-
Posts
41 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
4
Other groups
SimRail
Early Access
patwrobel last won the day on March 31
patwrobel had the most liked content!
Reputation
73 ExcellentRecent Profile Visitors
The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.
-
patwrobel started following MoonSharp Debug
-
Witam, mam pytanie jak można debugować inne pliki poza głównym LUA. W swoim głównym pliku mission.lua gdy debuguje wszystko chodzi ładnie pięknie, ale jak dodałem na górze inny plik: require("sounds"); To nie można treści jego debugować jest komunikat - jak klikam F11 żeby weszło do funkcji z innego pliku jest komunikat: Jest jakiś na to sposób?
-
Cześć, jest tak jak koledzy pisali niżej. Ja jako autor scenariusza nie zarządzam wnętrzem pojazdu. Mogę go co najwyżej źle zainicjować, ale wówczas u wszystkich byłby problem. Z logu widzę chyba moment gdzie wywala się gra - niestety ja tego nie naprawię. Może poprawią to w nowej wersji:
-
Szkoda - chciałbym pomóc ale jak u mnie za każdym razem działa nawet nie mam jak szukać problemu o ile w ogóle problem jest z kodem LUA. Raczej bym szukał problemu lokalnie - niestety.
-
A macie najnowszą wersję 1.0.7 widać to na głównym menu SimRail jak się wskazuje grupę scenariuszy patwrobel: Jeżeli tak to znaczy że to problem lokalny raczej. U mnie działa za każdym razem. Nie umiem tego zreprodukować.
-
Nowa aktualizacja 1.0.7 już dostępna Link do pobrania: 44_patwrobel.7z (Aktualizacja: 2025.03.31) Bardzo ważna aktualizacja! Podczas oglądania filmików na Youtube z moich tras zauważyłem, że ludzie zasygnalizowali że jak nałożą się dwa komunikaty audio na siebie to całość przestaje działać - nie wiedziałem o takim problemie SimRail. Zrobiłem zabezpieczenie (kolejkowanie) komunikatów, aby nie nakładały się - powinno to pomóc 🙂 Drugą rzecz którą dodałem to podczas manewrów na ŁB wymuszenie które sprzęgi da się rozłączyć a które nie. Widziałem że ludzie mieli problem z kolejnością łączenia/rozłączania a to jest istotne w SimRail.
-
Nowa aktualizacja 1.0.6 już dostępna Link do pobrania: 44_patwrobel.7z (Aktualizacja: 2025.03.24) Hey, naprawione w nowej wersji 1.0.6. Problem był jak za daleko odjechał osobowy od gracza to SimRail go usuwa i jak do niego znów się zbliżasz to go sam tworzy ale już nie pod LC tylko LB 😕 co psuje scenariusz i uniemożliwia podanie na zajęty tor. Dodałem stosowne zabezpieczenie.
-
Ukończyć mozesz uruchom od etapu Bukowno i jedziesz dalej. Jutro pokombinuje może to problem z tym że dalem jako ostatnia stacje Łazy Łb zeby nie było komunikatu w Łazach że przejechano peron (absurd przy towarowym ale tak ma SimRail)
-
Wiem, też to miałem kilka razy ale nie zabardzo mogę coś z tym zrobić leci błąd podczas ustawiania nowego rozkładu: Może coś mam źle ustawione w nim nie wiem, ale wątpię, bo jak start jest z Bukowna to ten sam rozkład ładuje się bez problemu. Wydaje mi się że SimRail ma problem czasem z przełączaniem między rozkładami czyli jak już jeden mamy i trzeba nowy załadować. Zrobiłem już wcześniej bezpiecznik że jak nie udało się załadować są te widoczne NULLe to próbuje jeszcze raz ale to chyba nic nie daje bo po tym błędzie z cytatu wywala się cały silnik gry i nie działają skrypty. Dlatego pociąg przed Tobą EU07 nie dociera do Sławkowa i nie można dostać wyjazdu z Bukowna - generalnie lipa 😞
-
Ooo i to jest istotna informacja. Był ustawiony start EN57 za późno z Katowic. Robiłem ostatnio UpdateStartDate i to rozwaliło. Już poprawiłem w nowej wersji 1.0.5 z 2025.03.22 20:30. Pobierz tu: Link do pobrania: 44_patwrobel.7z (Aktualizacja: 2025.03.22 20:30)
-
PRZEPRASZAM WSZYSTKICH za wywalenie całej biblioteki! JUŻ POPRAWIONE można pobierać wersję 1.0.5 <- podmieniona na poprawną wersję: Link do pobrania: 44_patwrobel.7z (Aktualizacja: 2025.03.22 20:30) Usunąłem z plików wsadowych misji KOMENTARZ jak niżej i to powodowało że gra nie przyjmowania skryptu - ale uwaga to jest komentarz nie powinien mieć znaczenia. Jednak jak widać ma duże znaczenie. Nie zauważyłem, bo ja zmieniam coś i reload'a robię a efekt jest dopiero jak wyjdzie się całkowicie z gry. Jeszcze raz SORKI:
-
No I did not changed local file and sound
-
@mluczak.kutno Faktycznie był błąd przy dojeździe do Ząbkowic lewym torem -> event był zapięty na semafor L1_2971 a powinien być na L1_2971N. Wydaje mi się że to sprawdzałem i nie wiem czy w ostatniej marcowej poprawce Twórcy tego nie wyprostowali, ale już się tego nie dowiemy. W każdym bądź razie łapcie nową wersję 1.0.5 gdzie ten błąd jest naprawiony. Jeżeli ktoś chce przetestować ten konkretny przypadek wystarczy w pliku mission.lua na górze zmienić procenty w zmiennej PERCENT_PASSENGER_TRAIN_SCENARIO. Jak ustawimy 0, 0, 100, 100 wówczas zawsze odpali się 3 event. Procentowo łapane jest od góry w dół pierwszy dla wylosowanej liczny [1-99] Dodałem nowszą wersję z poprawkami: Wersja: 1.0.5 Data aktualizacji: 2025.03.22 17:00 Link do pobrania: 44_patwrobel.7z (Aktualizacja: 2025.03.22 17:00) Co poprawiłem: 1. Błąd gdy do Ząbkowic jedziemy lewym torem nie wyzwalał się event i nie szedł kod dla stacji Ząbkowice
-
@DeDe ツ tyle na pewno nie trzeba czekać daj log sprawdzę ale pewnie silnik gry przestał działać i osobowy nie rusza. Czas oczekiwania robiłem max 5 min
-
Jak ktoś ma jakiś program do tworzenia rozkładu papierowego to mogę zrobić ale samemu recznie w Excelu mi się nie chce.
-
Dodałem nowszą wersję z poprawkami: Wersja: 1.0.4 Data aktualizacji: 2025.03.21 12:40 Link do pobrania: 44_patwrobel.7z (Aktualizacja: 2025.03.21 12:40) Co poprawiłem: 1. Dodałem nowy Checkpoint - Dąbrowa G. Wsch. (Wyjazd) dla osób które chcą szybciej dojechać do Bukowna i wykonać manewry. 2. Inicjalizacja BOTów - teraz nie powinny się blokować 3. Zmieniłem uruchamianie kodu każdej stacji asynchronicznie - może to wyeliminuje wywalanie się gry po dłuższej grze ciągiem. 4. Poprawiłem błąd z osobowym, że nie ruszał z Ząbkowic 5. Poprawiłem zakończenie misji - jednak był tam błąd 6. Dodałem eventy z uszkodzonym przejazdem w okolicy Bukowna i Kazimierza (TOP będzie pokazywał uszkodzenie + zwolnienie na przejeździe, bez rozmowy z dyżurnym) 7. Zmniejszyłem masę dla Traxx'a bo cięzko było to ciągnąć na począku misji. 8. Poprawiłem kilka mniejszych błędów na które natrafiłem. Smacznego i co złego to nie ja 🙂