Jump to content

Zerwanie połączenia przy przejściu z ETCS


Recommended Posts

Posted (edited)

Dragon towarowy jadący z Tunelu do Sędziszowa przez Kozłów. Połączenie z ETCSem L1 było wszystko ładnie pięknie natomiast po wyjechaniu ze stacji ETCS zgubił sygnał i włączył hamowanie awaryjne. 

Pociąg nie wyhamował tylko zmniejszył prędkość do około 1km/h i zaczął się toczyć (cały czas na pełnym hamulcu). Nie dało się nic zrobić.

 

image2.png

 

image1.png

Edited by Lord Dżosef
Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team

Hamowanie pojawia sie, ponieważ jedziesz 87km/h na limicie do 80.

ETCS L1 zaczyna się na stacji Kozłów (obejmuje jedną głowicę stacji) i jest zabudowany w kierunku Psar. Na linii w stronę Sędziszowa nie ma ETCSu, dlatego zaraz po opuszczeniu stacji system zapowiada powrót do SHP. Pokrywa się to ze wskaźnikami ustawionymi obok toru. Wszystko wygląda prawidłowo.

  • Confused 1
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
8 godzin temu, inomushis napisał(a):

Hamowanie pojawia sie, ponieważ jedziesz 87km/h na limicie do 80.

ETCS L1 zaczyna się na stacji Kozłów (obejmuje jedną głowicę stacji) i jest zabudowany w kierunku Psar. Na linii w stronę Sędziszowa nie ma ETCSu, dlatego zaraz po opuszczeniu stacji system zapowiada powrót do SHP. Pokrywa się to ze wskaźnikami ustawionymi obok toru. Wszystko wygląda prawidłowo.

Żeby uściślić, zgłoszenie i logi są z poniedziałku, a video z innego pociągu którym jechałem dzień później.

 

Wracając: Za drugim razem (film) rozkładową była 80km/h. Przejeżdżając przez (przed) ostatnią balisę można zauważyć na DMI, że MA się skraca z ponad 1000m na około 700 metrów co powoduje, że krzywa hamowania jest przekraczana błyskawicznie. Nie jestem pewien skąd wziąłeś prędkość 87km/h bo na filmie prędkość to 78km/h.

 

Dzień wcześniej, tzn. podczas pierwszego przejazdu, rozkładową była 100km/h i przez przejechanie z tą prędkością przez ww. balisę, górna granica krzywej hamowania pojawiała się 20~30km/h poniżej mojej aktualnej prędkości co doprowadziło do aktywacji nagłego hamowania.

 

Stąd też może pytanie. Dlaczego wjeżdżając na stację etcs ma MA na powiedzmy kilka kilometrów w wyjeżdżając MA się zmniejsza na 700m. Widać to dokładnie w 2:40 na DMI.

Edited by Lord Dżosef
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy