-
Posts
140 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
7
Other groups
Conrad last won the day on November 30 2024
Conrad had the most liked content!
Reputation
270 ExcellentRecent Profile Visitors
-
Kontrolery gier
Conrad replied to Piotrek Blaszczak's topic in Sugestie usprawnień [Tryb jednoosobowy]
Dzisiaj pobawilem się tą pamiecią, faktycznie da sie znalezc wartosci, np SHP, czy moment zalaczenia dzwieku dla czuwaka itp, ale po ponownym uruchomieniu SR gubi te dane 😕 Na razie testuje rozwiazanie na zczytywaniu danych rgb danego pixela. W weekand jak uruchomie drukarke pokaze dzialajacy element. Na razie mały test: 20250121_221626.mp4 -
Kontrolery gier
Conrad replied to Piotrek Blaszczak's topic in Sugestie usprawnień [Tryb jednoosobowy]
Też się tego obawiałem, że jak się tak stanie to nie ma sensu tego tak prowadzić. Pokazałeś i udostępniłeś alternatywę, więc ukłony, może pogrzebię w tym temacie, ale chłopaki w SimRail niech obiecają rzadkie aktualizacje 😉 albo udostępnią I/O dla nas, prosimy @uetam 🙂 -
Kontrolery gier
Conrad replied to Piotrek Blaszczak's topic in Sugestie usprawnień [Tryb jednoosobowy]
Thx Co do nanometrów to wartość rzeczywista podzielona przez 100 na skali manometrów, czyli 4,19 to wartość 0,419 Nie mam silników krokowych na razie, więc tutaj niepoeksperyemntuje, ale na razie działa to co pokazałeś powyżej. -
Kontrolery gier
Conrad replied to Piotrek Blaszczak's topic in Sugestie usprawnień [Tryb jednoosobowy]
@JarkPomsky właśnie udało mi się przekazać dane z JSON do arduino 🙂 Na razie zrobiłem test zapalania się lampki LED kiedy wartość przekroczy >100 z tego co opublikowałeś Kod dla Arduino Leonardo (8bit) #include <ArduinoJson.h> // Pin dla diody LED const int ledPin = 10; // Zmienna do przechowywania ostatniego czasu unsigned long previousMillis = 0; const long interval = 1000; // Czas oczekiwania w ms void setup() { Serial.begin(9600); // Inicjalizacja portu szeregowego pinMode(ledPin, OUTPUT); // Ustawienie pinu diody LED jako wyjścia digitalWrite(ledPin, LOW); // Wyłączenie diody na start Serial.println("Uruchomiono Arduino."); } void loop() { // Sprawdzanie, czy dostępne są dane na porcie szeregowym if (Serial.available() > 0) { String jsonData = Serial.readString(); // Odczyt danych JSON Serial.print("Odebrane dane: "); Serial.println(jsonData); // Przetwarzanie JSON StaticJsonDocument<1024> doc; DeserializationError error = deserializeJson(doc, jsonData); if (error) { Serial.print("Błąd przetwarzania JSON: "); Serial.println(error.c_str()); return; } // Odczytanie wartości value_1 if (doc.containsKey("value_1")) { float value_1 = doc["value_1"]; Serial.print("Odczytana wartość: "); Serial.println(value_1); // Sterowanie diodą LED w zależności od wartości if (value_1 > 100) { digitalWrite(ledPin, HIGH); // Włącz diodę Serial.println("Dioda WŁĄCZONA"); } else { digitalWrite(ledPin, LOW); // Wyłącz diodę Serial.println("Dioda WYŁĄCZONA"); } } else { Serial.println("Brak klucza 'value_1' w danych JSON."); } } } Jako, że mam Arduino po kablu USB-> to w pythonie zrobilem API do czytania danych import serial import time import requests from requests.adapters import HTTPAdapter from urllib3.util.retry import Retry # Ustawienia portu szeregowego serial_port = "COM11" # Zmień na właściwy port, do którego podłączone jest Arduino baud_rate = 9600 # URL API api_url = "http://192.168.0.66:5000/api/receive_data" # Konfiguracja sesji z ponownymi próbami session = requests.Session() retries = Retry(total=5, backoff_factor=1, status_forcelist=[500, 502, 503, 504]) session.mount("http://", HTTPAdapter(max_retries=retries)) def main(): try: # Inicjalizacja połączenia szeregowego ser = serial.Serial(serial_port, baud_rate, timeout=1) print(f"Połączono z Arduino na {serial_port}") while True: try: # Pobierz dane z API z timeoutem i zamykaniem połączenia with session.get(api_url, timeout=5) as response: if response.status_code == 200: json_data = response.json() # Przetwarzanie odpowiedzi JSON print(f"Otrzymane dane z API: {json_data}") # Wysyłanie danych JSON do Arduino ser.write((str(json_data) + "\n").encode('utf-8')) else: print(f"Błąd API: {response.status_code}") time.sleep(1) # Odczekaj 1 sekundę przed kolejnym żądaniem except requests.exceptions.RequestException as e: print(f"Błąd połączenia z API: {e}") time.sleep(0.01) # Odczekaj przed kolejną próbą except Exception as e: print(f"Wystąpił błąd podczas pętli głównej: {e}") break except KeyboardInterrupt: print("Zakończono działanie.") except Exception as e: print(f"Wystąpił błąd: {e}") finally: if 'ser' in locals() and ser.is_open: ser.close() print("Zamknięto port szeregowy.") if __name__ == "__main__": main() Działa 🙂 edit: dodalem zabezpieczenie do limitu otwartych połączeń sieciowych na określony portm, żeby jego nie zamykał. -
Mnie zainteresowała kwestia testów z grupą 20-30 graczy Steam, przecież to jakiś żart! Każdy z nas po odpaleniu wersji po wyjściu z EA widział dziesiątki błędów. Mam nadzieje, że PlayWay tego wytłumaczenia nie kupił.
-
Kontrolery gier
Conrad replied to Piotrek Blaszczak's topic in Sugestie usprawnień [Tryb jednoosobowy]
W weekand sprobuję to przetestować i dam znać co się udało uzyskać. -
Kontrolery gier
Conrad replied to Piotrek Blaszczak's topic in Sugestie usprawnień [Tryb jednoosobowy]
Niestety tylko na razie tędy droga, ale kolejne elementy pulpitu ożyją. -
Kontrolery gier
Conrad replied to Piotrek Blaszczak's topic in Sugestie usprawnień [Tryb jednoosobowy]
Co do silników krokowych to @Maciej_ZG już wcześniej podpowiedział jakie rozwiązanie się u niego sprawdziło. Tanie i często stosowane silniczki krokowe w projektach diy, często używane przy budowie kokpitów samolotów dla zegarów analogowych. np. do Cessny. Łatwo znaleźć gotowe rozwiązania i tutoriale diy. Co do API od dev to obecnie moja nadzieja szoruje po dnie pustego basenu 🤣 -
Conrad started following Kontrolery gier
-
Kontrolery gier
Conrad replied to Piotrek Blaszczak's topic in Sugestie usprawnień [Tryb jednoosobowy]
Zazdroszczę! za oryginalny hardware 🙂, spory klamot, ale będzie frajda z tego. -
Kontrolery gier
Conrad replied to Piotrek Blaszczak's topic in Sugestie usprawnień [Tryb jednoosobowy]
Świetnie! Jak rozumiem byłaby szansa na bypass pomiędzy SimRail, a wyjściem na zewnątrz i przekazywaniem stanów na swój hardware!? Do tego się dokopałeś (pod F8) ? Jako, że jesteś ze świata simracingowego, to kuszące byłoby to zrobić finalnie pod dashboard np SimHuba, który ma spore możliwości dalej odnośnie przenoszenia danych stanów na kontrolery np arduino. Byłby to drugi symulator po TS2021 z takim suportem. -
Na to wygląda, że to my jesteśmy testerami
-
-
Magia zamiany nocy na dzień, oraz pogoda
Conrad replied to Quentis's topic in Sugestie usprawnień [Tryb wieloosobowy]
@Lukaszszsz Ty masz na myśli harmonogram wschodów i zachodów Słońca, do ogarniecia w unity. Mam nadzieje, że dev czytają to. Jeżeli mamy pogodę, pory roku to czas i na to. Myślę, że jesteście to wstanie ogarnąć na multi. Kolejny kamyczek do imersji. Tutaj się z tym zgadzam. Jednak do samych aspektów kolorystyki w grze to pozostaje Reshade. Kazdy ma inny monitor, jeden slabo swiecacy, drugi mocno, jeden z HDR drugi nie, jeden na wypalonych ledach, kolejny już na naj owszych OLEDach. Do tego jedni wola soczyste kolory rodem z mediamarktu, a inni zimowe pantone Poland color dark grey. Wszyscy jesteśmy spięci jak guma w majtkach przed świętami. Na forum, na radiu na multi, wiecej luzaków, bo Mikolej nie przyjdzie 😉 -
Magia zamiany nocy na dzień, oraz pogoda
Conrad replied to Quentis's topic in Sugestie usprawnień [Tryb wieloosobowy]
Zawsze można sobie doprawić grafikę za pomocą Reshade i będziesz miał totalny mrok 😉 -
Kontrolery gier
Conrad replied to Piotrek Blaszczak's topic in Sugestie usprawnień [Tryb jednoosobowy]
Super! Gratulacje! i całość ogarnięta, jak rozumiem też pod Maszynę i TD2?