kei.tres Posted Saturday at 10:13 AM Posted Saturday at 10:13 AM (edited) Witam, mam pytanie o łączenie dwóch Dziobaków w Scenariuszu z Warszawy do Krakowa. Wszystko połączyłem, jakoś się udało, po wyjeździe na szlak zauważyłem, że pracuje tylko pierwsza jednostka, druga jedzie jako zimna i nie wiem jak zmusić drugą do pracy, bo albo czuwak się załącza, albo SHP albo nie idzie jej wyluzować. Nie widzę nigdzie samouczka. Edited Saturday at 10:14 AM by kei.tres
Okesmiri Posted Saturday at 10:28 AM Posted Saturday at 10:28 AM (edited) Do tego ETCS działa w drugiej nawet przy jego izolacji, więc na L1 mamy sytuacje: Dziobak z przodu odczytuje balise i dostaje MA, Dziobak z przodu wygasza semafor Dziobak z tyłu odczytuje balise i dostaje MA0, Leci nagłe. Raz dostałem "przekroczenie MA" (ETCS właćzony w drugiej jednostce), drugim razem "Wejscie w FS" i zaraz potem (+/- druga jednostka mijała balise) "Błą odczytu balisy" 😉. "Pomiń MA" skutkowało ignorowaniem balis. Edited Saturday at 10:29 AM by Okesmiri
kei.tres Posted Saturday at 10:33 AM Author Posted Saturday at 10:33 AM 4 minuty temu, Okesmiri napisał(a): Do tego ETCS działa w drugiej nawet przy jego izolacji, więc na L1 mamy sytuacje: Dziobak z przodu odczytuje balise i dostaje MA, Dziobak z przodu wygasza semafor Dziobak z tyłu odczytuje balise i dostaje MA0, Leci nagłe. Raz dostałem "przekroczenie MA" (ETCS właćzony w drugiej jednostce), drugim razem "Wejscie w FS" i zaraz potem (+/- druga jednostka mijała balise) "Błą odczytu balisy" 😉. "Pomiń MA" skutkowało ignorowaniem balis. Tego akurat nie miałem, bo załączyłem tylko SHP.
kei.tres Posted Saturday at 10:45 AM Author Posted Saturday at 10:45 AM Udało się 🙂 W drugiej jednostce trzeba włączyć baterie i obwody sterowania i działają obie.
IR45 Posted Saturday at 11:26 AM Posted Saturday at 11:26 AM Czy ktoś mógłby opisać jak powinna wyglądać prawidłowa procedura sprzęgania ze sobą 2-óch ED250?. Udało mi się je spiąć, ale nie mogłem ruszyć.
kei.tres Posted Saturday at 11:49 AM Author Posted Saturday at 11:49 AM Ja zrobiłem tak: - najechałem na drugą jednostkę 3km/h i spięły się same - włączyłem hamulec sprężynowy w 1 (żeby nie zbiegły) - poszedłem do 2 - włączyłem baterie i obwody sterujące, przestawiłem kran w pozycję odcięcie - wróciłem do 1, zalogowałem ETCS ponownie - zgłosiłem sie na radio do dyżurnego i kontynuowałem jazdę Czy tak jest prawidłowo nie wiem, ale u mnie działa. Pamiętaj że musisz czekać, aż sygnalizacja hamowania zgaśnie (zobacz screen)
IR45 Posted Saturday at 12:09 PM Posted Saturday at 12:09 PM Dzięki @kei.tres jedyne czego nie zrobiłem to nie włączyłem obwodów sterujących w drugim ED250. Zaraz spróbuje jeszcze raz 🙂
JLPlaying Posted Saturday at 05:24 PM Posted Saturday at 05:24 PM (edited) 5 hours ago, kei.tres said: Ja zrobiłem tak: - najechałem na drugą jednostkę 3km/h i spięły się same - włączyłem hamulec sprężynowy w 1 (żeby nie zbiegły) - poszedłem do 2 - włączyłem baterie i obwody sterujące, przestawiłem kran w pozycję odcięcie - wróciłem do 1, zalogowałem ETCS ponownie - zgłosiłem sie na radio do dyżurnego i kontynuowałem jazdę Czy tak jest prawidłowo nie wiem, ale u mnie działa. Pamiętaj że musisz czekać, aż sygnalizacja hamowania zgaśnie (zobacz screen) Witam, czy aby dojechać do drugiego ED250 musieliście przesiadać się do kabin, czy może jechaliście tyłem z kabiny przedniej? Edited Saturday at 05:46 PM by JLPlaying
Ruffi Posted Saturday at 06:28 PM Posted Saturday at 06:28 PM 56 minut temu, JLPlaying napisał(a): Witam, czy aby dojechać do drugiego ED250 musieliście przesiadać się do kabin, czy może jechaliście tyłem z kabiny przedniej? Ja już próbowałem na różne sposoby, można to zrobić na kilka sposobów. 1. Nie zmieniać nawet kabiny i jechać do składu na kamerze 6, nie otwierać sprzęgów bo i tak się nic nie stanie, same się otworzą. 2. Robić wszystko zgodnie z przepisami i imersją. ALE NAJWAŻNIEJSZE Po podjechaniu do drugiego ezt (bez łączenia), wyłączyć wszystko w kabinie tak jak do zmiany, tzn kierunek zero, światła auto, kran odcięcie, dwa pantografy, dezaktywacja kabiny itd. "książkowo". Pójść do drugiego ezt, załączyć baterie, aktywacja kabiny, oba pantografy w górę, obwody sterujące, popełnić i z tego pojazdu można od razu łączyć (otwierając sprzęg itd). Po połączeniu wszystko jak do zmiany kabiny plus dodatkowo pod kranem "Blokada kranu hamulca". Przejść do pierwszego ezt i wszystko przygotować i jazda. Na ten moment nie polecam jazdy 2xED250 z etcs, ponieważ dzieją się cyrki - przejechanie pozwolenia na jazdę, błąd odczytu balisy, nie przychodzą pozwolenia na jazdę.
xdmatixd06 Posted Saturday at 06:29 PM Posted Saturday at 06:29 PM Mi za każdym razem po przekroczeniu 36 km/h druga jednostka hamuje ed
kei.tres Posted Saturday at 07:42 PM Author Posted Saturday at 07:42 PM 2 godziny temu, JLPlaying napisał(a): Witam, czy aby dojechać do drugiego ED250 musieliście przesiadać się do kabin, czy może jechaliście tyłem z kabiny przedniej? jechałem z jednej, jak kolega wyżej pisał, zmiana kierunku i kamera 6
kei.tres Posted Saturday at 07:43 PM Author Posted Saturday at 07:43 PM Godzinę temu, xdmatixd06 napisał(a): Mi za każdym razem po przekroczeniu 36 km/h druga jednostka hamuje ed Nie aktywuj kabiny, bateria, obwody i kran w odcięcie starczy. I ETCS tylko na poziom SHP.
IR45 Posted Saturday at 07:57 PM Posted Saturday at 07:57 PM Nie potrafię tego ogarnąć. Robię tak. Manewry z wyizolowanym ETCS na tor 10. Zmiana kabiny. Wjazd na tor 70 i zatrzymanie kilka metrów od drugiego Pendo. Otwieram osłonę sprzęgu (chociaż tutaj jest błąd i nie jest to wymagane bo składy się i tak sprzęgną). Idę do drugiego ED250. Uruchamiam baterię i obwody sterujące. Otwieram osłonę sprzęgu. Wracam do pierwszego i łącze składy. Zmiana kabiny i uruchomienie ETCS. Wjazd w perony. Podwójna trakcja daje niesamowitą frajdę bo na Wschodniej i Centralnej wymagane jest precyzyjne zatrzymanie się w peronie ze względu na długość składu. I wszystko wydaje się OK do momentu wyjazdu z Zachodniej i wejścia w ETCS. Skład hamuje awaryjnie i jest po jeździe 😞 Coś robię nie tak. Może kolega @Eridor który chyba jest twórcą scenariusza mógłby coś podpowiedzieć? Przy okazji szacunek za włożoną pracę i jak już odpoczniesz to liczę, że ogarniesz też pozostałe scenariusze SP bo wreszcie dają one frajdę jak jazda na multi. Przydałoby się tylko więcej życia na radyjku od innych składów i możecie wyłączać serwery 😄
kei.tres Posted Saturday at 08:07 PM Author Posted Saturday at 08:07 PM 9 minut temu, IR45 napisał(a): Wracam do pierwszego i łącze składy. Ja łącze w czasie manewrów z 1 cofając, dopiero jak je połączę idę do drugiego.
IR45 Posted Saturday at 08:12 PM Posted Saturday at 08:12 PM 2 minuty temu, kei.tres napisał(a): Ja łącze w czasie manewrów z 1 cofając, dopiero jak je połączę idę do drugiego. No tak, ale to jest błąd. Zauważ, że drugi skład ma zasłonięty sprzęg i aby go odsłonić musisz to zrobić z jego kabiny. To, że jest bug który to umożliwia to jedno, ale w rzeczywistości tak to nie powinno zadziałać.
Ruffi Posted Sunday at 10:19 AM Posted Sunday at 10:19 AM Jest kilka opcji jak to połączyć, a już wiele sprawdziłem. Nawet uruchamiając tą na którą się najeżdża i z niej łączyłem. Dalej nikt się nie wypowiedział, jak oficjalnie to zrobić żeby druga jednostka nie hamowała i co to powoduje że ona wykrywa sytuację w której ma ingerować. Etcs? Po prostu jest skopany na dwa ezt i też nikt w tym temacie nic się nie wypowiada
kei.tres Posted Sunday at 05:32 PM Author Posted Sunday at 05:32 PM 7 godzin temu, Ruffi napisał(a): Jest kilka opcji jak to połączyć, a już wiele sprawdziłem. Nawet uruchamiając tą na którą się najeżdża i z niej łączyłem. Dalej nikt się nie wypowiedział, jak oficjalnie to zrobić żeby druga jednostka nie hamowała i co to powoduje że ona wykrywa sytuację w której ma ingerować. Etcs? Po prostu jest skopany na dwa ezt i też nikt w tym temacie nic się nie wypowiada Jeżeli masz aktywną kabinę to działają systemy bezpieczeństwa jak czuwak czy SHP.
Seledynowy Posted Monday at 09:11 AM Posted Monday at 09:11 AM Kabina w drugim zestawie, nawet gdy wyłączona - nadal powoduje problemy z ETCS. Wręcz trochę to tak wygląda jakby ETCS był brany tylko z tylnego składu 1
kei.tres Posted Monday at 03:25 PM Author Posted Monday at 03:25 PM Nagrałem jak to wygląda u mnie: Łączenie: Odjazd ze stacji W-wa Wschodnia, 2xED250, ETCS na poziomie SHP: Może komuś pomoże. Też chwilę zajęło mi spięcie dwóch EP07 w scenariuszu Katowice - Kraków, ale jakoś sie udało.
Nemoo Posted yesterday at 01:12 PM Posted yesterday at 01:12 PM W tym scenariuszu ja mam problem dalej. Za Warszawa Włochy po przejściu z SHP na ETCS poziomu 2. Pokazuje mi, że za około 2km mam się zatrzymać (prędkość maksymalna dozwolona wg. ETCS jest bodajże 160km/h), a po paru sekundach uruchamia się hamowanie nagłe plus komunikat "Przekroczenie EoA lub LoA". Po tym oczywiście mogę ruszyć, ale za jakiś czas mam dokładnie to samo.
IR45 Posted yesterday at 01:18 PM Posted yesterday at 01:18 PM 4 minuty temu, Nemoo napisał(a): W tym scenariuszu ja mam problem dalej. Za Warszawa Włochy po przejściu z SHP na ETCS poziomu 2. Pokazuje mi, że za około 2km mam się zatrzymać (prędkość maksymalna dozwolona wg. ETCS jest bodajże 160km/h), a po paru sekundach uruchamia się hamowanie nagłe plus komunikat "Przekroczenie EoA lub LoA". Po tym oczywiście mogę ruszyć, ale za jakiś czas mam dokładnie to samo. Ten błąd jest już zgłoszony. Trzeba czekać na naprawienie problemu.
Ruffi Posted 8 hours ago Posted 8 hours ago W dniu 15.12.2024 o 18:32, kei.tres napisał(a): Jeżeli masz aktywną kabinę to działają systemy bezpieczeństwa jak czuwak czy SHP. Nie no oczywiście że w drugim ezt wszytko było wyłączone
Recommended Posts