kei.tres Posted December 14, 2024 Posted December 14, 2024 (edited) Witam, mam pytanie o łączenie dwóch Dziobaków w Scenariuszu z Warszawy do Krakowa. Wszystko połączyłem, jakoś się udało, po wyjeździe na szlak zauważyłem, że pracuje tylko pierwsza jednostka, druga jedzie jako zimna i nie wiem jak zmusić drugą do pracy, bo albo czuwak się załącza, albo SHP albo nie idzie jej wyluzować. Nie widzę nigdzie samouczka. Edited December 14, 2024 by kei.tres
Okesmiri Posted December 14, 2024 Posted December 14, 2024 (edited) Do tego ETCS działa w drugiej nawet przy jego izolacji, więc na L1 mamy sytuacje: Dziobak z przodu odczytuje balise i dostaje MA, Dziobak z przodu wygasza semafor Dziobak z tyłu odczytuje balise i dostaje MA0, Leci nagłe. Raz dostałem "przekroczenie MA" (ETCS właćzony w drugiej jednostce), drugim razem "Wejscie w FS" i zaraz potem (+/- druga jednostka mijała balise) "Błą odczytu balisy" 😉. "Pomiń MA" skutkowało ignorowaniem balis. Edited December 14, 2024 by Okesmiri
kei.tres Posted December 14, 2024 Author Posted December 14, 2024 On 12/14/2024 at 10:28 AM, Okesmiri said: Do tego ETCS działa w drugiej nawet przy jego izolacji, więc na L1 mamy sytuacje: Dziobak z przodu odczytuje balise i dostaje MA, Dziobak z przodu wygasza semafor Dziobak z tyłu odczytuje balise i dostaje MA0, Leci nagłe. Raz dostałem "przekroczenie MA" (ETCS właćzony w drugiej jednostce), drugim razem "Wejscie w FS" i zaraz potem (+/- druga jednostka mijała balise) "Błą odczytu balisy" 😉. "Pomiń MA" skutkowało ignorowaniem balis. Expand Tego akurat nie miałem, bo załączyłem tylko SHP.
kei.tres Posted December 14, 2024 Author Posted December 14, 2024 Udało się 🙂 W drugiej jednostce trzeba włączyć baterie i obwody sterowania i działają obie.
IR45 Posted December 14, 2024 Posted December 14, 2024 Czy ktoś mógłby opisać jak powinna wyglądać prawidłowa procedura sprzęgania ze sobą 2-óch ED250?. Udało mi się je spiąć, ale nie mogłem ruszyć.
kei.tres Posted December 14, 2024 Author Posted December 14, 2024 Ja zrobiłem tak: - najechałem na drugą jednostkę 3km/h i spięły się same - włączyłem hamulec sprężynowy w 1 (żeby nie zbiegły) - poszedłem do 2 - włączyłem baterie i obwody sterujące, przestawiłem kran w pozycję odcięcie - wróciłem do 1, zalogowałem ETCS ponownie - zgłosiłem sie na radio do dyżurnego i kontynuowałem jazdę Czy tak jest prawidłowo nie wiem, ale u mnie działa. Pamiętaj że musisz czekać, aż sygnalizacja hamowania zgaśnie (zobacz screen)
IR45 Posted December 14, 2024 Posted December 14, 2024 Dzięki @kei.tres jedyne czego nie zrobiłem to nie włączyłem obwodów sterujących w drugim ED250. Zaraz spróbuje jeszcze raz 🙂
JLPlaying Posted December 14, 2024 Posted December 14, 2024 (edited) On 12/14/2024 at 11:49 AM, kei.tres said: Ja zrobiłem tak: - najechałem na drugą jednostkę 3km/h i spięły się same - włączyłem hamulec sprężynowy w 1 (żeby nie zbiegły) - poszedłem do 2 - włączyłem baterie i obwody sterujące, przestawiłem kran w pozycję odcięcie - wróciłem do 1, zalogowałem ETCS ponownie - zgłosiłem sie na radio do dyżurnego i kontynuowałem jazdę Czy tak jest prawidłowo nie wiem, ale u mnie działa. Pamiętaj że musisz czekać, aż sygnalizacja hamowania zgaśnie (zobacz screen) Expand Witam, czy aby dojechać do drugiego ED250 musieliście przesiadać się do kabin, czy może jechaliście tyłem z kabiny przedniej? Edited December 14, 2024 by JLPlaying
Ruffi Posted December 14, 2024 Posted December 14, 2024 On 12/14/2024 at 5:24 PM, JLPlaying said: Witam, czy aby dojechać do drugiego ED250 musieliście przesiadać się do kabin, czy może jechaliście tyłem z kabiny przedniej? Expand Ja już próbowałem na różne sposoby, można to zrobić na kilka sposobów. 1. Nie zmieniać nawet kabiny i jechać do składu na kamerze 6, nie otwierać sprzęgów bo i tak się nic nie stanie, same się otworzą. 2. Robić wszystko zgodnie z przepisami i imersją. ALE NAJWAŻNIEJSZE Po podjechaniu do drugiego ezt (bez łączenia), wyłączyć wszystko w kabinie tak jak do zmiany, tzn kierunek zero, światła auto, kran odcięcie, dwa pantografy, dezaktywacja kabiny itd. "książkowo". Pójść do drugiego ezt, załączyć baterie, aktywacja kabiny, oba pantografy w górę, obwody sterujące, popełnić i z tego pojazdu można od razu łączyć (otwierając sprzęg itd). Po połączeniu wszystko jak do zmiany kabiny plus dodatkowo pod kranem "Blokada kranu hamulca". Przejść do pierwszego ezt i wszystko przygotować i jazda. Na ten moment nie polecam jazdy 2xED250 z etcs, ponieważ dzieją się cyrki - przejechanie pozwolenia na jazdę, błąd odczytu balisy, nie przychodzą pozwolenia na jazdę.
xdmatixd06 Posted December 14, 2024 Posted December 14, 2024 Mi za każdym razem po przekroczeniu 36 km/h druga jednostka hamuje ed
kei.tres Posted December 14, 2024 Author Posted December 14, 2024 On 12/14/2024 at 5:24 PM, JLPlaying said: Witam, czy aby dojechać do drugiego ED250 musieliście przesiadać się do kabin, czy może jechaliście tyłem z kabiny przedniej? Expand jechałem z jednej, jak kolega wyżej pisał, zmiana kierunku i kamera 6
kei.tres Posted December 14, 2024 Author Posted December 14, 2024 On 12/14/2024 at 6:29 PM, xdmatixd06 said: Mi za każdym razem po przekroczeniu 36 km/h druga jednostka hamuje ed Expand Nie aktywuj kabiny, bateria, obwody i kran w odcięcie starczy. I ETCS tylko na poziom SHP.
IR45 Posted December 14, 2024 Posted December 14, 2024 Nie potrafię tego ogarnąć. Robię tak. Manewry z wyizolowanym ETCS na tor 10. Zmiana kabiny. Wjazd na tor 70 i zatrzymanie kilka metrów od drugiego Pendo. Otwieram osłonę sprzęgu (chociaż tutaj jest błąd i nie jest to wymagane bo składy się i tak sprzęgną). Idę do drugiego ED250. Uruchamiam baterię i obwody sterujące. Otwieram osłonę sprzęgu. Wracam do pierwszego i łącze składy. Zmiana kabiny i uruchomienie ETCS. Wjazd w perony. Podwójna trakcja daje niesamowitą frajdę bo na Wschodniej i Centralnej wymagane jest precyzyjne zatrzymanie się w peronie ze względu na długość składu. I wszystko wydaje się OK do momentu wyjazdu z Zachodniej i wejścia w ETCS. Skład hamuje awaryjnie i jest po jeździe 😞 Coś robię nie tak. Może kolega @Eridor który chyba jest twórcą scenariusza mógłby coś podpowiedzieć? Przy okazji szacunek za włożoną pracę i jak już odpoczniesz to liczę, że ogarniesz też pozostałe scenariusze SP bo wreszcie dają one frajdę jak jazda na multi. Przydałoby się tylko więcej życia na radyjku od innych składów i możecie wyłączać serwery 😄
kei.tres Posted December 14, 2024 Author Posted December 14, 2024 On 12/14/2024 at 7:57 PM, IR45 said: Wracam do pierwszego i łącze składy. Expand Ja łącze w czasie manewrów z 1 cofając, dopiero jak je połączę idę do drugiego.
IR45 Posted December 14, 2024 Posted December 14, 2024 On 12/14/2024 at 8:07 PM, kei.tres said: Ja łącze w czasie manewrów z 1 cofając, dopiero jak je połączę idę do drugiego. Expand No tak, ale to jest błąd. Zauważ, że drugi skład ma zasłonięty sprzęg i aby go odsłonić musisz to zrobić z jego kabiny. To, że jest bug który to umożliwia to jedno, ale w rzeczywistości tak to nie powinno zadziałać.
Ruffi Posted December 15, 2024 Posted December 15, 2024 Jest kilka opcji jak to połączyć, a już wiele sprawdziłem. Nawet uruchamiając tą na którą się najeżdża i z niej łączyłem. Dalej nikt się nie wypowiedział, jak oficjalnie to zrobić żeby druga jednostka nie hamowała i co to powoduje że ona wykrywa sytuację w której ma ingerować. Etcs? Po prostu jest skopany na dwa ezt i też nikt w tym temacie nic się nie wypowiada
kei.tres Posted December 15, 2024 Author Posted December 15, 2024 On 12/15/2024 at 10:19 AM, Ruffi said: Jest kilka opcji jak to połączyć, a już wiele sprawdziłem. Nawet uruchamiając tą na którą się najeżdża i z niej łączyłem. Dalej nikt się nie wypowiedział, jak oficjalnie to zrobić żeby druga jednostka nie hamowała i co to powoduje że ona wykrywa sytuację w której ma ingerować. Etcs? Po prostu jest skopany na dwa ezt i też nikt w tym temacie nic się nie wypowiada Expand Jeżeli masz aktywną kabinę to działają systemy bezpieczeństwa jak czuwak czy SHP.
Seledynowy Posted December 16, 2024 Posted December 16, 2024 Kabina w drugim zestawie, nawet gdy wyłączona - nadal powoduje problemy z ETCS. Wręcz trochę to tak wygląda jakby ETCS był brany tylko z tylnego składu 1
kei.tres Posted December 16, 2024 Author Posted December 16, 2024 Nagrałem jak to wygląda u mnie: Łączenie: Odjazd ze stacji W-wa Wschodnia, 2xED250, ETCS na poziomie SHP: Może komuś pomoże. Też chwilę zajęło mi spięcie dwóch EP07 w scenariuszu Katowice - Kraków, ale jakoś sie udało.
Nemoo Posted December 17, 2024 Posted December 17, 2024 W tym scenariuszu ja mam problem dalej. Za Warszawa Włochy po przejściu z SHP na ETCS poziomu 2. Pokazuje mi, że za około 2km mam się zatrzymać (prędkość maksymalna dozwolona wg. ETCS jest bodajże 160km/h), a po paru sekundach uruchamia się hamowanie nagłe plus komunikat "Przekroczenie EoA lub LoA". Po tym oczywiście mogę ruszyć, ale za jakiś czas mam dokładnie to samo. 1
IR45 Posted December 17, 2024 Posted December 17, 2024 On 12/17/2024 at 1:12 PM, Nemoo said: W tym scenariuszu ja mam problem dalej. Za Warszawa Włochy po przejściu z SHP na ETCS poziomu 2. Pokazuje mi, że za około 2km mam się zatrzymać (prędkość maksymalna dozwolona wg. ETCS jest bodajże 160km/h), a po paru sekundach uruchamia się hamowanie nagłe plus komunikat "Przekroczenie EoA lub LoA". Po tym oczywiście mogę ruszyć, ale za jakiś czas mam dokładnie to samo. Expand Ten błąd jest już zgłoszony. Trzeba czekać na naprawienie problemu.
Ruffi Posted December 18, 2024 Posted December 18, 2024 On 12/15/2024 at 5:32 PM, kei.tres said: Jeżeli masz aktywną kabinę to działają systemy bezpieczeństwa jak czuwak czy SHP. Expand Nie no oczywiście że w drugim ezt wszytko było wyłączone
Maurice Posted January 28 Posted January 28 (edited) Po aktualizacji patcha 27/01/2025 nadal występuje taki sam błąd z ETCS za przystankiem Warszawa Włochy. Czekamy na naprawę tego fixa gdyż podwójny skład ED250 daje mi wyzwania w scenerii zimowej. Edited January 28 by Maurice
broniewskijarek Posted January 28 Posted January 28 Najlepiej w tych Włochach wyłączyć ETCS przełącznikiem z tyłu za fotelem - można wtedy jechać dalej na SHP. Tak zrobiłem i dzięki temu skończyłem ten scenariusz.
Maurice Posted January 28 Posted January 28 On 1/28/2025 at 3:23 PM, broniewskijarek said: Najlepiej w tych Włochach wyłączyć ETCS przełącznikiem z tyłu za fotelem - można wtedy jechać dalej na SHP. Tak zrobiłem i dzięki temu skończyłem ten scenariusz. Expand Można tak ale chciałbym z ETCS zagrać bo dlatego że na SHP nie da się jeździć z prędkością 200kmh i później trzeba nagle się zatrzymywać. I stawiam na realizm gry stąd cierpliwie czekam na fix tego błędu.
Recommended Posts