kolejaros Posted January 7 Posted January 7 (edited) Witam, Mam propozycję, by do nastawni dodać tzw szperacze - lampy, dzięki którym nastawniczy / dyżurny ruchu może w porze nocnej obserować przejeżdżający skład. Taka lampa jest nieodłącznym elementem nastawni w życiu realnym. Obecnie np w ogóle w nocy nie widać przejeżdżających składów na takich nastawniach, jak Dorota, Będzin, Zawiercie, czy Łazy (obojętnie jakie). Zgodnie z instrukcjami dla posterunków ruchu dyżurny ruchu / nastawnicz ma w obowiązku: Pracownik posterunku wskazany w regulaminie technicznym stacji lub regulaminie pracy bocznicy po przygotowaniu drogi przebiegu powinien obserwować okręg nastawczy oraz przejeżdżający pociąg aż do całkowitego jego wjazdu, wyjazdu lub przejazdu, a w przypadku wystąpienia nieprawidłowości zagrażających bezpieczeństwu ruchu – zatrzymać pociąg lub podjąć inne działania w celu usunięcia zagrożenia. Pracownik posterunku obserwuje przejeżdżające pociągi z odpowiednimi przyborami sygnałowymi; przybory sygnałowe powinny znajdować się w ręku lub miejscu zapewniającym ich natychmiastowe użycie. Do obserwacji mogą być wykorzystywane urządzenia techniczne, określone w regulaminie technicznym stacji lub regulaminie pracy bocznicy. Przy obserwacji jadącego pociągu należy zwracać szczególną uwagę czy: 1) pociąg jest przepisowo osygnalizowany, 2) nie ma oznak zagrzania się czopów osi zestawu kołowego, 3) nie ma uszkodzeń taboru zagrażających bezpieczeństwu ruchu, 4) nie hamuje żaden wagon, gdy pociąg jedzie w stanie odhamowanym, 5) obręcze kół nie mają płaskich miejsc lub nalepów, na które wskazują silne rytmiczne uderzenia kół, 6) nie brakuje zderzaków na końcu pociągu (z wyjątkiem taboru bezzderzakowego), 7) nie ma przesunięcia, wycieku lub usypywania się ładunku, pożaru, nie są otwarte na zewnątrz drzwi wagonów. Edited January 8 by kolejaros 6
Recommended Posts