Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam... Ostatnio grałem w Listopadzie 2023 roku, mamy obecnie Grudzień 2024. Postanowiłem wrócić do gry po zaldewie roku czasu, zwłaszcza, że gra opuściła wczesny dostęp. Obecnie gra chodzi mi od 30 do 55 fps, zaś wcześniej chodziła na wysokich na spokojnie w 70-100 fps. Coś zostało popsute w trakcie wypuszczania gry? wymagania się zwiększyły od tamtego czasu?

  • Like 1
  • Sad 1
  • I agree 1
Posted

ogólnie ,to gra nie dość ze chodzi w 50-60 fps i za chiny nie chce wyżej, jakby coś ją blokowało, to są takie ścinki, że produkt jest niewgrywalny... Jakim cudem za EA ta gra chodziła jak torpeda, a teraz????

  • I disagree 1
  • I agree 1
Posted (edited)

U mnie też liczba FPS jest niska. Trochę pomaga tu zmniejszenie detali roślinności. 

Gęstość roślinności na min=25%

Odleglość rysowania roślinności 1500 można dać minimum, ale pusto się robi 🙂

Odległość rysowania trawy na min= 10%

Cienie roślinności wyłączone

Zwiększona odległość rysowania cieni wyłączone

Efekty wiatru roślinności wyłączone

W samouczku Ty2 z 40 paru FPS wzrasta na około 60-70.

 

Mój komp to:
i7-11700K

RX 6700 XT 12 GB VRAM

32GB DDR4 3200 MHz

dyski NVME

2560 x 1440p

 

Edited by superbuster11
  • I agree 1
Posted
3 godziny temu, superbuster11 napisał(a):

U mnie też liczba FPS jest niska. Trochę pomaga tu zmniejszenie detali roślinności.

Oczywiście. Ale nie tylko to. Pamiętam, że zgłaszałem problem na EA - ilość FPS w Lokomotywowni zależała od tego jaką wcześniej wczytało się lokomotywę - wcześniej, czyli przed wczytaniem aktualnie pokazywanej. Dlaczego o tym piszę? Otóż na samouczku parowym mam takie wahania fps, że ciężko dojść od czego one zależą. Raz jak kamera patrzy na parę to mi spada ze 120 do 70, by za chwilę para nie miała żadnego wpływu na fps. Innym razem spada, gdy kamera patrzy na pociąg towarowy stojący na torze obok nas. Ale znowu - nie zawsze. Dziwne, bardzo dziwne. Nie wiem czy to kwestia Unity, czy jego wykorzystania.

Posted

W sumie w lokomotywowni widzę, od których lokomotyw również spadają FPSy. Przypomniałem sobie, że jak przed wyjściem z EA był któryś scenariusz ze składami AI, to FPS-y tak spadały że było to niegrywalne. 

Więc dodatkowo spadki FPS-ów mogą powodować inne składy/lokomotywy.

Posted
9 godzin temu, superbuster11 napisał(a):

Więc dodatkowo spadki FPS-ów mogą powodować inne składy/lokomotywy.

Wiesz, gra wykorzystuje jeszcze Directx 11, nie używają RT, FG, DLSS działa słabo, albo wcale - u mnie żadnych różnic w wydajności. Wybór odświeżania nie działa. To wiele mówi o tym tytule. Tym bardziej trudno spodziewać się wyciskania z GPU ostatnich soków.

Posted
W dniu 21.12.2024 o 17:05, superbuster11 napisał(a):

W sumie w lokomotywowni widzę, od których lokomotyw również spadają FPSy. Przypomniałem sobie, że jak przed wyjściem z EA był któryś scenariusz ze składami AI, to FPS-y tak spadały że było to niegrywalne. 

Więc dodatkowo spadki FPS-ów mogą powodować inne składy/lokomotywy.

I zdecydowanie tak jest. Wiem bo jak układam scenariusz to liczba klatek i płynność gry spadają wprost proporcjonalnie do dodanych składów czy wagonów na bocznicach. To raczej dlatego że boty czy składy graczy które widzimy to pełne modele a nie uproszczone. Co prawda mają uproszczoną fizykę, ale tak poza tym to pełne modele. Dlatego liczba klatek spada drastycznie a do tego pojawiają się przycięcia gdy w naszym pobliżu doczytuje się skład gracza czy bota.

  • Like 1
Posted

Wczoraj włączyłem sobie AMD Fluid Motion Frames.

Włączyłem samouczek Ty2 i po chwili pokazu klatek, nagle gra zaczęła działać płynnie w 60 FPS.

Dzisiaj będę to jeszcze sprawdzał w innych scenariuszach.

Posted
1 godzinę temu, superbuster11 napisał(a):

Wczoraj włączyłem sobie AMD Fluid Motion Frames.

O ile generatory klatek są pomocne i fajnie że istnieją to moim zdaniem nie w tym rzecz aby używać ich w 1080p aby otrzymać te minimum 60fps.

  • I agree 1
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy