-
Posts
20 -
Joined
-
Last visited
Other groups
SimRail
Playtests
Early Access
Reputation
28 ExcellentRecent Profile Visitors
The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.
-
Crashe gry z bliżej nieznanego powodu.
ZimnySobi replied to Andreo's topic in Zgłaszanie błędów (tryb wieloosobowy)
Witam, U mnie również 4 scenariusze i 4 wyrzucenia do pulpitu - wczoraj memory magnament niebieski ekran i mocne zakończenie gry. ///Jeśli zrzut ekranu pokazuje 16gb to była zmiana na 32gb. SimRail_log_2022-12-18_16-19-46.zip -
Dyżurka Łazy Łc SPK błąd graficzny
ZimnySobi replied to ZimnySobi's topic in Zgłaszanie błędów (tryb wieloosobowy)
Witajcie, Przejechałem cały pełny scenariusz aż do Sosnowca Głównego - wszedłem sobie po odczytaniu waszych odpowiedzi na Łazy Łc i oto efekt. Nawet dziurę znalazłem w obj. Zmieniła się ciut specyfikacja, na 32gb ram więcej, dodaję również log. Log_2022-12-15_18-50-31_part1.zip -
Witam, Znalazłem problem z Zespołem trakcyjnym ELF. 1. Hamujemy skład. 2. Zmieniamy kierunek jazdy (tył) 3. Zadajemy Zadajnikiem jazdy moc, skład rusza do tyłu. 4. Bez całkowitego zatrzymania zmieniamy kierunek jazdy (do przodu) a zespół nadal podąża do tyłu. Przycisk piasecznicy resetuje pozycje kursora w lewy górny róg.
-
Witam, Proszę o rozważenie możliwości oddalenia się na większą odległość od składu w celu przejścia się pieszo szlakiem kiedy zbyt długo wyświetlany jest sygnał S1. W tej chwili stoję na szlaku i nie mogę podejść do składu który stoi przede mną aby sprawdzić jaki jest powód zatrzymania, nie widzę również jaki sygnał ma wyświetlony i czy w ogóle. W celach testowych sam "ficzer" może być przydatny.
- 1 reply
-
- 2
-
-
-
Dyżurka Łazy Łc SPK błąd graficzny
ZimnySobi posted a topic in Zgłaszanie błędów (tryb wieloosobowy)
Jest również problem graficzny, napisy znikają na wszystkich przyciskach - natomiast zostają na górnej części tej blokady "C" oraz dolnej jedno-toru. Problem ten występuje po kilku wejściach na różne serwery i wyjściu z nich - max 4 razy i problem się pojawia. Log_2022-12-10_20-53-30_part1.zip -
Witam, Miałem przed chwilą sytuację iż AI zignorowało S1 na Semaforze odstępowym - 28xxx niestety AI przejechało S1 wskazywane przez pomocnika - sam semafor był "ciemny" nie wskazywał żadnego sygnału. Ale jedna już dziś sytuację taka miałem gdzie wyłączyłem AI i podczas jazdy trafił się również taki kwiatek. Log w załaczniku. Log_2022-12-10_20-53-30_part1.zip //update ; Problem również występuje w przypadku przejechania S1 przez gracza - załączony AI nie zmienia położenia nastawnika jazdy na "0" i rusza w pętli mimo S1.
-
Panowie to pyknijcie restart tego serwera, bo na nim nikt ani nic już nie pojedzie ani nie wyjedzie do godziny 00:00... mało tego póki AI nie radzi sobie z ruchem to warto by powrócić do ustawień restartów co 3-4h.
-
Witam, całe Zawiercie na UA1 stoi od godziny 18:30 - jak widać nie wiele trzeba było aby wszystko się wyłożyło. Tam gdzie ELF stoi obok EP07 pantograf wystaje po za obrys trakcji (szerokość)
-
Brak szyb w budynkach
ZimnySobi replied to D154573R's topic in Zgłaszanie błędów (tryb wieloosobowy)
Problem ten występuje po kilkukrotnym łączeniu do serwera za trzecim lub czwartym razem wywala właśnie drzewa, zielone pola z roślinnością znikają, opisy semaforów w trybie dyżurnego na pulpicie również. Problem jest ściśle powiązany z drzewami i roślinnością jedno i drugie znika, wyłączenie całkowite gry i ponowne jej uruchomienie naprawia problem. //Podkłady wróciły - wszystko jest okej ale sam problem z drzewami etc. nadal sie powtarza. Pełny osprzęt AMD. -
Symulator stania pod semaforem - przemyślenia o AI i rozgrywce
ZimnySobi replied to adaśko.'s topic in Dyskusja ogólna
Czemu nawiązujemy do TD'ka w tym miejscu ? SimRail jest grą wczesnego dostępu a TD2 absolutnie taką grą nie jest, nieudolność TD2 polega na tym że występują w godzinach szczytu odstępy po 3-5 min między rozkładami w stacjach węzłowych, 4-5 min opóźnień kilku składów wiąże się z paraliżem kilku nastepnych stacji. Siedzieliście kiedykolwiek na dyżurce w TD2? Osobiście mam 2200 składów wyprawionych i używanie jednej stacji jako łącznika dla pozostałych 30 kilku to słaby pomysł, mając na uwadze obłożenie i słabe umiejętności poniektórych nawet i początkujących dyżurnych nijak nie umywa się to wszystko do SimRail'a. Gram 3ci dzień z rzędu jak do tej pory problematyczne było ominięcie Zawiercia - dziś przejechałem przez Zawiercie 3 razy, nie hejtujcie bo konstrukcja i założenie obu symulatorów jest bardzo ale to bardzo różne, nie ma tutaj wybrednych użytkowników którzy chcą rozkłady na 30 min - rozbijając tym samym wjazdy i przyjazdy na następnej docelowej stacji. Nie ma też dyżurnych którzy mają w poważaniu zasady wysyłając składy przed czasem i tak słabej przepustowości szlaków 2>2 i 1>1 lub 1>3 bądź 2>3 - 3>3. Nie ma również administracji która hmmm.... nie wiem wypada przemilczeć bo to takie Polskie.... spędziłem w SimRailu 3 dni i na prawdę ani przez moment nie doświadczyłem takiej irytacji jaka może spotkać w TD2 - sumarycznie tyle co błędów uniemożliwiło mi grę w SimRail'u to równie dobrze wystał bym się pod semaforem w TD2. Nie oczekujcie od gry która przechodzi dopiero pierwszy test hurtowy cudów. -
Mając przewagę w znajomych będzie można wywalić każdego z scenerii obok i obstawić tam "swojego" rozwiązanie przez głosowanie nie jest żadnym rozwiązaniem.
- 37 replies
-
- 13
-
-
-
Witam, Na pulpicie kostkowym stacji Łazy Łc po wyświetleniu sygnału "Sz" na semaforze W2 składy AI ruszyły jeden za drugim, bez bezpiecznego odstępu między sobą. Instrukcja IE-4 mówi "wygaszenie sygnału zastępczego na semaforze nastąpi nie później niż po 90 sekundach" w tym przypadku, albo powinno to nastąpić natychmiast po minięciu semafora przez pierwszy skład, tak żeby AI nie wjeżdżało jeden za drugim. Może nie jestem "Alfą i Omegą" w urządzeniach sterowania ruchem natomiast warto by się zastanowić i przyjrzeć dość poważnie temu co AI robi podczas jazdy. AI powinny być zatrzymywane na semaforach odstępowych które wyświetlały by S1 jeśli odcinek przed AI był by zajęty.
- 1 reply
-
- 1
-
-
Witam, Losowo co kilka wysięgników animacja pantografu ślizgiem wyskakuje po za wysokość druta jezdnego.
-
Witam, Już po dłuższym czasie użytkowania pulpitu SCS widzę kilka rzeczy które są mało poręczne, a wręcz utrudniają. Okienko które jest widoczne na przestrzeni otoczenia z Składami które są widoczne ich numerami, izolacjami i semaforami na których stoją są małe, jednakowo znikają po przejsciu w pulpit z rozkładami jak i w pulpit SCS - okienko powinno być widoczne bez względu na to czy przechodzimy w pulpit z rozkładami czy SCS. Samo okienko powinno ponadto pokazywać obok numeru nick gracza - wiadomo by było czy skład towarowy dla przykładu kierowany przez AI można by dać na bok - czy jako gracza potraktować go bardziej priorytetowo. Nomen omen wiadomo jaka jest klasyfikacja składów i jak hierarchia wygląda natomiast - no jest to rzecz do zastanowienia. Stacja Sosnowiec Główny dla tego przykładu ma kilka wolnych torów jednak kilka z nich jest zajmowanych przez składy które kończą bieg i nie wiadomo co z nimi tak na prawdę począć. Przejdźmy dalej co jeśli dyżurny źle wyprawi skład bo może się tak wydarzyć, co wtedy ? Jak AI powinno się zachować jeśli zostanie źle wyprawione - jeździ i tak tylko do przodu podejrzewam, nie jest w stanie zrealizować "oblotu" samodzielnie żeby pojechać prawidłowo. Napisy przy "Odebraniu" polecenia utwierdzonego przebiegu są mało widoczne - ciemna zielona czcionka dość szczupła na ciemnym tle to zły pomysł. Czy zostanie jakoś to przerobione żeby AI było mądrzejsze w przypadku tzw. "fakapu" przez DR ? Lista składów tych które przyjechały i odjechały - nie ma możliwości zatwierdzenia rozkładu lub zapisania czasu przejazdu - nie reaguje to kompletnie, mało tego lista w żaden sposób nie wskazuje że ten rozkład został już popełniony i powinno to się odznaczać? znikać? Myślę że wyszukiwanie samych rozkładów było by już zbędne po numerze składu. Preferował bym nawet aby rozkłady były w jakiś sposób zespolone w jednym widoku SCS i Ekranu obok - zakładka "Ekran 1" i "Ekran 2" Również dyżurny nie ma opcji ręcznego usunięcia wagonów które w jakiś sposób stoją na torach bocznych niepodłączone do żadnego składu - mogą podczas wzmożonego ruchu bardziej przeszkadzać niż jak stanowić jakąkolwiek wartość.