Lord Dżosef Posted May 12 Posted May 12 (edited) Dragon towarowy jadący z Tunelu do Sędziszowa przez Kozłów. Połączenie z ETCSem L1 było wszystko ładnie pięknie natomiast po wyjechaniu ze stacji ETCS zgubił sygnał i włączył hamowanie awaryjne. Pociąg nie wyhamował tylko zmniejszył prędkość do około 1km/h i zaczął się toczyć (cały czas na pełnym hamulcu). Nie dało się nic zrobić. Edited May 12 by Lord Dżosef
Lord Dżosef Posted May 13 Author Posted May 13 (edited) sorry, z rozpędu zapomniałem. Sytuacja miała miejsce około godziny 00:32. (na wyjeździe z kozłowa) SimRail_log_2024-05-12_23-15-36.txt Edited May 13 by Lord Dżosef
Lord Dżosef Posted May 13 Author Posted May 13 (edited) Po przejechaniu przez balisę, MA się skraca (wczoraj jechałem 100km/h stąd zapewne nagłe się załączyło) Edited May 13 by Lord Dżosef
SIMRAIL Team inomushis Posted May 14 SIMRAIL Team Posted May 14 Hamowanie pojawia sie, ponieważ jedziesz 87km/h na limicie do 80. ETCS L1 zaczyna się na stacji Kozłów (obejmuje jedną głowicę stacji) i jest zabudowany w kierunku Psar. Na linii w stronę Sędziszowa nie ma ETCSu, dlatego zaraz po opuszczeniu stacji system zapowiada powrót do SHP. Pokrywa się to ze wskaźnikami ustawionymi obok toru. Wszystko wygląda prawidłowo. 1 2
Lord Dżosef Posted May 14 Author Posted May 14 (edited) 8 godzin temu, inomushis napisał(a): Hamowanie pojawia sie, ponieważ jedziesz 87km/h na limicie do 80. ETCS L1 zaczyna się na stacji Kozłów (obejmuje jedną głowicę stacji) i jest zabudowany w kierunku Psar. Na linii w stronę Sędziszowa nie ma ETCSu, dlatego zaraz po opuszczeniu stacji system zapowiada powrót do SHP. Pokrywa się to ze wskaźnikami ustawionymi obok toru. Wszystko wygląda prawidłowo. Żeby uściślić, zgłoszenie i logi są z poniedziałku, a video z innego pociągu którym jechałem dzień później. Wracając: Za drugim razem (film) rozkładową była 80km/h. Przejeżdżając przez (przed) ostatnią balisę można zauważyć na DMI, że MA się skraca z ponad 1000m na około 700 metrów co powoduje, że krzywa hamowania jest przekraczana błyskawicznie. Nie jestem pewien skąd wziąłeś prędkość 87km/h bo na filmie prędkość to 78km/h. Dzień wcześniej, tzn. podczas pierwszego przejazdu, rozkładową była 100km/h i przez przejechanie z tą prędkością przez ww. balisę, górna granica krzywej hamowania pojawiała się 20~30km/h poniżej mojej aktualnej prędkości co doprowadziło do aktywacji nagłego hamowania. Stąd też może pytanie. Dlaczego wjeżdżając na stację etcs ma MA na powiedzmy kilka kilometrów w wyjeżdżając MA się zmniejsza na 700m. Widać to dokładnie w 2:40 na DMI. Edited May 14 by Lord Dżosef
Recommended Posts