Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Mam pytanie odnośnie układania szlaku dla pociągu który ma postój na stacji - czy mogę od razu ustawić całość przejazdu to jest semafor wjazdowy -> semafor stacyjny i potem semafor stacyjny -> semafor wyjazdowy czy też muszę ustawić tylko pierwszy odcinek i odczekać aż pociąg się zatrzyma na postój i dopiero ułożyć wyjazd.

Edited by adalbertsz
Posted
59 minut temu, adalbertsz napisał(a):

muszę ustawić tylko pierwszy odcinek i odczekać aż pociąg się zatrzyma na postój i dopiero ułożyć wyjazd.

Według mnie ten sposób jest poprawny, wyjazd podajemy dopiero po zatrzymaniu składu w peronach.

  • I agree 2
Posted (edited)
3 godziny temu, adalbertsz napisał(a):

Mam pytanie odnośnie układania szlaku dla pociągu, który ma postój na stacji

Szlaku nie da się ułożyć dla pociągu. No chyba, że masz jakieś nadprzyrodzone moce
 

3 godziny temu, adalbertsz napisał(a):

czy mogę od razu ustawić całość przejazdu to jest semafor wjazdowy -> semafor stacyjny i potem semafor stacyjny -> semafor wyjazdowy

Tak możesz

i... czym jest semafor stacyjny?

 

3 godziny temu, adalbertsz napisał(a):

czy też muszę ustawić tylko pierwszy odcinek i odczekać aż pociąg się zatrzyma na postój i dopiero ułożyć wyjazd.

To zależy od typu postoju 😉

W przypadku postoju technicznego (pt) pociąg nie ma obowiązku się zatrzymać w granicach posterunku, jeżeli wskazania semaforów na to pozwalają.

W przypadku postoju handlowego (ph) jako dyżurny ruchu masz obowiązek się upewnić czy pociąg się zatrzymał przed podaniem semafora wyjazdowego.
image.thumb.png.4ecd89aa97f4083e047247651e330c83.png

Więcej informacji odnośnie techniki prowadzenia ruchu i przepisów kolejowych znajdziesz w instrukcji o prowadzeniu ruchu pociągów Ir-1

Edited by pan kura
  • Like 1
  • Thanks 1
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy