Jump to content

Slerowski

Member
  • Posts

    4
  • Joined

  • Last visited

Other groups

Early Access

Reputation

9 Neutral

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ja wracając do sytuacji na Opocznie południe nie miałem jak zareagować za wczasu za pomocą sygnału na semaforze. Żeby od strony Idzikowic wjechać w peron no O. południe sygnał na semaforze powinien zasadniczo pokazywać dwa pomarańczowe i pomarańczowy pas (60 km/h po rozjazdach i wyjazd na stój). Taki też sygnał dostałem. Problem w tym że dyżurny dał mnie na nie ten tor co powinien, a sygnał był taki sam jakby wszystko było w porządku. I dla takiego dyżurnego nie ma usprawiedliwienia w sytuacji gdy wpuścił pociąg na nie ten tor co powinien. Ba nawet jak przyjmuje pociąg na tor z peronem, ale INNY niż przewidziany w RJ to ma o tym poinformować maszynistę i pasażerów na peronie możliwymi środkami i dopilnować żeby każdy wiedział o zmianie peronu. A jak wgl wpuści na tor bez peronu, to dr może mieć co najmniej wyjśnienie pisemne ze strony przełożonych, czemu tak zrobił. Nie ma tak że sobie przemanewruje po prostu i zadowolony. Maszynista może nawet odmówić takich manewrów bez odpowiednich pisemnych zezwoleń. Np. rozkazu pisemnego poświadczającego że dyspozytor liniowy wie o sytuacji. Taki błąd może być jeynie usprawiedliwiony jeśli jest tak duże oblężenie peronów na stacji że nie ma miejsca na dany pociąg w peronie. W tedy dr ma możliwość przyjęcia na inny tor ale dyżyrny musi wtedy zapewnić bezpieczne przejście wysiadających pasażerów ze składu.
  2. Dziś na stacji Opoczno Południe jadąc pociągiem pośpiesznym TLK i mając do odbycia postój handlowy w peronie owej stacji zostałem wpuszczony na tor bez peronu. Dyżurnemu nie miałem za złe, to tylko gra i może się zdarzyć. Zwróciłem dyżurnemu uwagę i wyjechałem z Opoczna P. Minąwszy semafor wyjazdowy następnego posterunku (Pilichowice) naliczono mi -1000 pkt za przejachanie przez Opoczno Południe bez zatrzymania w peronie. Uważam, że w takim przypadku to nie jest wina maszynisty, że nie odbył postoju w peronie i albo maszynista nie powinien mieć naliczonych punktów ujemnych. Być może dyżurny powinien również mieć system punktacji.
  3. Zapewne cała stacja Bukowno ma ograniczenie prędkości drogowej do 40 km/h. W porządku, ale jadąc od strony Olkusza maszynista w ogóle nie jest ostrzegany o zbliżaniu się do takowego ograniczenia prędkości i jadąc 120 km/h ( bo taka prędkość obowiązuje z Olkusza do Bukowna ) można się zdziwić. Zdaje się, że nawet nie ma wskaźnika W8 ostrzegającego o ogarniczeniu, lecz tego nie jestem pewien.
  4. Scenariusz pociągu IC 14103 relacji Warszawa Wsch. - Katowice. Wyjeżdżając ze stacji Opoczno południe dostajemy na wyjeździe sygnał S10 ze wskaźnikiem W21 czyli -> przy tym semaforze 40km/h lecz podwyższone do 60 km/h wskaźnikiem w21 z cyferką ,,6''. (Swoją drogą ciekawe czemu nie zastosowali tam już przed modernizacją pomarańczowego pasa świetlnego). Czyli formalnie mamy zezwolenie na jazdę do 60 km/h na bok po rozjazdach. Gra zdaje się nie uwzględnia wskaźnika w21 i twierdzi, że powinniśmy jechać 40 km/h. Do tej też prędkości nas ogranicza i za 60 km/h każe punktami.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy