.
darian123 Posted April 2 Posted April 2 Mam najnowszą wersję, właśnie zrobiłem kolejne podejście i Dragon 016 cargounit to samo.
patwrobel Posted April 2 Author Posted April 2 48 minut temu, darian123 napisał(a): Mam najnowszą wersję, właśnie zrobiłem kolejne podejście i Dragon 016 cargounit to samo. Szkoda - chciałbym pomóc ale jak u mnie za każdym razem działa nawet nie mam jak szukać problemu o ile w ogóle problem jest z kodem LUA. Raczej bym szukał problemu lokalnie - niestety.
darian123 Posted Saturday at 04:20 PM Posted Saturday at 04:20 PM W dniu 2.04.2025 o 14:49, patwrobel napisał(a): Szkoda - chciałbym pomóc ale jak u mnie za każdym razem działa nawet nie mam jak szukać problemu o ile w ogóle problem jest z kodem LUA. Raczej bym szukał problemu lokalnie - niestety. SimRail_log_2025-04-05_18-05-06.txt Dodaję log z odpalenia scenerii z dragonem, może coś pomożesz, bo sceneria jest rewelacyjna i chętnie przejadę się dragonem. Mam nadzieję, że nie jestem upierdliwy 🫣
misiek_131415 Posted Sunday at 09:48 AM Posted Sunday at 09:48 AM 17 godzin temu, darian123 napisał(a): Dodaję log z odpalenia scenerii z dragonem, może coś pomożesz, bo sceneria jest rewelacyjna i chętnie przejadę się dragonem. Mam nadzieję, że nie jestem upierdliwy 🫣 Wydaje mi się że miałem ten sam problem na innych scenariuszach. Więc wg mnie to wina simraila a nie autora scenariusza.
darian123 Posted Sunday at 10:20 AM Posted Sunday at 10:20 AM 30 minut temu, misiek_131415 napisał(a): Wydaje mi się że miałem ten sam problem na innych scenariuszach. Więc wg mnie to wina simraila a nie autora scenariusza. Tylko czemu grając w singla od simrail i multi wszystkie Dragony są ok. To mnie zastanawia.
misiek_131415 Posted Sunday at 10:48 AM Posted Sunday at 10:48 AM 26 minut temu, darian123 napisał(a): Tylko czemu grając w singla od simrail i multi wszystkie Dragony są ok. To mnie zastanawia. Przecież autor scenariusza tylko wkleja kod gdzie ma się pojawić lokomotywa i co ma robić. Nie ma wpływu na działanie ekranów w kabinie. Jednym działa ekran, innym nie działa. A kod scenariusza ten sam. 1
Sklox Posted Sunday at 04:50 PM Posted Sunday at 04:50 PM Zauważyłem, że problem z Dragonem pojawia się tylko kiedy przejmujemy go od bota. Kiedy wybrałem którykolwiek checkpoint pojawiając się już w kabinie ekrany działały.
darian123 Posted Sunday at 05:05 PM Posted Sunday at 05:05 PM 14 minut temu, Sklox napisał(a): Zauważyłem, że problem z Dragonem pojawia się tylko kiedy przejmujemy go od bota. Kiedy wybrałem którykolwiek checkpoint pojawiając się już w kabinie ekrany działały. Potwierdzam, u mnie tak samo.
patwrobel Posted Monday at 05:50 AM Author Posted Monday at 05:50 AM W dniu 5.04.2025 o 18:20, darian123 napisał(a): SimRail_log_2025-04-05_18-05-06.txt 295.03 kB · 0 pobrań Dodaję log z odpalenia scenerii z dragonem, może coś pomożesz, bo sceneria jest rewelacyjna i chętnie przejadę się dragonem. Mam nadzieję, że nie jestem upierdliwy 🫣 Cześć, jest tak jak koledzy pisali niżej. Ja jako autor scenariusza nie zarządzam wnętrzem pojazdu. Mogę go co najwyżej źle zainicjować, ale wówczas u wszystkich byłby problem. Z logu widzę chyba moment gdzie wywala się gra - niestety ja tego nie naprawię. Może poprawią to w nowej wersji: Cytat [2025-04-05 18:13:55]: NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object. at Assets.GameMenu.BehaviourScripts.Menu_Master_Canvas_Controller.Awake () [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 at Assets.GameMenu.BehaviourScripts.InGameMenuBehaviour.Update () [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 Sentry.Unity.Integrations.UnityLogHandlerIntegration:LogException(Exception, Object) UnityEngine.Logger:LogException(Exception, Object) UnityEngine.Debug:CallOverridenDebugHandler(Exception, Object) Assets.GameMenu.BehaviourScripts.InGameMenuBehaviour:Update() [2025-04-05 18:13:55]: [SRK] SetTimeParameters: 0 1
Recommended Posts