Jump to content

Recommended Posts

Serwer PL2. Godzina 16:35. Dzisiaj. 

Puściłem dwa składy jeden po drugim z Sławkowa do Wschodniej. Po dłuższym czasie od ustawienia przebiegów taki komunikat pojawił się. 

Wypraszam sobie puszczać na cały serwer info że kolizje spowodowałem.  Skład 24179 jechał jako pierwszy. Był już na Wschodniej. Dyżurny z Wschodniej zwolnił blokadę a ja ustawiłem ponownie kierunek i ustawiłem przebieg.  243537 był jeszcze wtedy pomiędzy Bukowno a Sławkowem. Jaka kolizja????? 3.png.03723899867eb28225ae45faa2276c4f.png

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • SIMRAIL Team

@misiekczołgista
Mechanizm informowania o kursie kolizyjnym występuje tylko i wyłącznie w przypadku podania sygnału zastępczego oraz gdy pociąg nie jest osłonięty żadnym semaforem.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Kalszym napisał(a):

Mechanizm informowania o kursie kolizyjnym występuje tylko i wyłącznie w przypadku podania sygnału zastępczego oraz gdy pociąg nie jest osłonięty żadnym semaforem.

Ok. A jeżeli skład nr jeden opuścił Sławków i jest już za semaforem wyjazdowym. Jedzie do Wschodniej. Skład nr dwa jest pomiędzy Bukownem a Sławkowem. Mamy semafor wjazdowy, na peronie drugi. Mamy minimum dwa semafory separacji i kolizję. Nie używałem Sz. Normalnie przebieg podałem. Jakiś inny błąd musiał być. Ja dałem przelot pociągowi nr dwa. Przez dwa semafory przebieg klikałem. To się nie klei ta teoria. Musi być jakiś inny błąd.  

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
23 minuty temu, misiekczołgista napisał(a):

To się nie klei ta teoria. Musi być jakiś inny błąd.

Dopóki będą problemy z synchronizacją czasu na serwerach, to niczego nie będziemy pewni i będą się różne cudaki działy. Ostatnio na PL2 czas zatrzymywał się na dobre kilkanaście sekund. Po tym czasie oczywiście przeskakiwał o taką deltę. Nie wiem, czy to skutecznie nie zakłóca algorytmów na serwerach?!? 😞 Oczywiście nie zawsze to widać, ale jak jest obłożenie, to bywa, że nie da się grać. Naturalnie trudno powiedzieć czy to wynika z obciążenia, czy jakichś innych przyczyn, ale mam wrażenie, iż kiedyś takie efekty nie występowały, albo tylko sporadycznie.

PS czasem Sz sam się podaje - chyba nadal nie usunęli tego feleru

Edited by qbahn
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

20 minut temu, qbahn napisał(a):

PS czasem Sz sam się podaje - chyba nadal nie usunęli tego feleru

Przebieg podałem. Nie Sz. Nie ma opcji że Sz było w użyciu. Obserwowałem semafory pod klawiszem F1.  Składy poza stacją Sławków były. Na pulpicie ich nie było. Były daleko i odseparowane. 

 

Link to comment
Share on other sites

23 minuty temu, misiekczołgista napisał(a):

Przebieg podałem. Nie Sz. Nie ma opcji że Sz było w użyciu. Obserwowałem semafory pod klawiszem F1.  Składy poza stacją Sławków były. Na pulpicie ich nie było. Były daleko i odseparowane. 

Cóż mogę dodać? Serwer wie lepiej! 😉 Ale rozumiem Twoje zdziwienie. Niestety, po każdym update coś się wywalić może, co działało. Czego nie było, będzie się odbijać czkawką, pewnie jakiś czas. Trzeba się uzbroić w cierpliwość... lub wziąć na wstrzymanie na jakiś czas -ban czy nie ban 😉 

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Miałem podobny komunikat podczas dyżurki na Opocznie, ale numer pociągu był wpisany podwójnie i komunikat początkowo mógł wydawać się na sprzeczny. Nie pamiętam dokładnie numeru pociągu, ale komunikat brzmiał następująco "gracz wysłał pociąg o numerze 14120 na kurs kolizyjny z pociągiem o numerze 14120".

Sytuacja wyglądała tak, że pociąg 14120 stał na peronie w Opocznie (czoło lokomotywy było skierowane w stronę Pilichowic) i podczas przesuwania widoku kamery przypadkowo włączyłem sygnał zastępczy dla semafora wyjazdowego z peronu w stronę Idzikowic, po czym wyświetlił się wspomniany komunikat. Teoretycznie komunikat można było uznać za błąd, ale w praktyce pomógł w dostrzeżeniu, że na pulpicie nastawczym podany został niepotrzebny sygnał.

 

  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

31 minut temu, Lukaszszsz napisał(a):

gracz wysłał pociąg o numerze 14120 na kurs kolizyjny z pociągiem o numerze 14120"

Ciekawe. Pewnie nie weryfikują warunków skrajnych lub sprzeczności. No cóż, nie jest to symulacja do budowy i eksploatacji rakiet 😉 

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 81 / 88
          • Percentage filling 92%
          • Most players 103
      • PL3
      • pl3
      • 15 / 84
          • Percentage filling 18%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 25 / 86
          • Percentage filling 29%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 9 / 84
          • Percentage filling 11%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 31 / 81
          • Percentage filling 38%
          • Most players 81
      • EN2
      • en2
      • 1 / 78
          • Percentage filling 1%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 1 / 82
          • Percentage filling 1%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 53 / 84
          • Percentage filling 63%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 2 / 89
          • Percentage filling 2%
          • Most players 67
      • DE4
      • de4
      • 2 / 87
          • Percentage filling 2%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 10 / 83
          • Percentage filling 12%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 2 / 84
          • Percentage filling 2%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 59
          • Percentage filling 0%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 14 / 83
          • Percentage filling 17%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 3 / 84
          • Percentage filling 4%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 29 / 34
          • Percentage filling 85%
          • Most players 34
      • PL3
      • pl3
      • 5 / 34
          • Percentage filling 15%
          • Most players 28
      • PL4
      • pl4
      • 10 / 34
          • Percentage filling 29%
          • Most players 32
      • PL8
      • pl8
      • 6 / 34
          • Percentage filling 18%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 13 / 34
          • Percentage filling 38%
          • Most players 34
      • EN2
      • en2
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 28 / 34
          • Percentage filling 82%
          • Most players 34
      • DE3
      • de3
      • 4 / 34
          • Percentage filling 12%
          • Most players 29
      • DE4
      • de4
      • 4 / 34
          • Percentage filling 12%
          • Most players 29
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 5 / 34
          • Percentage filling 15%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 4 / 34
          • Percentage filling 12%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 5 / 34
          • Percentage filling 15%
          • Most players 28
      • CN1
      • cn1
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 364 / 1746 Total players
    • 21% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy