adalberto Posted January 13 Posted January 13 (edited) Mam pytanie odnośnie układania szlaku dla pociągu który ma postój na stacji - czy mogę od razu ustawić całość przejazdu to jest semafor wjazdowy -> semafor stacyjny i potem semafor stacyjny -> semafor wyjazdowy czy też muszę ustawić tylko pierwszy odcinek i odczekać aż pociąg się zatrzyma na postój i dopiero ułożyć wyjazd. Edited January 13 by adalbertsz
zbynak Posted January 13 Posted January 13 On 1/13/2025 at 11:38 AM, adalbertsz said: muszę ustawić tylko pierwszy odcinek i odczekać aż pociąg się zatrzyma na postój i dopiero ułożyć wyjazd. Expand Według mnie ten sposób jest poprawny, wyjazd podajemy dopiero po zatrzymaniu składu w peronach. 2
pan kura Posted January 13 Posted January 13 (edited) On 1/13/2025 at 11:38 AM, adalbertsz said: Mam pytanie odnośnie układania szlaku dla pociągu, który ma postój na stacji Expand Szlaku nie da się ułożyć dla pociągu. No chyba, że masz jakieś nadprzyrodzone moce On 1/13/2025 at 11:38 AM, adalbertsz said: czy mogę od razu ustawić całość przejazdu to jest semafor wjazdowy -> semafor stacyjny i potem semafor stacyjny -> semafor wyjazdowy Expand Tak możesz i... czym jest semafor stacyjny? On 1/13/2025 at 11:38 AM, adalbertsz said: czy też muszę ustawić tylko pierwszy odcinek i odczekać aż pociąg się zatrzyma na postój i dopiero ułożyć wyjazd. Expand To zależy od typu postoju 😉 W przypadku postoju technicznego (pt) pociąg nie ma obowiązku się zatrzymać w granicach posterunku, jeżeli wskazania semaforów na to pozwalają. W przypadku postoju handlowego (ph) jako dyżurny ruchu masz obowiązek się upewnić czy pociąg się zatrzymał przed podaniem semafora wyjazdowego. Więcej informacji odnośnie techniki prowadzenia ruchu i przepisów kolejowych znajdziesz w instrukcji o prowadzeniu ruchu pociągów Ir-1 Edited January 13 by pan kura 1 1
Recommended Posts