PL_Andrev Posted November 22, 2023 Share Posted November 22, 2023 Proponowałbym wrzucać jakieś ciekawostki branżowe w temat. Dewsi mogli by wtedy łatwo zrobić CTRL+C / CTRL+V i wrzucić do w pełną wersję, bo szczerze mówiąc czytając na okrągło ile przejechałem kilometrów i o kołach obręczowych odbija mi się już czkawką. Przykład: Najcięższymi parowozami używanymi w Polsce były parowozy Ty51, osiągające moc 1260 KM. Pracowały na kolei do roku 1992. 1 7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Domip Posted November 25, 2023 Share Posted November 25, 2023 Dobry pomysł. Link to comment Share on other sites More sharing options...
adisuper Posted November 25, 2023 Share Posted November 25, 2023 Fajny pomysł, moze na podstawie tego będą dodawane tabor itp z czasem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KOlorowy Posted November 25, 2023 Share Posted November 25, 2023 (edited) Proponuję tutaj, w tym temacie dodawać ciekawostki. Może programiści i osoby, które tworzą SimRaila, będą mogli skorzystać z naszej pomocy, a i my będziemy mieli drobny wkład w treść symulatora (nawet, jeśli są to "głupie" ciekawostki) Edited November 25, 2023 by KOlorowy 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
PL_Andrev Posted November 27, 2023 Author Share Posted November 27, 2023 Do lat 90 w Polsce występowały semafry sześcioświatłowe, obecnie wycofane z użytku. (Wiem bo sam mieszkałem blisko takiego). BTW. Przeglądając inne wątki... wiecie że w Tarnowie jest rondo kolejowe? 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Numli Posted November 29, 2023 Share Posted November 29, 2023 Ostatnio pojawił się ciekawy filmik o Efie: Link to comment Share on other sites More sharing options...
en57 Posted November 29, 2023 Share Posted November 29, 2023 W dniu 27.11.2023 o 18:23, PL_Andrev napisał(a): semafry sześcioświatłowe Sześciokomorowe, komorowe 😉 Generalnie układ komór i w ogóle ich ilość to w przypadku polskiej kolei temat rzeka. Niby wszystko powinno być jasne i klarowne (jak to sygnał), a jednak ustępstwa są tolerowane, bo tak było to i tak nadal jest, bo nie chce nam się tego zmieniać. Ciekawostką jest, że warszawski podmiejski tunel średnicowy, którego fakt nieobecności w SimRail jest ciekawostką samą w sobie, nie ma zachowanej skrajni. Daje to taki efekt, że można dotknąć spokojnie ściany tunelu z otwartego okna lub stracić głowę wychylając się przez nie, gdy ktoś inny się wychyli z pociągu z naprzeciwka. Z tego samego powodu były tam na początku problemy z wagonami piętrowymi KM. A PLK siała przez rok propagandę, że tunel przedwojenny, wykonywany metodą odkrywkową, bez zachowanej skrajni, da się zmodernizować nie rozkopując przy tym centrum Warszawy 🙂 Awykonalne. ---- A tak ogólnie to myślę, że gdyby chcieli to by już dawno temu pododawali tam różnego typu ciekawostki itd. Generalnie, żeby to miało sens to musiała to by być bardzo duża baza, najlepiej aktualizowanych ciekawostek. Pamiętam któryś chyba Trainz, albo nawet MS Train (średniowiecz informatyczny). Wtedy już tam był taki bajer. Po pewnym czasie pamiętało się to już na pamięć, a nie na tym jednak polegają ciekawostki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts