Jump to content

Rafał

Member
  • Posts

    226
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    13

Other groups

SimRail Early Access

Rafał last won the day on June 10 2024

Rafał had the most liked content!

Reputation

478 Excellent

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. No szczerze mówiąc to również czekam aż ten TD2 wyjdzie na steam a póki co oglądam różne filmy z tego 'przedpremierowego' buildu. Graficznie to różnie, raczej gorzej niż SimRail, ale kilka szczegółów jak np. oświetlenie naprawdę pozytywnie mnie zaskoczyło.
  2. Kto powiedział że jest to powiązane z grafiką? Jest powiązane z ilością pociągów. Większa sceneria to więcej pociągów dostępnych na serwerze. Reszty nawet nie komentuję bo szkoda mi czasu. Tak ogólnikowo tylko powiem że bazują one na gdybaniu, wysysaniu kolejnych informacji z palca i błędnych założeniach. A ten fragment najlepiej udowadnia że nie masz pojęcia o czym piszesz. Edit. Kilka osób się ze mną nie zgodziło, więc może rozwinę... SimRail używa uproszczonych modeli 3d - tak zwane różne poziomy lod. SimRail korzysta z texture streamingu - mipmapy, gra ładuje do pamięci różne poziomy mipmap w zależności od potrzeby. SimRail renderuje scenę niewiele ponad FOV gracza. Wszystko odbywa się 'zgodnie ze sztuką'. Dlatego uważam, że nie masz pojęcia o czym piszesz sugerując, że te techniki nie są wykorzystywane w SimRail.
  3. Domagając się poprawy jakości budynków zakładam że ma suwaki na maxa. Przecież chcą poprawiać jakość i szczegółowość scenerii wypadałoby chociaż wyświetlać tą scenerię w maksymalnej jakości, prawda? Chcesz mi powiedzieć że można wyświetlać tą scenerię na minimalnych detalach i jednocześnie apelować o poprawę szczegółowości scenerii? Steam Survey za kwiecień 2025 podaje że 1080p używa ponad 50% użytkowników i blisko 20% używa rozdzielczości 1440p, co daje łącznie 70% użytkowników. Pozwala mi to bezpiecznie założyć że gość gra w 1080p. No ale ok, znajdźmy jakieś laptopy z gtx1050 i sprawdźmy jakich matrycy używały. Legion Y520-15IKB -- 1080p HP Pavilion Power - 15-cb008nt -- 1080p Acer Nitro 5 Nitro5i59g-1 -- 1080p Dell Inspiron 7567 -- 1080p To tak na szybko cztery przykłady pierwszych komputerów wyświetlonych po wpisaniu frazy 'gtx1050 laptop' w google. Reasumując jeżeli gość uruchamia grę w rozdzielczości 800x600 na minimalnych detalach to nie sceneria wymaga poprawy a jego sprzęt. A jeżeli jak twierdzi nie ma problemów z wydajnością to zakładam że uruchamia grę przynajmniej w 1080p na detalach przynajmniej wysokich i utrzymuje stałe minimum 60fps bez większych fluktuacji - bo mniej więcej taki jest oczekiwany standard dla gier wśród graczy.
  4. Wypada też łączyć posty w jeden a nie pisać pięć postów pod rząd, ale my nie o tym. Czyli ja też powinienem dać wszystko na minimum, wyłączyć wszelkie efekty wizualne, grać w 20 fps'ach i powiedzieć że nie mam Ż-A-D-N-E-G-O problemu z wydajnością? Co za absurd. To nie masz żadnego czy prawie nigdy nie masz żadnego problemu z płynnością? Posiadasz GPU które w 2025 roku już jest nie tyle co z dolnej półki a jest po prostu jakąś skamieliną, która rzutem na taśmę łapie się w wymagania minimalne ale twierdzisz że gra ci hula aż miło i właściwie to gra powinna wyglądać lepiej bo twoje gpu się wręcz nudzi? Aż trudno mi uwierzyć w ten absurd. Tak swoją drogą to zdajesz sobie sprawę że większa ilość unikalnych obiektów 3d i tekstur dla nich tylko podbije wymagania graficzne związane między innymi z gpu?
  5. Chodzi o to że to są roboczo godziny potrzebne na stworzenie modelu i tekstury. Gra już w tej chwili ma masę problemów, vram jest zapychany po korek nawet na top-high end'owych kartach. Logi z 30 minut rozgrywki zajmują ponad 130mb tak bardzo są zawalone różnymi błędami. Grę można dopieszczać w momencie kiedy pozostałe systemy działają i mają się dobrze.
  6. No właśnie, a on pragnie jakichś fikuśnych domków i innych ozdabiaczy scenerii, co śmieszniejsze to żąda tego w momencie kiedy gra ledwie sobie radzi na stosunkowo mocnych komputerach z utrzymaniem stałego framerate'u i w momencie kiedy serwery nie są w stanie obsłużyć wszystkich dostępnych scenerii.
  7. Ehe. Ogólnie cały ten twój paragraf dot. edytora scenariusza to, z całym szacunkiem, ale jakieś rzeczy wyssane z palca.
  8. Na oba edytory? Poprawki w samej grze? Szczególnie wydajności samej gry jak i serwerów mp. Jest masa rzeczy na które warto czekać i które w mojej opinii powinny być realizowane w pierwszej kolejności.
  9. Niektóre obiekty niepotrzebnie ładują dodatkowe mapy ALBEDO powodując niepotrzebne zwiększenie zużycia vram, wśród nich są lokomotywy: E6ACTa-014 - ładuje mapę albedo z et22-002 (Cargo) aby użyć z niej tekstury wnętrza reflektorów, pomimo posiadania tego na swojej mapie. E6ACTadb-027 - jak wyżej E6ACTa-016 - jak wyżej plus ładuje T_M_e6acta-005_ALB (teksturę lokomotywy która nie jest dostępna w grze) EN76-022 - ładuje decalsy dla kolei śląskich To tak na szybko co znalazłem, zapewne jest tego więcej bo nie skupiałem się na szukaniu redundancyjnych tekstur.
  10. Światła w SimRail faktycznie są jakieś słabe, ale co bardziej mnie boli to to że znaki nie są odblaskowe i nie widać ich ze znacznej odległości.
  11. Już to gdzieś pisałem, ogólna wydajności jakby uległa poprawie ale dość często mam spadki fps'ów z okolic 100 do 20-30. Wydaje mi się się że jest to kwestia ładowania scenerii/assetów. Po przeniesieniu gry na szybszy dysk nvme, te spadki uległy poprawieniu ale nie zostały zupełnie wyeliminowane.
  12. Nie pamiętam serwera, chyba PL4. Stacja Przyłęk Duży nie do końca zalicza zatrzymanie na stacji. Punktów ujemnych nie ma, ale według HUD powinienem zawrócić na Przyłęk Duży.
  13. O ile ogólna wydajność wydaje się że się polepszyła o tyle losowe spadki fps'ów przybrały na sile. Przy wjazdach/wyjazdach do niektórych rejonów klatki spadają z okolic 100 do nawet 30. No wybitnie to nie jest i już chyba nigdy nie będzie bo nie wydaje mi się żeby były prowadzone jakiekolwiek próby uzyskania lepszej wydajności w grze.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy