Jump to content

Łukaszek

Member
  • Posts

    53
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Other groups

SimRail Early Access

Łukaszek last won the day on November 4 2023

Łukaszek had the most liked content!

Reputation

61 Excellent

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Jak już jesteśmy przy serwerach - może przy okazji pociągu osobna kolumna z brutto i vmax na trasie? Dla tych, co lubią ciężko albo szybko 😉
  2. Dzięki za odpowiedź. Mam nadzieję, że podołacie - razem z optymalizacją całości (w tym - serwerów). Jeżeli chodzi o przestrzeń to nawet proste ściszanie z dystansem + jakiś mocno opóźniony reverb był by lepszy, niż zero efektów, a wydaje mi się, że to nie jest dramatycznie trudne do zrobienia. Przeglądałem pobieżnie dokumentację Unity i ogólnie w kwestii audio szału tam nie ma, ale są choćby strefy pogłosu, więc coś powinno się udać zrobić (zresztą, doppler jest zaimplementowany).
  3. Pytanie zasadniczo do developerów: Czy w planach jest ogarnięcie silnika audio, aby dźwięki np. kranu hamulca nie były zrywane, jak w grze z lat 90 odpalonej na Pentium 100? Pomijam kwestie jakiejś lepszej symulacji odbić dźwięków, opóźnień i zniekształceń związanych z odległością (np. rp1 słyszane z kilkuset metrów), bo to w sumie kosmetyka w kontekście samego zrywania dźwięków. Domyślam się, że temat podchodzi pod szerszy, tzn. optymalizacja (FPS po stronie klienta, serwery), ale zwraca to jednak uwagę przy każdej rozgrywce.
  4. Nie masz przypadkiem ogrzewania pociągu włączonego?
  5. Po aktualizacji 13.03 w MP Dragon ciśnie z hamulcem G, elegancko, dzięki 🙂
  6. Pisałem w temacie XeSS choćby w QA i tam padła odpowiedź, że tego typu rozwiązania są dostępne w zależności od ich obecności dla silnika Unity. Uprzejmie donoszę zatem, że pojawił się plugin XeSS dla Unity: https://github.com/GameTechDev/XeSSUnityPlugin Przy czym biblioteka jest dostępna tylko dla DX12, a SimRail chyba ciągnie na DX11? Wymagane jest też Unity w wersji co najmniej 2022.3.39f1. Dlaczego wprowadzenie XeSS jest istotne dla wszystkich graczy? XeSS jest odpowiednikiem DLSS, ale od Intela i w przeciwieństwie do DLSS — działa na wszystkich kartach graficznych, podobnie jak FSR. Jakościowo daje podobne lub lepsze rezultaty od FSR 2.0, co oznacza więcej FPS lub możliwość grania z wyższymi detalami.
  7. Masz na myśli nadmiarowy? Nadmiarowy musisz odblokować przyciskiem, ale mając nastawnik na 0. Styczniki liniowe blokują się przy ciśnieniu powyżej 0.2 mpa, lokomotywa musi być wyluzowana.
  8. W przypadku Dragona zmiana hamulca wymaga wejścia do maszynowni, której to póki co nie ma. Pytanie natomiast dlaczego Dragon w trybie multiplayer spawnuje się z hamulcem P, skoro to lokomotywa towarowa i nie występuje w pociągach osobowych / pospiesznych. Z kolei w przypadku Traxxa, spawnuje się zawsze z hamulcem G, co nie ma sensu w przypadku ekspresów (chociaż w tym wypadku hamulec można zmienić).
  9. W kabinie od strony wagonów musisz ustawić hamulec w pozycję odcięcia. W kabinie od strony jazdy dajesz popełnianie i odluźniacz.
  10. Mnie urzekło to, że jazda widełkowa w ogóle jest tutaj możliwa i że wózki są osobno symulowane. Co do infrastruktury — w sumie, po co symulować kolizje i to liczyć?
  11. Taka sytuacja nastąpiła na PL1. Okazuje się, że można driftować i potem się elegancko wyprostować i ruszyć dalej na szlak. Z ciekawostek: - Sieć bezprzewodowa 3KV DC - Eszety - Zakłócenia - Przenikające semafory i cała reszta infrastruktury - Dużo radości, bo stało się toto zupełnie z przypadku
  12. To jest spoko znalezisko, dzięki! U mnie na A770 i ekranie 1440p/60Hz skalowanie nie daje zysku FPS, albo daje marginalny (zarówno 1.5x, jak i 2x), a wyrenderowany obraz wygląda bardzo biednie. Natomiast ograniczenie SimRail do 30 FPS i uruchomienie generowania klatek 2x przy natywnej rozdzielczości daje rewelacyjny rezultat i ciągłe 60 FPS bez dziwnych spadków, które miewałem wcześniej w różnych regionach mapy. Przy generowaniu klatek artefakty praktycznie nie występują. Jedyny problem to input lag - jak przy vsync przy niskim klatkarzu, ale przy 30 FPS bazowym to chyba nieuniknione. Ciekawe dlaczego dostępny jest tylko FSR1, bez nowszych wersji. Przydał by się też XESS - to jest darmowy algorytm od Intela, który działa niezależnie od GPU i daje niezłe rezultaty przy skalowaniu.
  13. Gdzie dajesz takie ograniczenie, w SimRail?
  14. 1. Sprawdźcie rozdzielczość tekstur - czy mieszczą Wam się w VRAM. Jeżeli się nie mieszczą to spadek FPS będzie znaczący i całość będzie przycinać. Ja na 1440p gram w 1/2 rozdzielczości tekstur, choć na A770 mogę wepchać spokojnie 16 GB tekstur. 2. Wyłączcie odbicia w lusterkach. Nawet te uproszczone potrafią zjeść kilkadziesiąt FPS.
  15. @kotel_56 tak, to sprawdzałem. Udało mi się w końcu to ruszyć, ale musiałem wyłączyć i włączyć ponownie baterię, co - o ile mi wiadomo - nie powinno mieć miejsca. Dopiero wtedy po włączeniu rozrządu w drugiej kabinie było sterowanie.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy