Jump to content

robert357 - W7 FTW

Member
  • Posts

    103
  • Joined

  • Last visited

Other groups

Playtests

Reputation

68 Excellent

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. ETCS musi być, zwłaszcza jeżeli są plany na Niemieckie DLC. Bez tego to będzie wielki klops.
  2. 9 minut. Trasy mogą trwać nawet po kilka godzin więc pierwsze to są godziny, drugie minuty.
  3. Też miałem tak samo dzisiaj z Katowicami. Nie informowało co wysyłało, ale jak ja wyprawiałem pociągi to pytało "Co odjechało?". Po wysłaniu wiadomości "Pociąg X odjechał o Y" nie było potwierdzenia.
  4. Right now I'm not 100% sure, so I hope if someone who knows better can correct me. So, in R-1 instruction words "stopped" and "cancelled" have different meanings. Stopped trains means, well, that train has been stopped for various reasons (mostly due to safety concerns) and can't continue at this moment. Train also can be stopped at any moment, in station, on main line etc. IRL you can't just stop the train with no reason. Cancelled trains basically means that train didn't or cannot departure even if everything is in order. In instruction there is mentioned you inform crossing keeper and/or "dispatcher assistant" (I don't know how they are called in English) that train is cancelled, not stopped. Game is little different, because it's just a game. You can't talk with AI and ask if train X is late or whatever, or ask someone "higher above you" that know what is going on. That why this massage has been added. Example with Łazy Łc and Dąbrowa Górnicza Ząbkowice in game. AI will send to Łazy train A on track 4. Then it will ask if it's clear to send train B on track 3 but because it's probably programmed to not send trains on opposite track it will do nothing until first block on track 4 will be clear. Because now it's possible for AI to send train B on track 4 it will send "train X cancelled" so player will know to not wait for direction change for track 3 and can send trains on that track. Or I'm wrong and this should be "Train X stopped" ¯\_(ツ)_/¯
  5. The thing is, as a dispatcher you have communicate with other dispatchers using certain phrases listed in R-1 instruction. "Train X cancelled" is one of them.
  6. Ja napisałem moje obserwacje co do zwykłej wydajności. Same ścinki są u mnie czasem przeważnie gdy ładuje się jakiś skład co wjeżdża w zasięg rysowania. Z tego co widziałem na YT to samo można zaobserwować także u innych. Mało tego, tekstury żrą RAM (nie VRAM) niemiłosiernie co też powoduję chrupanie (ktoś wspominał na forum że potrafi nawet z 25GB używać) i ustawienie tekstur na 1/2 praktycznie niweluje ten problem przy 16GB. Więc ogólny problem, z moich obserwacji, to są dedykowane obiekty niemające oszczędnych LODów, zasobożerność RAMu oraz wczytywanie nowych obiektów (głównie pociągów).
  7. Nie przypominam sobie by występował ten problem wcześniej. Ogólnie chodzi o to, że czasem nie można przestawić zwrotnic na bok na pulpicie kostkowym. Przykładowo, przytrzymuję PPM i nic się nie dzieje, ale jak przytrzymam LPM to widać jak lampki mrugną, czyli zwrotnica spróbowała się przestawić z ustawienia na wprost znowu na wprost. Jak się tak poklika trochę to za którymś razem pozwoli nam przestawić zwrotnicę i zaczyna działać prawidłowo. Występuje to w Będzinie jak i w Łazach na różnych rozjazdach, przeważnie zaraz po dołączeniu do gry.
  8. Co do optymalizacji. Zauważyłem, że dedykowane budynki (i obstawiam obiekty też) nie mają "drastycznych" zmian w LODach w porównaniu do tych domków z generatora (oraz drzew i roślinności). Przykładowo, domek z generatora na najniższych zmienia LOD w oknach na wklęsłe oraz dodaje elementy dekoracyjne jak parapet czy dekoracyjne ramy okien dopiero jak się dosłownie w nie wejdzie. Dedykowane budynki jak np. dworce, nastawnie czy unikalne budynki ewidentnie tego nie mają i nie widać tych zmian w ogóle na tych samych ustawieniach. No i to też czuć w ilości klatek, bo jadąc przez Sosnowiec, Będzin czy Dąbrowę, gdzie jest stosunkowo mało dedykowanych obiektów, jest więcej klatek niż w Katowicach.
  9. IRL trains that terminate at Pruszków and Grodzisk Mazowiecki will return to Warszawa Zachodnia where are main depots for SKM (Warsaw commuter trains) and KM (passenger trains) that runs these routes. Sidings on these stations are for cargo trains. Hope we will get Otwock to have whole S1 SKM line (or Skierniewice for KM line).
  10. Biggest issue with shunting in MP is AI (and incompetent players). Right now we can't "talk" with AI trains which is basically necessary to do shunting. Simple commands like "couple/decouple", "go forward", "reverse", "stop" or "pass W5 sign". Last one is the main reason why manoeuvrers has been locked in MP. Because AI can stuck on crossing if we can't command it to pass this sign or simple go back.
  11. We need option to "talk" with AI dispatchers. Simple commands like "change directions for track X" or something like that should help.
  12. Jako maszynista można wejść do nastawni dyżurnego (fajna opcja, proszę ją zostawić jakby co 😜 ) i podnieść słuchawkę telefonu. Problem w tym, że możemy teraz przeteleportować się do lokomotywy i nadal będziemy słyszeć dźwięk ze słuchawki dopóki nie wrócimy i nie odłożymy jej lub nie pojedziemy na tyle daleko że nastawnia się zdespawnuje.
  13. Here. These are, I think, all buildings you can enter right now (I didn't show Katowice because it's been already posted by OP and Zawiercie - posted by devs before). Dąbrowa Górnicza Ząbkowice DZA DZB Łazy Łb Last one I don't know the name, but it's between two yards near Łazy Ła. Yes, there are two trees there for some reason 😲
  14. Yes, you can enter in every dispatcher building that will be playable on release or later. Same with Zawiercie and Łazy (both Ła and Łb I think) and probably more that I didn't check.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy