Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Witam,

mam pytanie o łączenie dwóch Dziobaków w Scenariuszu z Warszawy do Krakowa. Wszystko połączyłem, jakoś się udało, po wyjeździe na szlak zauważyłem, że pracuje tylko pierwsza jednostka, druga jedzie jako zimna i nie wiem jak zmusić drugą do pracy, bo albo czuwak się załącza, albo SHP albo nie idzie jej wyluzować. Nie widzę nigdzie samouczka. 

Edited by kei.tres
Posted (edited)

Do tego ETCS działa w drugiej nawet przy jego izolacji, więc na L1 mamy sytuacje:
 Dziobak z przodu odczytuje balise i dostaje MA,
 Dziobak z przodu wygasza semafor
 Dziobak z tyłu odczytuje balise i dostaje MA0,
 Leci nagłe.

Raz dostałem "przekroczenie MA" (ETCS właćzony w drugiej jednostce), drugim razem "Wejscie w FS" i zaraz potem (+/- druga jednostka mijała balise) "Błą odczytu balisy" 😉.

"Pomiń MA" skutkowało ignorowaniem balis.

Edited by Okesmiri
Posted
  On 12/14/2024 at 10:28 AM, Okesmiri said:

Do tego ETCS działa w drugiej nawet przy jego izolacji, więc na L1 mamy sytuacje:
 Dziobak z przodu odczytuje balise i dostaje MA,
 Dziobak z przodu wygasza semafor
 Dziobak z tyłu odczytuje balise i dostaje MA0,
 Leci nagłe.

Raz dostałem "przekroczenie MA" (ETCS właćzony w drugiej jednostce), drugim razem "Wejscie w FS" i zaraz potem (+/- druga jednostka mijała balise) "Błą odczytu balisy" 😉.

"Pomiń MA" skutkowało ignorowaniem balis.

Expand  

Tego akurat nie miałem, bo załączyłem tylko SHP.

Posted

Czy ktoś mógłby opisać jak powinna wyglądać prawidłowa procedura sprzęgania ze sobą 2-óch ED250?. Udało mi się je spiąć, ale nie mogłem ruszyć.

Posted

Ja zrobiłem tak:

- najechałem na drugą jednostkę 3km/h i spięły się same
- włączyłem hamulec sprężynowy w 1 (żeby nie zbiegły)
- poszedłem do 2
- włączyłem baterie i obwody sterujące, przestawiłem kran w pozycję odcięcie
- wróciłem do 1, zalogowałem ETCS ponownie
- zgłosiłem sie na radio do dyżurnego i kontynuowałem jazdę

Czy tak jest prawidłowo nie wiem, ale u mnie działa.

Pamiętaj że musisz czekać, aż sygnalizacja hamowania zgaśnie (zobacz screen)

Zrzut ekranu 2024-12-14 124718.png

Posted

Dzięki @kei.tres jedyne czego nie zrobiłem to nie włączyłem obwodów sterujących w drugim ED250. Zaraz spróbuje jeszcze raz 🙂

Posted (edited)
  On 12/14/2024 at 11:49 AM, kei.tres said:

Ja zrobiłem tak:

- najechałem na drugą jednostkę 3km/h i spięły się same
- włączyłem hamulec sprężynowy w 1 (żeby nie zbiegły)
- poszedłem do 2
- włączyłem baterie i obwody sterujące, przestawiłem kran w pozycję odcięcie
- wróciłem do 1, zalogowałem ETCS ponownie
- zgłosiłem sie na radio do dyżurnego i kontynuowałem jazdę

Czy tak jest prawidłowo nie wiem, ale u mnie działa.

Pamiętaj że musisz czekać, aż sygnalizacja hamowania zgaśnie (zobacz screen)

Zrzut ekranu 2024-12-14 124718.png

Expand  

Witam, czy aby dojechać do drugiego ED250 musieliście przesiadać się do kabin, czy może jechaliście tyłem z kabiny przedniej?

Edited by JLPlaying
Posted
  On 12/14/2024 at 5:24 PM, JLPlaying said:

Witam, czy aby dojechać do drugiego ED250 musieliście przesiadać się do kabin, czy może jechaliście tyłem z kabiny przedniej?

Expand  

Ja już próbowałem na różne sposoby, można to zrobić na kilka sposobów.
1. Nie zmieniać nawet kabiny i jechać do składu na kamerze 6, nie otwierać sprzęgów bo i tak się nic nie stanie, same się otworzą.
2. Robić wszystko zgodnie z przepisami i imersją.
ALE NAJWAŻNIEJSZE
Po podjechaniu do drugiego ezt (bez łączenia), wyłączyć wszystko w kabinie tak jak do zmiany, tzn kierunek zero, światła auto, kran odcięcie, dwa pantografy, dezaktywacja kabiny itd. "książkowo".
Pójść do drugiego ezt, załączyć baterie, aktywacja kabiny, oba pantografy w górę, obwody sterujące, popełnić i z tego pojazdu można od razu łączyć (otwierając sprzęg itd).
Po połączeniu wszystko jak do zmiany kabiny plus dodatkowo pod kranem "Blokada kranu hamulca". Przejść do pierwszego ezt i wszystko przygotować i jazda.
Na ten moment nie polecam jazdy 2xED250 z etcs, ponieważ dzieją się cyrki - przejechanie pozwolenia na jazdę, błąd odczytu balisy, nie przychodzą pozwolenia na jazdę.

Posted
  On 12/14/2024 at 5:24 PM, JLPlaying said:

Witam, czy aby dojechać do drugiego ED250 musieliście przesiadać się do kabin, czy może jechaliście tyłem z kabiny przedniej?

Expand  

jechałem z jednej, jak kolega wyżej pisał, zmiana kierunku i kamera 6

Posted

Nie potrafię tego ogarnąć. Robię tak. Manewry z wyizolowanym ETCS na tor 10. Zmiana kabiny. Wjazd na tor 70 i zatrzymanie kilka metrów od drugiego Pendo. Otwieram osłonę sprzęgu (chociaż tutaj jest błąd i nie jest to wymagane bo składy się i tak sprzęgną). Idę do drugiego ED250. Uruchamiam baterię i obwody sterujące. Otwieram osłonę sprzęgu. Wracam do pierwszego i łącze składy. Zmiana kabiny i uruchomienie ETCS. Wjazd w perony. Podwójna trakcja daje niesamowitą frajdę bo na Wschodniej i Centralnej wymagane jest precyzyjne zatrzymanie się w peronie ze względu na długość składu. I wszystko wydaje się OK do momentu wyjazdu z Zachodniej i wejścia w ETCS. Skład hamuje awaryjnie i jest po jeździe 😞 Coś robię nie tak.

Może kolega @Eridor który chyba jest twórcą scenariusza mógłby coś podpowiedzieć? Przy okazji szacunek za włożoną pracę i jak już odpoczniesz to liczę, że ogarniesz też pozostałe scenariusze SP bo wreszcie dają one frajdę jak jazda na multi. Przydałoby się tylko więcej życia na radyjku od innych składów i możecie wyłączać serwery 😄

Posted
  On 12/14/2024 at 8:07 PM, kei.tres said:

Ja łącze w czasie manewrów z 1 cofając, dopiero jak je połączę idę do drugiego. 

Expand  

No tak, ale to jest błąd. Zauważ, że drugi skład ma zasłonięty sprzęg i aby go odsłonić musisz to zrobić z jego kabiny. To, że jest bug który to umożliwia to jedno, ale w rzeczywistości tak to nie powinno zadziałać.

Posted

Jest kilka opcji jak to połączyć, a już wiele sprawdziłem. Nawet uruchamiając tą na którą się najeżdża i z niej łączyłem. 

Dalej nikt się nie wypowiedział, jak oficjalnie to zrobić żeby druga jednostka nie hamowała i co to powoduje że ona wykrywa sytuację w której ma ingerować. 

Etcs? Po prostu jest skopany na dwa ezt i też nikt w tym temacie nic się nie wypowiada 

Posted
  On 12/15/2024 at 10:19 AM, Ruffi said:

Jest kilka opcji jak to połączyć, a już wiele sprawdziłem. Nawet uruchamiając tą na którą się najeżdża i z niej łączyłem. 

Dalej nikt się nie wypowiedział, jak oficjalnie to zrobić żeby druga jednostka nie hamowała i co to powoduje że ona wykrywa sytuację w której ma ingerować. 

Etcs? Po prostu jest skopany na dwa ezt i też nikt w tym temacie nic się nie wypowiada 

Expand  

Jeżeli masz aktywną kabinę to działają systemy bezpieczeństwa jak czuwak czy SHP.

Posted

Kabina w drugim zestawie, nawet gdy wyłączona - nadal powoduje problemy z ETCS. Wręcz trochę to tak wygląda jakby ETCS był brany tylko z tylnego składu

  • I agree 1
Posted

Nagrałem jak to wygląda u mnie:

Łączenie:

Odjazd ze stacji W-wa Wschodnia, 2xED250, ETCS na poziomie SHP:

Może komuś pomoże. Też chwilę zajęło mi spięcie dwóch EP07 w scenariuszu Katowice - Kraków, ale jakoś sie udało. 

Posted

W tym scenariuszu ja mam problem dalej. Za Warszawa Włochy po przejściu z SHP na ETCS poziomu 2.
Pokazuje mi, że za około 2km mam się zatrzymać (prędkość maksymalna dozwolona wg. ETCS jest bodajże 160km/h), a po paru sekundach uruchamia się hamowanie nagłe plus komunikat "Przekroczenie EoA lub LoA".
 

Po tym oczywiście mogę ruszyć, ale za jakiś czas mam dokładnie to samo.

  • I agree 1
Posted
  On 12/17/2024 at 1:12 PM, Nemoo said:

W tym scenariuszu ja mam problem dalej. Za Warszawa Włochy po przejściu z SHP na ETCS poziomu 2.
Pokazuje mi, że za około 2km mam się zatrzymać (prędkość maksymalna dozwolona wg. ETCS jest bodajże 160km/h), a po paru sekundach uruchamia się hamowanie nagłe plus komunikat "Przekroczenie EoA lub LoA".
 

Po tym oczywiście mogę ruszyć, ale za jakiś czas mam dokładnie to samo.

Expand  

Ten błąd jest już zgłoszony. Trzeba czekać na naprawienie problemu.

Posted
  On 12/15/2024 at 5:32 PM, kei.tres said:

Jeżeli masz aktywną kabinę to działają systemy bezpieczeństwa jak czuwak czy SHP.

Expand  

Nie no oczywiście że w drugim ezt wszytko było wyłączone 

  • 1 month later...
Posted (edited)

Po aktualizacji patcha 27/01/2025 nadal występuje taki sam błąd z ETCS za przystankiem Warszawa Włochy. Czekamy na naprawę tego fixa gdyż podwójny skład ED250 daje mi wyzwania w scenerii zimowej.

Edited by Maurice
Posted

Najlepiej w tych Włochach wyłączyć ETCS przełącznikiem z tyłu za fotelem - można wtedy jechać dalej na SHP. Tak zrobiłem i dzięki temu skończyłem ten scenariusz.

Posted
  On 1/28/2025 at 3:23 PM, broniewskijarek said:

Najlepiej w tych Włochach wyłączyć ETCS przełącznikiem z tyłu za fotelem - można wtedy jechać dalej na SHP. Tak zrobiłem i dzięki temu skończyłem ten scenariusz.

Expand  

Można tak ale chciałbym z ETCS zagrać bo dlatego że na SHP nie da się jeździć z prędkością 200kmh i później trzeba nagle się zatrzymywać. I stawiam na realizm gry stąd cierpliwie czekam na fix tego błędu. 

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy