Jump to content
Następne podsumowanie tygodnia pojawi się 21.09 | The next summary of the week will be published on 21.09

TLK Katowice-Łeba


Recommended Posts

Wakacyjny TLK złapał poważną awarie lokomotywy na swojej stacji początkowej.

Masz za zadanie dowieźć pasażerów bez dodatkowych turbulencji podstawioną ET25 do reszty składu .

image.thumb.png.6e426f803ab698e083b3ab85bb986650.png

PL 🇵🇱

 

Opis scenariusza:

  • Start 8:49
  • Czas trwania: 3h45min
  • Pora: Lato☀️
  • Dodatkowe postoje na przystankach osobowych na szlaku Ząbkowice-Zawiercie. Rozkaz "O" w zał.
  • Skład 11 wagonowy

 

Instalacja:

Paczke .rar wypakuj w Steam\steamapps\common\SimRail. I to tyle.

Nie ma potrzeby szukania folderu /Sceneries, ścieżka jest tak zaprogramowana, by sama dodawała pliki w odpowiednie foldery.

 

Uwaga:

Lokomotywa ciągnięta (EU07) musi mieć załączoną baterie, wyluzowany hamulec postojowy oraz hebel "Tryb jazdy ciągnionej" musi być skierowany w dół.

Przełącznik znajduje się za fotelem maszynisty.

 

Wersja scenariusza:

v1.05

 

Changelog:

---------------------------------------------

Scenariusz aktualny od dnia 05/04/24.

---------------------------------------------

EN 🇬🇧 🇺🇸

Scenario description:

  • Start 8:49 AM
  • Duration: 3h45min
  • Season: Summer☀️
  • Additional stops at passenger stops on the Ząbkowice-Zawiercie route.
  • 11-car passenger train

Instalation:

Unzip scenario in Steam\steamapps\common\SimRail. That's all.

There's no need to look for /Sceneries folder, the path is programmed to automatically add files to the appropriate folders.

 

Warning:

Towed locomotive (EU07) must have batteries connected, parking brake released and the "Passive driven mode" lever must be directed downwards.

Switch is located behind the driver's seat.

 

Scenario version:

v1.05

 

Changelog:

-------------------------------------------

Scenario is up-to-date since 05/04/24.

-------------------------------------------

 

 

 

TLK 45070 v1.05.rar

Pisemny O.jpg

Edited by تَحْمِيد
  • Like 4
  • Thanks 4
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, adisuper said:

Super ale radio nie działa jak je włączam i wywołuję zew 3 po przygotowaniu pociągu skutkiem czego nie ma jak się zmienić semafor by zezwolić na jazdę

turn on the ET25 first and then the EU07

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
W dniu 6.04.2024 o 18:50, adisuper napisał(a):

It's Worked

Co zrobiłeś że zadziałało? Ja najpierw uruchamiam Dragona, podłączam pod prąd, ws, potem eu07 - tryb ciągniony, bateria i luzuje postojowy i brak możliwości ZEW 3 w dragonie. Nie mam pomysłu co jeszcze zrobić. 

Link to comment
Share on other sites

Faktycznie. Gdy się ZEW 3 zgłosi od razu po załączeniu baterii i aktywacji kabiny w Dragonie to działa, ale gdy się zrobi to po przygotowaniu EU07 do jazdy ciągnionej to nie działa radio.

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, The Shah napisał(a):

Faktycznie. Gdy się ZEW 3 zgłosi od razu po załączeniu baterii i aktywacji kabiny w Dragonie to działa, ale gdy się zrobi to po przygotowaniu EU07 do jazdy ciągnionej to nie działa radio.

Ale to w sumie we wszystkich scenariuszach tak jest. Trzeba od razu po włączeniu radia wołać dyżurnego, a potem po kolei uruchamiać systemy lokomotywy. Inaczej nie zadziała scenariusz i nie będzie sygnału wyjazdowego.

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, broniewskijarek napisał(a):

Ale to w sumie we wszystkich scenariuszach tak jest. Trzeba od razu po włączeniu radia wołać dyżurnego, a potem po kolei uruchamiać systemy lokomotywy. Inaczej nie zadziała scenariusz i nie będzie sygnału wyjazdowego.

To ciekawe dlaczego w oficjalnych jest odwrotnie a w tych od społeczności odwrotnie, chyba, że to po prostu tak działa bo tak jest w kodzie gry, że błąd występuje jak się zrobi normalnie 

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, adisuper napisał(a):

To ciekawe dlaczego w oficjalnych jest odwrotnie a w tych od społeczności odwrotnie, chyba, że to po prostu tak działa bo tak jest w kodzie gry, że błąd występuje jak się zrobi normalnie 

Na pewno w jednym oficjalnym też tak miałem - tam, gdzie był EN57 w podwójnej trakcji.

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, broniewskijarek napisał(a):

Ale to w sumie we wszystkich scenariuszach tak jest. Trzeba od razu po włączeniu radia wołać dyżurnego, a potem po kolei uruchamiać systemy lokomotywy. Inaczej nie zadziała scenariusz i nie będzie sygnału wyjazdowego.

W innych nie zauważyłem tego, może ten jakoś dłużej mi schodzi uruchomienie i przygotowanie.

Link to comment
Share on other sites

A ja mam problem z jazdą :(. Wyświetla mi się w trakcie ruszania komunikat "Zbiegnięcie taboru" na wyświetlaczu ETCS i pociąg hamuje.  Ja potwierdzam komunikat, pociąg przyspiesza, ale za chwilę to samo. Może dlatego, że nie wpisałem ID maszynisty, ale nie wiem też co tam wpisać. Nie widziałem w Internecie nigdzie samouczka do ET 25, więc nie wiem jak rozwiązać problem.

Link to comment
Share on other sites

58 minut temu, margi1 napisał(a):

A ja mam problem z jazdą :(. Wyświetla mi się w trakcie ruszania komunikat "Zbiegnięcie taboru" na wyświetlaczu ETCS i pociąg hamuje.  Ja potwierdzam komunikat, pociąg przyspiesza, ale za chwilę to samo. Może dlatego, że nie wpisałem ID maszynisty, ale nie wiem też co tam wpisać.

Samo ID maszynisty można sobie wymyślić, prócz samouczka ETCS, ponieważ w tym przypadku jest on narzucony z góry. Resztę parametrów, jak masa pociągu, procent masy hamującej, długość, szybkość maksymalna, należy wpisać do systemu. Informacje te zawarte są w rozkładzie jazdy. Samo wpisywanie nie jest trudne, można wszystko wypełnić na logikę. Jeżeli miałbyś z tym jakiś problem, można ETCS wyłączyć w opcjach symulatora. Jeszcze taki mały "tip" odnośnie prędkości maksymalnej pociągu. Jeżeli nie wie się, ile ww. parametr wynosi, trzeba sprawdzić go wchodząc do plików symulatora danego scenariusza. Dla przykładu - "X:\SteamLibrary\steamapps\common\SimRail\SimRail_Data\StreamingAssets\Sceneries\1_KatowiceWarszawa\Scenarios\2_Tutorial2\M12_tut.xml". Plik o nazwie "M12_tut.xml" otwieramy notatnikiem i na samym końcu odczytujemy wartość - "<StartGlobalSpeedLimit>". W tym przypadku wynosi ona 120 i oznacza to, że maksymalna szybkość dla tego pociągu to 120km/h. Oczywiście, jak wyżej wspomniałem jest to tylko przykład i nie tyczy się on konkretnie tego scenariusza, ale wartości te odczytujemy w taki sam sposób. Mam nadzieję, że choć odrobinę pomogłem. 😉 Mam również taką małą propozycję do twórców, aby tzw. v max dla danego składu był także dostępny z poziomu rozkładu jazdy. Wg mnie nie ma w nim tego parametru, chyba że czegoś nie zauważyłem. To samo odnośnie kanałów radiowych, są one wypisane chyba tylko w trybie multi, a przydałyby się także w single. 🙂 

Edited by skylake
Link to comment
Share on other sites

Okazało się że można wpisać dowolny numer maszynisty a zatwierdza się kliknięciem w edytowane pole (szukałem klawisza "Enter" ale nie znalazłem). Później trzeba uzupełnić dane pociągu, uaktywnić ETCS i przestaje wyświetlać komunikat "Zbiegnięcie taboru" i zatrzymywać pociąg. Problem rozwiązany 🙂

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
W dniu 26.04.2024 o 21:15, margi1 napisał(a):

Okazało się że można wpisać dowolny numer maszynisty a zatwierdza się kliknięciem w edytowane pole (szukałem klawisza "Enter" ale nie znalazłem). Później trzeba uzupełnić dane pociągu, uaktywnić ETCS i przestaje wyświetlać komunikat "Zbiegnięcie taboru" i zatrzymywać pociąg. Problem rozwiązany 🙂

Ja nigdy nie mam problemu z ETCS 🙂 Wpisuje wszystko pokolej i działa bez zadnych komunikatów 🙂 tylko trzeba wszystko w odpowiedniej kolejności zrobić 🙂 i bedzie SIii

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
vor einer Stunde schrieb Regulsonn:

Semafor wyjazdowy nie podaje się w kato co zrobiłem złe ?

Szenario ist in .json format. Json format is not supported anymore.

Link to comment
Share on other sites

vor 1 Stunde schrieb Fritschie:

Hello,

I wanted to drive your scenario but I can't get going, main line is always at zero, spring core released. Where is the problem 

Thanks for help?

Joerg

As said earlier in this thread. This scenario is made with json files. Missions with json files are not supported in the current version of the game and are therefore outdated and don´t work.

Edited by Friedjof
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy