Jump to content

kolejarz_1990

Member
  • Posts

    14
  • Joined

  • Last visited

Other groups

Early Access Playtests

Reputation

22 Excellent

3 Followers

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Nie chcę Cię martwić ale na wielu stacjach nie masz już megafonistki/sty albo nigdy ich nie było i pociągi zapowiada dyżurny ruchu albo nastawniczy. Np. na stacji Kostrzyn, Rzepin czy Witnica tak jest do tej pory. A wcześniej w Kostrzynie pociągi zapowiadał dyżurny ruchu peronowy, praktycznie wymarłe stanowisko na sieci PLK. Moim skromnym zdaniem zapowiadanie pociągów przez dyżurnych w Simrail jest niepotrzebne i zbyteczne. Często jeżdżę w Simrail z moim młodym adeptem sztuki kolejowej który dopiero uczy się mówić a takie zapowiadanie to kolejna możliwość pojawiania się wulgaryzmów w rozgrywce.
  2. Dzień dobry! Wczoraj dyżurując na PL3 na stacji Bukowno chciałem wyprawić pociąg 243537 po torze lewym w kierunku Sławkowa. Po włączeniu kierunku blokady i zaakceptowaniu jej przez Sławków, ułożyłem drogę przebiegu, zamknąłem rogatki i wcisnąłem przycisk NO2S i wcisnąłem przycisk podania semafora F7. Spowodowało to zgaśnięcie lampki przy NO2S (tutaj nie jestem pewien ale ona gaśnie przy samoczynnym wygaszeniu semafora przez skład który go minął), zapalenie się szczeliny PWL2S, która wygasiła się z chwilą utwierdzenia przebiegu, co jest błędem. Przekaźnik przeciwwtórności liniowej działa do czasu zwolnienia bloku końcowego przez sąsiedni posterunek więc szczelina PWL2S powinna być na czerwono. Jeżeli się mylę to przepraszam
  3. Odpowiem na to pytanie, chociaż mój epizod zawodowy z koleją był dość krótki i w sumie dawno temu, ale pasja pozostała, czasami się podsłuchuje kolej na radio to co nieco wiem. W rzeczywistości to jak jedziesz np. pośpiechem, to przez stacje pośrednie masz podany przelot na tyle wcześniej że widzisz że jest podane zbliżając się do tarczy czy ostatniego semafora SBL. Jeżeli są jakieś problemy, awaria, zmiana toru, to dyżurny najczęściej poinformuje maszynistę odpowiednio wcześniej. Nawet jak nie dostanie się takiej informacji to często widać że np. wyjeżdża z toru bocznego towarowy, to nie ma sensu się pytać o wjazd czy przelot. Jednak często też maszynista dostaje info że wjazd podany jeżeli sygnał na semaforze został podany za późno tak że minął już tarczę. U mnie na prowincji dużo jest rozmów przez radiotelefon, często mamy podmiany drużyn w pociągach towarowych PKP Cargo więc to też jest ustalane dużo wcześniej z dyżurnym ruchu na którym torze ma to się odbyć, podobnie jak przebiegi pracy manewrowej pociągów kończących bieg.,
  4. Niestety ale Ty jako maszynista jesteś tu winien. Masz prowadzić pociąg według wskazań semaforów. Nie ważne czy jedziesz ciężką "bombą" czy lokomotywą luzem. Przelot przez stację może odbyć się po innych torach niż główne. Fakt że komunikacja na linii DR-maszynista w symulatorze leży. Bo albo ktoś o niczym nie informuje, albo tej komunikacji nadużywa informując każdy pociąg że wjazd czy wyjazd podany. W tym przypadku dyżurny mógł zachować się lepiej informując "wjazd podany na bok i wyjazd również świeci". Lub po prostu że "w stacji wjeżdżamy na tor 2, 4 czy 6"
  5. Fajnie się to rozpędzało z 3-4 wagonowym Interregio ale na tym plusy się kończyły. Buja w kabinie strasznie, wieje z każdej dziury no i hałas. Latem przez to że kabina jest mocno przeszklona upał nie do zniesienia.
  6. Nie no czas się sumuje więc nie musisz "jednym ciągiem". Czas spędzony na nastawni, ilość przejechanych kilometrów możesz sprawdzić stronie https://steamdb.info/ i szukasz SimRail'a Logujesz się na konto danymi jak na Steam i masz w tabeli parametr DISPATCHER_TIME Do tego jest jeszcze coś w postaci rankingu na stronie https://simrail-edr.de/leaderBoard ale tam musisz mieć profil jako publiczny na Steam.
