-
Posts
16 -
Joined
-
Last visited
Other groups
Reputation
15 GoodRecent Profile Visitors
The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.
-
Dokładnie, bo gdybyśmy mieli w symulatorze ruchu kolejowego dokładać wszystko to, co jest związane z koleją, ale zupełnie nie dotyka samego ruchu, to dlaczego nie sprzedaż biletów w kasie na centralnym, bądź (co jest przytoczone powyżej) czyszczenie kibli? Rozwój taboru i tras to priorytet, a mi bardziej zależy na dodatkach takich jak choćby interfejs I/O dla własnych kontrolerów, by móc odsunąć klawiaturę na bok. I myślę, że więcej pojawi się amatorów elektroniki, którzy zaczęliby składać własne kontrolery, niż tych, którzy by spędzali godziny na kontrolowaniu biletów.
-
Masz rację i słowo "chyba" jest kluczowe. Ja tam bym chciał Trójmiasto z SKMką przynajmniej do Cisowej i połączenie z Warszawą - ależ to by była rzeźnia, wyzwanie "przejedź trasę Gdynia - Kraków bez save"! xD
-
Wilk syty, owca cała - dajcie nam dostęp do repo, sami sobie wystawimy interfejs do HID 😉 Oczywiście, sami też przetestujemy 🙂
-
Kontrolery gier
error723 replied to Piotrek Blaszczak's topic in Sugestie usprawnień [Tryb jednoosobowy]
Nie wiem czy out także będzie, ale in właściwie jest gotowy -> wygląda jakby znaczna część akcji była wystawiona (przynajmniej dla klawiatury). I rozumiem, że to jest koszt podczas tworzenia produktu, a tym bardziej, że raczej się nie zwróci, bo tych, którzy są w stanie i zrobią własne urządzenia jest raczej niewielu. Dlatego proszę o informację dotyczącą zakresu akceptowalnych znaków przy wejściu oraz informację, czy jest opcja dołożenia do obsługi z klawiatury, każdej pozycji kranu hamulca (oczywiście, że wolałbym wartości procentowe, dzięki temu bardziej by to odwzorowywało działanie urządzenia). Dziś, gdy sprawdzam zachowanie, niestety bez choćby skoków, nie jestem w stanie w pełni odzwierciedlić działanie - wystarczy, że za szybko ruszę wajchą i zrobię to ustawiając na przykład "pozycja 5", "pozycja 3", "pozycja 4" (za szybko HID przesłał "+") i w symulacji zostaje na "pozycja 3", a u mnie odczyt na serial monitor pokazuje "pozycja 4". Co ciekawe, jak płynnie i nie gwałtownie przesunę w "pozycja 4", to serial monitor pokazuje to samo co symulacja. Brak stanów pośrednich, którym mógłbym przypisać konkretne HEX, a nie przeskakiwanie z pozycji na pozycję wysyłając "+" lub "-". Dlatego proszę o informację dotyczącą mapowania, jaki zakres ASCII jest dostępny i proszę o dodanie stanów pośrednich dla hamulca - nie sądzę, byśmy się doczekali pełnoprawnego IN/OUT. -
Kontrolery gier
error723 replied to Piotrek Blaszczak's topic in Sugestie usprawnień [Tryb jednoosobowy]
Zacząłem się bawić, jak reaguje SimRail z elektroniką. Chcę użyć potencjometr do hamulca EU07 (i całej reszty). I o ile nie ma problemu z czterema stanami (jazda, odcięcie, luzowanie, hamowanie nagłe), o tyle przeliczanie kolejnych pozycji hamowania pomiędzy "jazda", a "hamowanie nagłe" to już nie jest takie proste, tym bardziej, że aktualny stan, który przechowuje, wcale nie musi odzwierciedlać tego co jest w symulatorze. I tutaj mam pytanie @Królik Uszasty czy jest opcja by kolejne stany hamowania były przełożone na klawiaturę? Czyli "poziom 1" = !, "poziom 2" = @, ... itp. To raczej nie będzie wielka zmiana, dodanie do interfejsu tego co pewnie i tak już symulator obsługuje, a znacznie uprości to obsługę kranu hamulca. Druga sprawa, pytałem o to w oddzielnym wątku -> jaki jest zakres szesnastkowo, znaków, które są akceptowalne przez symulator. Czy to jest ASCII printable czyli od 0x20 do 0x7F, czy może rozszerzone do 0xFF? Czy są jakieś wykluczenia? Króliku, wymieniłem Ciebie, bo z moich krótkich obserwacji wynika, że jesteś najbardziej responsywny z zespołu. Z góry dzięki za info. -
Czasem zastanawiam się, jakim pokraką życiowym trzeba być by atakować dzieci - no chyba, że też jesteś dzieckiem, to przepraszam za pokrakę życiowego. Od tego jest system zgłoszeń by moderatorzy wkraczali, gdy dzieci przesadzają, ale z doświadczenia wiem, że wystarczy poprosić o stosowanie się do zasad, tylko tyle. Jak słusznie wyżej napisałeś, nikt nikomu nie będzie narzucać na jakim serwerze ma grać - dlatego zostaw dzieci w spokoju, jeśli "łapią" swoje miejsce na PL3 to nikt ich bez powodu nie będzie wyrzucać, tylko dlatego, by jakiś użytkownik mógł przejechać całą trasę - swoją drogą, logika zdania podpowiada mi, iż skoro ogryzki Cię nie rajcują, to "nieogryski" już tak? Nie odpowiadaj, proszę... Sposób komunikacji ustala twórca, nie Ty. I o ile mam własne zdanie na to w jaki sposób funkcjonuje, to jedyne co mi wolno, to zgłaszać prośby o zmiany, a nie wygłaszać tyrady jak powinno być - jeśli Ci nie pasuje, wyprodukuj swój symulator, będziesz się wówczas komunikować z użytkownikami tak, jak uważasz za stosowne.
-
Kontrolery gier
error723 replied to Piotrek Blaszczak's topic in Sugestie usprawnień [Tryb jednoosobowy]
Kolego, ty się tym pod windowsem bawisz? -
Kontrolery gier
error723 replied to Piotrek Blaszczak's topic in Sugestie usprawnień [Tryb jednoosobowy]
Mógłbyś coś więcej? Masz komunikację w dwie strony? -
Temat z tego co rozumiem wałkowany od dawna, bo o ile my, gracze, jesteśmy odsyłani do instrukcji kolejowych, to przecież symulator (gra) nie odzwierciedla w 100% tego, co możemy nazwać jako prowadzenie ruchu kolejowego. Proponuję, by powstała jasna instrukcja, mówiąca w jaki sposób ma być przyjęty/odprawiony pociąg przez dyżurnego i chciałbym, by pomysły, które tutaj się pojawią, zostały zweryfikowane przez osoby mające praktykę w prowadzeniu ruchu, ale także znające ograniczenia symulatora. Dlaczego chciałbym by coś takiego powstało? Liczę, że po stworzeniu konkretnego algorytmu dla dyżurnego, który będzie jasno określać kolejne kroki, które należy wykonać by prawidłowo przyjąć/odprawić pociąg, pozwoli twórcom na implementację XP dla dyżurnego. Uważam, że algorytm sprawdzający powinien zwracać wartość true/false - czyli dostaję XP tylko jeśli wykonałem wszystkie kroki przewidziane w instrukcji (ten warunek pozwoli na wymóg pełnego stosowania zasad). Wspomniane XP można by "zarabiać" na każdym serwerze, ale początkowo (a być może docelowo) miałoby zastosowanie tylko na jednym serwerze, gdzie przypadkowe osoby, mające zabawę z psucia innym gry, nie mogłyby już przejąć nastawni. I jest to pewnego rodzaju wersja serwera PRO, o którym tyle już napisano, ale w innym kontekście. Nie chcę by na serwerach było więcej moderatorów, chcę by systemowo dać możliwość tym, którzy chcą, grania podług określonych i klarownych zasad. Jeśli jest taka możliwość, proszę by moderator zbierał pomysły i je przypinał na górze, lub zbierał zaraz pod tematem, tak by osoby z praktyczną wiedzą mogły od razu je weryfikować.
-
Kontrolery gier
error723 replied to Piotrek Blaszczak's topic in Sugestie usprawnień [Tryb jednoosobowy]
I jeśli chodzi o API, to się mogę podłączyć od strony c/c++. -
API do własnego modułu sterowania.
error723 replied to error723's topic in Sugestie usprawnień [Tryb wieloosobowy]
Dzięki za podrzucenie linka. Dobrze wiedzieć, że nie jestem jedynym, który chciałby komunikacji w dwie strony. -
Kontrolery gier
error723 replied to Piotrek Blaszczak's topic in Sugestie usprawnień [Tryb jednoosobowy]
Podbijam, sam zabrałem się za stworzenie własnego manipulatora i patrząc na ten wątek, wystarczy mi informacja, że jest planowane wystawienie API do dwustronnej komunikacji (i jeśli ma być to w postaci biblioteki, to proszę, udostępnijcie także dla linuxa). -
API do własnego modułu sterowania.
error723 replied to error723's topic in Sugestie usprawnień [Tryb wieloosobowy]
Właściwie to wystarczy mi informacja, że przewidujecie możliwość wystawienia API lub nie. No i kwestia zakresu hexów łapanych przez wasze API przy komunikacji z klawiaturą.