-
Posts
22 -
Joined
-
Last visited
Other groups
SimRail
Early Access
Reputation
8 NeutralRecent Profile Visitors
The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.
-
Generalnie dowolny devkit z USB można zaprogramować tak żeby robił za klawiaturę i wysyłał odpowiednie ramki po wciśnięciu guzika na gruszce. A jak się trochę pokombinuje, to na jednym urządzeniu da radę zmieścić też emulowaną kartę audio i wtedy mamy jeden kabel USB do kompa i po kłopocie (ale nie wiem czy to się zmieści na RP2040, czy nie trzeba czegoś mocniejszego, pewnie kwestia wybranego stosu).
-
Do you get XP if you leave early?
LeHack replied to PonPon's topic in General Discussion [Multiplayer]
Like @Sunscreen mentioned, in multiplayer you have to "return to the menu" to get XPs. You'll get the "scenario abandoned" screen and how much XPs you earned (among other things). It seems to work in a similar manner in the Single player (although I'm not 100% sure). Not sure what really happens if you directly exit the game, but I guess the XP might then be lost. -
Ciekawostki , zachęcam do kontynuowania tematu
LeHack replied to COP911's topic in Dyskusja [Tryb wieloosobowy]
O, to ciekawe czy w Łodzi znajdzie się gdzieś rekreacja słynnych "ŁKS robi herbatę z wody po pierogach" itp 😉 -
Zgadza się, niemniej przyznam że też mnie to za pierwszym razem zaskoczyło. Dałoby się to pewnie "gładziej" zrobić od strony UI. Dodać jakiś komunikat może z wyjaśnieniem w stylu: "koniec grywalnego obszaru". Do tego tam gdzie to możliwe (osobówki) można by taki koniec zgrać z ostatnią stacją przed wyjazdem z mapy (ale zdaję sobie sprawę, że nie z każdym pociągiem tak się da). No i poprawiłbym również sam sposób w jaki gracz widzi to zakończenie. Obecnie z kabiny nagle wyrywa nas gdzieś w przestrzeń i po krótkiej chwili pojawia się podsumowanie (parę razy myślałem, że coś się pochrzaniło, bo potrafi mi przyciąć grę czasem). Stawiam, że dałoby się to lepiej oprogramować, żeby nie było takiego przeskoku kamery tylko po prostu przejście pociągu na bota (znika UI) i w to miejsce plansza z podsumowaniem scenariusza.
-
To jeszcze zależy od wielkości, khe khe, Ubisoft, khe khe, wydawcy 😉 Ale tak, z resztą nie można się nie zgodzić.
-
First and foremost, open an existing LUA scenario e.g. one of the shorter ones like this one: Play it first and then see how it is done inside. IMHO this can quickly give you a lot of insight into how the scenarios are constructed. You can also remove some bits, change some others and see how the game reacts (as long as you don't break syntax, things should go ok). Then you're ready to get the whole picture: Also some other topics in https://forum.simrail.eu/forum/120-lua-scripting/ are also in English and might be helpful (like signal finding, train states etc.)
-
Raportowanie i wskazówki jak być lepszym
LeHack replied to Pawcio's topic in Dyskusja [Tryb wieloosobowy]
Przydałby się jakiś tutorial w trybie single player, który dawałby trochę porad i losowego ruchu AI. Bo skoro gra ma to zaimplementowane w multi, to w sumie czemu by nie. Fajnie by też było, gdyby LUA pozwalało na stworzenie takiego scenariusza samemu, mogłoby być ciekawie 🙂 -
To daj znać jakie będą ustalenia ze śledztwa, bo też mam coś w tym stylu w planie 🙂
-
-
I żeby było realistycznie, to Impulsy powinny zgłaszać awarię sprężarki co roku po 21 listopada lub grudnia 😉 (przepraszam, nie mogłem się powstrzymać, sam wyjdę...)
-
Not sure if it's the same in EP08, but in EP06 there's another switch overhead, just behind the chair. That's the power supply for the radio. Also make sure you're in the correct cab (facing the parking lot).
-
To ja się podepnę, czy istnieje może jakiś konwerter ze starego formatu misji na nowy (json->lua)? Chciałem sobie pociąć trasę ed250 Katowice<->Warszawa na mniejsze fragmenty (30~50 min), ale niestety w oryginale ta misja jest jeszcze w starym formacie. I tak, wiem że istnieje już taka przeróbka tu na forum, ale ma ona trochę braków: nie za bardzo działa radio, brakuje ustawionych punktów stopu na końcu "fragmentów", brakuje zatrzymania na początkowej stacji w Katowicach itp. Nawet zacząłem ją przerabiać po swojemu, ale szybko okazało się że problemów jest więcej i w gruncie rzeczy łatwiej by było zacząć od oryginalnego scenariusza.
-
A to akurat da się rozwiązać przy obecnym układzie dając graczowi do wyboru pociąg i spawn w środku lub w najbliższym punkcie zatrzymania (podając przybliżony czas oczekiwania). Wtedy to nie pociąg pojawi się "magicznie" gdzieś, ale to gracz zostanie "teleportowany" tam gdzie trzeba, żeby w realnym czasie dany skład przejąć od bota. W niektórych przypadkach będzie to początek trasy (np. stacja początkowa - ale czekasz na odjazd 20 minut), a w niektórych może być np. semafor przy jakimś posterunku.
-
Maybe it's dumb, but it happened to me once, so here goes: did you set the movement direction?
-
Hej, świetny scenariusz! Bardzo przyjemna spinka na początku, żeby potem móc sobie spokojnie jechać 🙂 Za pierwszym razem za wolno się zbierałem, bo musiałem sobie EU przypomnieć (mało nim jeździłem dotąd), ale za drugim podejściem scenariusz poszedł gładko 🙂 Dzięki!