-
Posts
59 -
Joined
-
Last visited
Other groups
SimRail
Playtests
Early Access
Reputation
68 ExcellentRecent Profile Visitors
1042 profile views
-
To może po prostu jest opcja "podkręcenia" AI, by ruszali się z miejsca przy prędkości jadącego pociągu większej niż 5 km/h? Może to będzie odpowiednie rozwiązanie.
-
Proponuję dodać możliwość wyłączenia narratora głosowego we wszystkich tutorialach. Tekst niech będzie zawsze, wszak można go ukryć jako ogólnie HUD, ale dodatkowa opcja wyłączenia narratora głosowego by się przydała moim zdaniem.
-
Obecnie NPC-ty oczekujące na peronach na dane pociągi ruszają się z miejsca (zmierzają do drzwi wejściowych) dopiero po zatrzymaniu pociągu (i odblokowaniu [się] drzwi?), co z kolei przekłada się na pustki w pociągach, gdyż zanim te NPC łaskawie dojdą z drugiego końca peronu do pociągu to kierownik podaje już sygnał odjazdu. Może dałoby się zrobić tak, że NPC ruszać się już będą w momencie rozpoczęcia hamowania przez gracza/bota? Będą one kierować się w stronę pociągu - przypuszczalnego miejsca, w którym się zatrzyma.
-
-
Gdy AI prowadzi jakiś pociąg, na czele którego jest EU07 nie przestawia sobie nastawy hamulca w odpowiednią pozycję - wszystkie jadą na nastawie "Osobowy", podczas gdy powinny zmieniać na "Towarowy" i "Pośpieszny" (w zależności od danego przypadku).
-
Przy okazji tego scenariusza - znaleziony błąd: brak przetłumaczenia tekstu "Drive passenger train from Zawiercie to Katowice." na polski. Dodatkowo pierwszy komunikat jaki słyszymy po wczytaniu scenariusza oznajmia nam, że poprowadzimy pociąg osobowy, a prowadzić będziemy pociąg pośpieszny (w RJ widnieje kategoria MPE). Przy konieczności ZEWnięcia dyżurnego z Zawiercia podświetlają się na radiotelefonie przyciski od ZEW1, przez ZEW2 do ZEW3. Może zmienić by to tak, co by podświetlał się tylko ZEW3? Dyżurny z Zawiercia podaje nam "semafor" a tak naprawdę podaje Ms2 na tarczy manewrowej. Brak informacji o konieczności zapalenia oświetlenia Tb1/Pc1 (wspomniane przez Eridora). Gra każe nam w Zawierciu podczas manewrów hamować hamulcem głównym, a przecież można pomocniczym. Dziękuję barman_2000 😄 Mimo zakończenia manewrów (zatrzymanie się w peronie), zmiany oświetlenia na Pc1 gra wciąż wyświetla ograniczenie prędkości do 25 km/h, które znika dopiero w momencie minięcia najbliższego semafora. Tutorial nie wspomina nic o zmianie nastawy hamulca na pośpieszny.
-
Można odhamować skład podczas postoju (w tym wymiany pasażerskiej), lecz należy wziąć pod uwagę profil pionowy - aby po wyluzowaniu i otwartych wciąż drzwiach skład nie zaczął się nam samoczynnie staczać. Jeśli zacznie się nam staczać może się zdarzyć tragedia z udziałem pasażerów. Dodatkowo luzowanie zawsze dopiero po zakończeniu wymiany pasażerskiej opóźnia godzinę odjazdu, co przekłada się na ogólne opóźnienie pociągu.
-
Obecnie podczas pisania na czacie dłuższej wiadomości jej końcówka "chowa się" pod znak strzałki od wysyłania wiadomości. Proponuję zablokować "wchodzenie" tekstu pod tę strzałkę. Na przykładzie poniżej ostatnia litera "t" się schowała.
- 1 reply
-
- 3
-
-
Problem w okręgu nastawczym Ła
Jakub replied to ArtU4's topic in Zgłaszanie błędów (tryb wieloosobowy)
Bzdura. Pewnie, że jest. Musisz po prostu liczyć na łaskę i szczęście, że AI raczy je wyprawić prędzej, czy później. Cierpliwości 😉 -
Irytujące komunikaty o wykryciu braku aktywności
Jakub replied to KIEROWNIK's topic in Sugestie usprawnień
Komunikat załączony poniżej pojawia się zdecydowanie za często. Jest to strasznie irytujące, gdy najzwyczajniej w świecie nie masz w danym momencie nic do roboty - brak ruchu, czekasz na kolejne składy, zajmujesz się sobą (np. oglądasz YT na drugim monitorze) i nagle Ci dudni co chwilę komunikat, że hurr durr zacznij się ruszać, bo Cię wywalimy. Taki komunikat powinien się wyświetlać np. po 5 minutach bezczynności gracza, a nie po 30 sekundach lub minucie. -
WTAB in Polish means "Wstaw tabliczkę" - in english: Insert a sign. @SurvivorSean
-
Dlatego napisałem propozycję, by zablokować możliwość obracania blokad w przypadku po torze lewym (w sensie, że my chcemy po lewym do AI po SBL wysłać), gdy na sąsiednim posterunku dyżuruje AI, bo ono sobie z tym nie radzi później. Dlaczego owa moja propozycja została z automatu odrzucona? @Kamila
-
Po raz kolejny doświadczyłem sytuacji, w której niekompetentne prowadzenie ruchu na posterunku ruchu Sosnowiec Główny przez jakąś osobę doprowadziło do tego, że trzy pociągi, które miały zostać skierowane na Sosnowiec Południowy dojechały aż do Dąbrowy Górniczej Ząbkowice. W dalszą drogę nie zostały wyprawione, bo DR AI oczywiście nie miało u siebie tych pociągów w SWDR, więc DR AI wpuścił oba pociągi w perony i takim oto sposobem do restartu serwera dwie krawędzie peronowe były stale zajęte. Proponuję stworzyć algorytm dla pociągów AI, które wykryją niekompetencję dyżurnego i po prostu nie pojadą dalej, po źle ustawionej drodze przebiegu. Przykładowo: Pociąg AI jadący z Katowic w kierunku Sosnowca Południowy gdy ma przed sobą semafor wjazdowy do Sosnowca Gł. (X lub Y) i jest wyświetlony na nim sygnał zezwalający na jazdę lub sygnał zastępczy to sprawdza, czy droga przebiegu ułożona jest w kierunku Sosnowca Południowego, czy Głównego. Jeśli Południowego - jedzie, jeśli nie - stoi mimo sygnału, który pozwala mu na jazdę i czeka na skorygowanie przez dyżurnego przebiegu.
- 1 reply
-
- 3
-
-
-
Na mapie (https://panel.simrail.eu/main/map.html) nie są naniesione ikonki DR AI dla posterunków: Myszków Starzyny Łazy Ła Łazy Przemiarki Dąbrowa Górnicza Ząbkowice DZA Dąbrowa Górnicza Ząbkowice DZB Dąbrowa Górnicza Ząbkowice DZB2 (?) Sosnowiec Południowy Katowice Katowice Towarowa KTC Brynów Mysłowice MwA Mysłowice MwB Mysłowice MF Mysłowice Mw11
-
@Gazz292 Could you show what an "EBuLa" screen is? Do you mean a screen with a schedule or what? Example below.