PL_Andrev Posted February 9 Posted February 9 (1) Grając na scenariuszu składem prowadzonym przez ET22 kilka razy wywaliło mi styczniki. W kilku przypadkach nie byłem w stanie doprowadzić do ponownego wyłączenia styczników (zapalenia niebieskiej lampki koło nastawnika). Macie jakiś patent na to? Niezbyt dokładnie wiem kiedy się to odblokowuje. Metoda jaką wypracowałem to nastawnik na 0, hamulec na jazda, napełnienie przewodu hamulcowego, i czuwak. Trochę dziwne bo nie widzę związku między stycznikami a przyciskiem czuwaka (gram bez czuwaka, może tu jest problem że gra nie przewiduje że ktoś gra bez). (2) To proste jest: jaka jest różnica między jazdą "naprzód I" a "naprzód II" ?
Gwozdziu Posted February 14 Posted February 14 Co do drugiego: w pozycji N1 jest włączony układ dostosowania sił do nacisku kół, w N2 nie.
misiek_131415 Posted February 14 Posted February 14 2 godziny temu, PL_Andrev napisał(a): Nikt nie zna odpowiedzi na na pytanie nr 2 ? weź ciężki towarowy jedz na 1 obserwuj amperomierze. potem na 2 i obserwuj amperomierze. zobaczysz różnicę. po mojemu na 1 słabiej ciągnie. ale to po mojemu.
Averrnor Posted February 14 Posted February 14 Z tego co pamiętam z innego wątku, I jest do ruszania na mokrych/śliskich szynach, a II do normalnych warunków 1
kolejarz_1990 Posted February 14 Posted February 14 N1 – jazda do przodu z załączonym układem dostosowania sił do nacisku kół ( osłabienie wzbudzenia silników trakcyjnych pierwszego wózka w kierunku jazdy celem ograniczenia poślizgu zestawów prowadzących ) blokada w układzie elektrycznym zapewnia pracę tego układu tylko na połączeniu szeregowym silników trakcyjnych bez możliwości bocznikowania N2 – jazda do przodu bez załączenia układu dostosowania sił do nacisku kół 3 2
Łukaszek Posted February 14 Posted February 14 W dniu 9.02.2025 o 20:59, PL_Andrev napisał(a): wywaliło mi styczniki Masz na myśli nadmiarowy? Nadmiarowy musisz odblokować przyciskiem, ale mając nastawnik na 0. Styczniki liniowe blokują się przy ciśnieniu powyżej 0.2 mpa, lokomotywa musi być wyluzowana. 1
PL_Andrev Posted February 15 Author Posted February 15 13 godzin temu, Łukaszek napisał(a): Styczniki liniowe blokują się przy ciśnieniu powyżej 0.2 mpa, lokomotywa musi być wyluzowana. Chyba właśnie o to chodziło - nieznana przyczyna braku możliwości odblokowania styczników.
Recommended Posts