  7. Tak, dobrze myślisz. Tyle czasu musisz spędzić na prostszych posterunkach aby odblokować trudniejsze .
  8. Witam! Po ostatniej aktualizacji i dodaniu pociągów EIE w relacjach Warszawa -Kraków często występują problemy w komunikacji dyżurny -maszynista z tego powodu iż najczęściej jadą w odstępie kilku minut po sobie pociągi o numerach 141xx i 131xx oraz odwrotnie. Sytuacja z wczoraj gdzie odebrałem komunikat głoszony do pociągu 14141 we Włoszczowej Północ jako ten dla mojego pociągu 13141. Czy jest możliwość zmodyfikowania numerów np. 141xx i 130xx? Ewentualnie zastosowania numerów czterocyfrowych dla pociągów na składach (ostatnimi czasy trochę pociągów o takiej numeracji jeździ) tak żeby odróżniały się od pociągów EIJ zacząć numerację 145x? Pozdrawiam
  9. Pytanie do twórców aby nie tworzyć dodatkowych tematów: czy dla pulpitu stacji Katowice przewidziane jest nastawianie przebiegowe (z dodatkowymi przyciskami adresowymi na pulpicie) czy będzie trzeba ręcznie przekładać zwrotnice? Wszak układ torowy rozbudowany co może sprawiać problemy. Pozdrawiam!
  10. 9. Informujemy jak przyjmujemy pociąg na tor inny niż planowo. Wystarczy fraza "wjazd dzisiaj na tor nr 3". Na niektórych posterunkach mamy ograniczenia na torach głównych dodatkowych np. w Górze Włodowskiej na rozjeździe na tor nr 3 od strony Zawiercia. Nie wszyscy korzystają z HUDa. 10. Jeżeli podano z odpowiednim wyprzedzeniem semafor na wjazd to nie trzeba mówić "przelot przez XXX podany". Ja widzę że świeci. Jeżeli podano za późno to miło powiedzieć że "wjazd podany" ale wtedy jak urządzenia pokazują że rzeczywiście semafor zmienił sygnał. Często się zdarza że ktoś zatwierdził przebieg i zgłasza że wjazd podano. Luzujesz a na semaforze dalej S1. Nie traktujcie moich wypowiedzi jako obraźliwe czy negatywnie odnoszące się do dyżurnych ruchu w symulatorze, sam nieraz też dyżuruje i też popełniam błędy (znam tylko urządzenia mechaniczne więc z resztą urządzeń jest ciężko). Częściej jeżdżę więc takie spostrzeżenia mi się nasunęły. Pozdrawiam!
  11. Pomysł jak najbardziej ciekawy. Aczkolwiek od wyjścia SR w EA jechałem z 15 razy Pendolino z Katowic/Krakowa do Warszawy i nigdy nie dotarłem o planie. Czemu? Albo boty albo gracze na posterunkach po prostu pchają wszystko jak leci. Ostatnio jechałem ED250 od Zawiercia do Psar za TLK (dyżurnyli w Górze Włodowskiej i Zawierciu zawalili sprawę można było jechać po lewym, wyprzedzać w Zawierciu lub Górze), następnie od Włoszczowy do Idzikowic za towarowym (dyżurny z Włoszczowy puścił towarowego, bot w Olszamowicach nie wziął towarowego "na bok", Opoczno jak zawsze jedna krawędź i ogromny korek z powodu jadących IC przed czasem) w efekcie czego byłem w Grodzisku opóźniony 35 minut. Tak więc może testowo dodać "szybkie kontenery" do Korytowa/Warszawy na jednym serwerze do czasu poprawienia obsługi posterunków przez graczy i boty na CMK?
  12. Jak jedziesz na blokadzie 4-ro stawnej to ważne jest aby obserwować wskazania semaforów. Na pewno wcześniejszy semafor przed tym teraz mijanym pokazywał sygnał z zielonym migającym a to informuje nas że w przodzie mamy dwa odstępy wolne. Jak Więc powinieneś regulować tak prędkość aby móc się zatrzymać bo masz tylko dwa odstępy wolne a dalej nie znasz sytuacji więc traktujemy to że po tych dwóch odstępach mamy S1. Wiem, nie jeździmy 200 km/h bez ETCS ale jakoś już od premiery jeżdżę i nie miałem problemów z zatrzymaniem się przed semaforem z S1. A jak nie to ogranicz prędkość do 160 km/h i też nie będzie to problem. Pozdrawiam
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy