Jump to content

Gedruxyk

Member
  • Posts

    5
  • Joined

  • Last visited

Other groups

Early Access

Reputation

-5 Poor

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Co do próby hamulca - zgadzam się. Dlatego na singlu staram się ją robić. 😉 Co do rozkazu pisemnego - jeżeli stacja, na której pociąg rozpoczyna bieg, nie jest wyznaczona w dodatku 1 do wydawania rozkazów pociągom i na odcinku do stacji, która ten obowiązek już posiada (ma oznaczenie w WRJ) nie ma żadnych "czasowych" ograniczeń rozkazu się nie wydaje. Poza tym można posiadać rozkaz pisemny wydany na obieg i uruchamiać pociąg będący którymś tam w kolejności w tym obiegu - wtedy też nie otrzymasz rozkazu na stacji początkowej. Tak samo, jak część kierowników mówi "Podaję sygnał odjazd od kierownika" - bo sprzątaczka też może taki sygnał podać... 😆Jest wiele niuansów na kolei. Zgadzam się, że w życiu nie wszystkie przepisy są stosowane tak jak być powinno lub są naginane. Może macie inne zdanie od mojego, ale zawsze sądziłem że symulator ma wiernie odwzorowywać przepisy. Chyba dobrze pamiętam (ale nie jestem pewien, mogę się mylić) że Simrail ma zastąpić docelowo oprogramowanie symulatorów szkoleniowych. Traktowanie tego typu zdarzeń jak źle podawany sygnał jako coś normalnego - "bo przecież wszyscy tak robią" - tylko utrwala u niektórych błędne nawyki które powinno się niwelować. Kończąc zatem, w gwoli podsumowania, obchodząc przepisy na sieci kolejowej stwarzamy ryzyko katastrofy a w symulatorze spotykamy się czołowo na jednym torze. Dyżurni też nie stosują telefonogramów, maszyniści nie dbają o zgodność sygnałów i potem mamy takie Szczekociny... ale co ja tam się mogę znać. Ja tylko szary maszynista jestem. 😜
  2. Jest to błąd bo taka forma jest niezgodna z instrukcją sygnalizacji a wszelkie sygnały które nie są zawarte w instrukcji Ie-1 lub nie są odwzorowane 1:1 to sygnał wątpliwy. W przytoczonym materiale wideo kierownik podaje nieprawidłowo sygnał Rp13 a maszynista "nie weryfikuje go" przez co rusza z postoju bez wymaganego zezwolenia (jeszcze raz: otrzymał sygnał wątpliwy, nie odpowiadający 1:1 sygnałowi z instrukcji sygnalizacji). Paragraf 2 punkt 7 w Ie-1: Przy Rp13 jest wyraźnie napisane "Pociąg nr ... gotów do odjazdu" - nie bez powodu twórcy instrukcji wzięli ten zapis w cudzysłów. Właściwe rozporządzenie w rozdziale 12, paragraf 100, punkt 3 wskazuje jasno na prawidłową formę sygnału Rp13 jako "Pociąg nr ... gotów do odjazdu". Dla chętnych : 1. link do samej instrukcji: https://www.plk-sa.pl/files/public/user_upload/pdf/Akty_prawne_i_przepisy/Instrukcje/Wydruk/Ie/Ie-1__E-1__2020_WCAG_.PDF 2. link do obwieszczenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 23 stycznia 2015 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji (rozporządzenie): https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20150000360/O/D20150360.pdf
  3. Podczas jazdy w scenariuszu EN57+EN57 natrafiłem na dwa błędy: 1. Sygnał Rp13 brzmi "Pociąg numer 40665 gotów do odjazdu" a nie "40665 gotów do odjazdu" - to błąd, sygnał podawany przez kierownika pociągu jest niezgodny z instrukcją sygnalizacji i rozporządzeniem właściwego ministra odnośnie sygnalizacji i sygnałów używanych na kolejach normalnotorowych; 2. Jest zdarzenie wyjazdu ze stacji Dąbrowa Górnicza na sygnał zastępczy (powód: usterka - czego, nie wiadomo, dyżurny nie podaje a powinien). Tutaj kierownik też podaje sygnał gotów do odjazdu pomimo, że semafor wskazuje sygnał S1 "Stój" - w tym wypadku stosuje się procedurę z instrukcji Ir-1 paragraf 64 punkt 4 mówiący: Zatem sygnał powinien brzmieć następująco: SimRail_log_2023-11-26_00-56-00.txt
  4. Właśnie otrzymałem odpowiedź w Simrailu - "Wulgaryzm w cytacie to nadal wulgaryzm" trudno się nie zgodzić, niemniej czym jest cytat bez dosłownego przytoczenia? Bo na pewno nie cytatem... Wszak bez informacji który konkretnie punkt regulaminu naruszyłem trudno się odwołać od decyzji. Nie daje to możliwości obrony, narusza elementarną wolność słowa i stanowi podstawę do złożenia pozwu sądowego. Sam osobiście się w to bawić nie będę ale chętnie za to zainicjuję dyskusję nad wprowadzeniem cenzury w czacie która zabroni wysyłania treści, według moderacji, niezgodnych... no właśnie, z czym? Bo przecież nie z regulaminem bo takowego nie ma...
  5. Hej wszystkim. To mój pierwszy post tutaj więc się przedstawię - mój nick w Simrail to Gedruxyk, często bywam na nastawniach, w wolnym czasie od pracy rzecz jasna. Teraz do sedna - zalogowałem się na pociąg RPJ 40190 który stał w stacji Katowice. Po zalogowaniu się wywołałem dyżurnego i poprosiłem o wyjazd w kierunku Zawodzia. Bezskutecznie wywoływałem na radiu dyżurnego dlatego napisałem na czacie co z wyjazdem. Dyżurny wyświetlił mi na semaforze wyjazdowym sygnał zastępczy więc zapytałem zgodnie z instrukcją Ir-1, jaki powód wyświetlenia Sz i na który tor odbędzie się jazda. Katowice odparły, że wyjazd z powodu poprzedniej obsady Zawodzia - brak konkretnej informacji oraz na który tor odbędzie się wyjazd. Po kilku potyczkach słownych z użytkownikiem o nicku KONSTYTUCJA (notabene był dyżurnym w Katowicach) w których przeczytałem wiele obraźliwych słów na mój temat (np. j***ć Wejherowo, jedź i sp******aj ze stacji) i w których pojawiły się moje dane osobowe (imię i nazwisko którego nie mam upublicznionego) oraz kilku sygnałach Sz na które - podkreślam, że zgodnie z Ir-1 - nie reagowałem. W końcu otrzymałem sygnał S12 i ruszyłem spod semafora. W czasie jazdy po rozjazdach jechałem z prędkością do 10 km/h ponieważ nie miałem pewności czy dyżurny specjalnie nie wyśle mnie na zderzenie czołowe. Po zjechaniu z rozjazdów kontynuowałem jazdę z prędkością określoną przez symulator (do 40 km/h). Podczas jazdy ktoś podszył się pod mój nick na innym pociągu i kontynuował utarczki słowne z dyżurnym. To nie byłem ja - ja jechałem nadal 40190 w kierunku Sosnowca. Po dojechaniu do Dąbrowy Górniczej zatrzymałem się w stacji i w momencie ruszenia zostałem zbanowany i usunięto mnie z serwera. Po zalogowaniu się na serwerze Discord także mnie zbanowano na 24 godziny - a chciałem tylko uzyskać powód dla którego otrzymałem ban. Napisałem więc PW do moderatorów ale i tym razem nie uzyskałem odpowiedzi. Pytanie za tym brzmi: dlaczego zostałem zbanowany pomimo, że zostałem zwyzywany przez innego użytkownika który nie wykonywał czynności dyżurnego ruchu z poszanowaniem przepisów kolejowych i z samym symulatorem? Jaki powodem kierowała się moderacja odbierając mi możliwość skontaktowania się i uzyskania informacji o moim przewinieniu oraz czym podyktowane były tak radykalne środki?
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy