-
Posts
53 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
1
Other groups
SimRail
Early Access
Łukaszek last won the day on November 4 2023
Łukaszek had the most liked content!
Reputation
61 ExcellentRecent Profile Visitors
The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.
-
Ulepszenie listy serwerów
Łukaszek replied to DriverPl's topic in Sugestie usprawnień [Tryb wieloosobowy]
Jak już jesteśmy przy serwerach - może przy okazji pociągu osobna kolumna z brutto i vmax na trasie? Dla tych, co lubią ciężko albo szybko 😉 -
Dzięki za odpowiedź. Mam nadzieję, że podołacie - razem z optymalizacją całości (w tym - serwerów). Jeżeli chodzi o przestrzeń to nawet proste ściszanie z dystansem + jakiś mocno opóźniony reverb był by lepszy, niż zero efektów, a wydaje mi się, że to nie jest dramatycznie trudne do zrobienia. Przeglądałem pobieżnie dokumentację Unity i ogólnie w kwestii audio szału tam nie ma, ale są choćby strefy pogłosu, więc coś powinno się udać zrobić (zresztą, doppler jest zaimplementowany).
-
Łukaszek started following Będzin: The Traxx Drifters , Silnik audio i zrywane dźwięki , Pojawił się plugin XeSS dla Unity and 1 other
-
Pytanie zasadniczo do developerów: Czy w planach jest ogarnięcie silnika audio, aby dźwięki np. kranu hamulca nie były zrywane, jak w grze z lat 90 odpalonej na Pentium 100? Pomijam kwestie jakiejś lepszej symulacji odbić dźwięków, opóźnień i zniekształceń związanych z odległością (np. rp1 słyszane z kilkuset metrów), bo to w sumie kosmetyka w kontekście samego zrywania dźwięków. Domyślam się, że temat podchodzi pod szerszy, tzn. optymalizacja (FPS po stronie klienta, serwery), ale zwraca to jednak uwagę przy każdej rozgrywce.
-
Problem z EP08, wywala mi całe zasilanie podczas jazdy.
Łukaszek replied to Vee's topic in Dyskusja [Tryb wieloosobowy]
Nie masz przypadkiem ogrzewania pociągu włączonego? -
Pojawił się plugin XeSS dla Unity
Łukaszek posted a topic in Sugestie usprawnień [Tryb jednoosobowy]
Pisałem w temacie XeSS choćby w QA i tam padła odpowiedź, że tego typu rozwiązania są dostępne w zależności od ich obecności dla silnika Unity. Uprzejmie donoszę zatem, że pojawił się plugin XeSS dla Unity: https://github.com/GameTechDev/XeSSUnityPlugin Przy czym biblioteka jest dostępna tylko dla DX12, a SimRail chyba ciągnie na DX11? Wymagane jest też Unity w wersji co najmniej 2022.3.39f1. Dlaczego wprowadzenie XeSS jest istotne dla wszystkich graczy? XeSS jest odpowiednikiem DLSS, ale od Intela i w przeciwieństwie do DLSS — działa na wszystkich kartach graficznych, podobnie jak FSR. Jakościowo daje podobne lub lepsze rezultaty od FSR 2.0, co oznacza więcej FPS lub możliwość grania z wyższymi detalami. -
Masz na myśli nadmiarowy? Nadmiarowy musisz odblokować przyciskiem, ale mając nastawnik na 0. Styczniki liniowe blokują się przy ciśnieniu powyżej 0.2 mpa, lokomotywa musi być wyluzowana.
-
W przypadku Dragona zmiana hamulca wymaga wejścia do maszynowni, której to póki co nie ma. Pytanie natomiast dlaczego Dragon w trybie multiplayer spawnuje się z hamulcem P, skoro to lokomotywa towarowa i nie występuje w pociągach osobowych / pospiesznych. Z kolei w przypadku Traxxa, spawnuje się zawsze z hamulcem G, co nie ma sensu w przypadku ekspresów (chociaż w tym wypadku hamulec można zmienić).
- 1 reply
-
- 1
-
-
Mnie urzekło to, że jazda widełkowa w ogóle jest tutaj możliwa i że wózki są osobno symulowane. Co do infrastruktury — w sumie, po co symulować kolizje i to liczyć?
-
Taka sytuacja nastąpiła na PL1. Okazuje się, że można driftować i potem się elegancko wyprostować i ruszyć dalej na szlak. Z ciekawostek: - Sieć bezprzewodowa 3KV DC - Eszety - Zakłócenia - Przenikające semafory i cała reszta infrastruktury - Dużo radości, bo stało się toto zupełnie z przypadku
-
To jest spoko znalezisko, dzięki! U mnie na A770 i ekranie 1440p/60Hz skalowanie nie daje zysku FPS, albo daje marginalny (zarówno 1.5x, jak i 2x), a wyrenderowany obraz wygląda bardzo biednie. Natomiast ograniczenie SimRail do 30 FPS i uruchomienie generowania klatek 2x przy natywnej rozdzielczości daje rewelacyjny rezultat i ciągłe 60 FPS bez dziwnych spadków, które miewałem wcześniej w różnych regionach mapy. Przy generowaniu klatek artefakty praktycznie nie występują. Jedyny problem to input lag - jak przy vsync przy niskim klatkarzu, ale przy 30 FPS bazowym to chyba nieuniknione. Ciekawe dlaczego dostępny jest tylko FSR1, bez nowszych wersji. Przydał by się też XESS - to jest darmowy algorytm od Intela, który działa niezależnie od GPU i daje niezłe rezultaty przy skalowaniu.
-
Gdzie dajesz takie ograniczenie, w SimRail?
-
1. Sprawdźcie rozdzielczość tekstur - czy mieszczą Wam się w VRAM. Jeżeli się nie mieszczą to spadek FPS będzie znaczący i całość będzie przycinać. Ja na 1440p gram w 1/2 rozdzielczości tekstur, choć na A770 mogę wepchać spokojnie 16 GB tekstur. 2. Wyłączcie odbicia w lusterkach. Nawet te uproszczone potrafią zjeść kilkadziesiąt FPS.
-
Błąd w scenariuszu [TOW] Kraków - Sędziszów z ET-22
Łukaszek replied to Łukaszek's topic in Dyskusja [Tryb jednoosobowy]
@kotel_56 tak, to sprawdzałem. Udało mi się w końcu to ruszyć, ale musiałem wyłączyć i włączyć ponownie baterię, co - o ile mi wiadomo - nie powinno mieć miejsca. Dopiero wtedy po włączeniu rozrządu w drugiej kabinie było sterowanie.