adalberto Posted Monday at 11:38 AM Posted Monday at 11:38 AM (edited) Mam pytanie odnośnie układania szlaku dla pociągu który ma postój na stacji - czy mogę od razu ustawić całość przejazdu to jest semafor wjazdowy -> semafor stacyjny i potem semafor stacyjny -> semafor wyjazdowy czy też muszę ustawić tylko pierwszy odcinek i odczekać aż pociąg się zatrzyma na postój i dopiero ułożyć wyjazd. Edited Monday at 11:38 AM by adalbertsz
zbynak Posted Monday at 12:38 PM Posted Monday at 12:38 PM 59 minut temu, adalbertsz napisał(a): muszę ustawić tylko pierwszy odcinek i odczekać aż pociąg się zatrzyma na postój i dopiero ułożyć wyjazd. Według mnie ten sposób jest poprawny, wyjazd podajemy dopiero po zatrzymaniu składu w peronach. 2
pan kura Posted Monday at 02:32 PM Posted Monday at 02:32 PM (edited) 3 godziny temu, adalbertsz napisał(a): Mam pytanie odnośnie układania szlaku dla pociągu, który ma postój na stacji Szlaku nie da się ułożyć dla pociągu. No chyba, że masz jakieś nadprzyrodzone moce 3 godziny temu, adalbertsz napisał(a): czy mogę od razu ustawić całość przejazdu to jest semafor wjazdowy -> semafor stacyjny i potem semafor stacyjny -> semafor wyjazdowy Tak możesz i... czym jest semafor stacyjny? 3 godziny temu, adalbertsz napisał(a): czy też muszę ustawić tylko pierwszy odcinek i odczekać aż pociąg się zatrzyma na postój i dopiero ułożyć wyjazd. To zależy od typu postoju 😉 W przypadku postoju technicznego (pt) pociąg nie ma obowiązku się zatrzymać w granicach posterunku, jeżeli wskazania semaforów na to pozwalają. W przypadku postoju handlowego (ph) jako dyżurny ruchu masz obowiązek się upewnić czy pociąg się zatrzymał przed podaniem semafora wyjazdowego. Więcej informacji odnośnie techniki prowadzenia ruchu i przepisów kolejowych znajdziesz w instrukcji o prowadzeniu ruchu pociągów Ir-1 Edited Monday at 02:52 PM by pan kura 1 1
Recommended Posts