vikingpn89 Posted November 16, 2023 Share Posted November 16, 2023 Taka mała sugestia,może zamiast obecnego sposobu w jaki zaliczane jest zatrzymanie przy peronie wystarczyłoby,żeby sygnalizowane było,ze koniec składu jest w peronach i można się zatrzymać,zamiast tego jak obecnie trzeba dociągać do określonego punktu,nawet krótkim składem.Obecny system utrudnia idealne wycelowanie i potrafi być problematyczny,jeśli zaraz przy peronie jest semafor jak w Dąbrowie Górniczej Link to comment Share on other sites More sharing options...
KOlorowy Posted November 17, 2023 Share Posted November 17, 2023 W dniu 16.11.2023 o 10:01, vikingpn89 napisał(a): ...zamiast tego jak obecnie trzeba dociągać do określonego punktu,nawet krótkim składem. Sądzę, iż z krótkimi składami jest to odpowiednio zrobione. Dlaczego? Komfort pasażerów. Żaden normalny skład nie zatrzymuje się zaraz za krawędzią wjazdową peronu, tylko dociąga dalej (nawet pod W4) Link to comment Share on other sites More sharing options...
vikingpn89 Posted November 17, 2023 Author Share Posted November 17, 2023 (edited) 14 minut temu, KOlorowy napisał(a): Sądzę, iż z krótkimi składami jest to odpowiednio zrobione. Dlaczego? Komfort pasażerów. Żaden normalny skład nie zatrzymuje się zaraz za krawędzią wjazdową peronu, tylko dociąga dalej (nawet pod W4) Jasne,z punktu widzenia realizmu racja.Niemniej osobiście mam problem z tym,że trzeba trafić w konkretny punkt,jak stanę minimalnie za daleko/za blisko to program nie uzna,że skład zatrzymał się na stacji/przystanku,albo pokaże,że pominięto punkt zatrzymania Edited November 17, 2023 by vikingpn89 Link to comment Share on other sites More sharing options...
KOlorowy Posted November 17, 2023 Share Posted November 17, 2023 (edited) 1 godzinę temu, vikingpn89 napisał(a): Jasne,z punktu widzenia realizmu racja.Niemniej osobiście mam problem z tym,że trzeba trafić w konkretny punkt,jak stanę minimalnie za daleko/za blisko to program nie uzna,że skład zatrzymał się na stacji/przystanku,albo pokaże,że pominięto punkt zatrzymania Poważnie? W momencie, kiedy zatrzymujesz się Pan na peronie (ale nie pomijając W4) i podjedziesz troszkę dalej (dalej nie pomijając W4, ale już z wyświetloną informacją, że skład można zatrzymać) i zatrzymasz się po dłuższej chwili, to może nie zaliczyć przystanku? Jeśli dobrze zrozumiałem i opisałem taką sytuację, jest to błąd i należy to zgłosić. Szczerze mówiąc, nigdy nie spotkałem się z czymś takim. Jeśli jednak prowadzimy długi skład, a peron nie należy do najdłuższych, to wtedy z chirurgiczną precyzją musimy dociągnąć do krawędzi peronu. Miałem tylko taką jedną sytuację i jeśli o to chodzi to wystarczy nabrać wprawy przy wjeździe na perony (mam tutaj na myśli odpowiednią prędkość i umiejętne operowanie kranami hamulców) Edited November 17, 2023 by KOlorowy 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciekas Posted November 18, 2023 Share Posted November 18, 2023 Dopóki nie przestrzelisz peronu to powinno ci zaliczyć na luzie, gdy skład jest w peronie, a jeżeli dzieje się inaczej to trzeba zgłosić jako błąd 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
vikingpn89 Posted November 19, 2023 Author Share Posted November 19, 2023 W dniu 18.11.2023 o 01:07, maciekas napisał(a): Dopóki nie przestrzelisz peronu to powinno ci zaliczyć na luzie, gdy skład jest w peronie, a jeżeli dzieje się inaczej to trzeba zgłosić jako błąd Zakładam,że zgłoszenie będzie również legitne jeśli sytuacja zdarzy się w scenariuszu pobranym z forum a utworzonym przez spoleczność Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał_Wx Posted November 28, 2023 Share Posted November 28, 2023 Uważam że zatrzymanie powinno zaliczać jak już cały pociąg jest fizycznie w peronie. Ja staram się krótkim składem zatrzymywać tak jak to robią mechanicy w rzeczywistości czyli jak najbliżej zejścia z peronów by było dla pasażerów najwygodniej. Niestety w simrailu jest to utrudnione bo mimo że już jest cały skład w peronie to nie zalicza zatrzymania mam nadzieję że to poprawią. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Numli Posted November 29, 2023 Share Posted November 29, 2023 Mechanizm zatrzymywania się na stacji jest całkowicie do poprawy. Z doświadczania mogę podać przynajmniej kilka przykładów błędnego działania: 1. Często niema różnicy czy skład jest pojedynczy czy podwójny. 1a. Pierwszy skład jest na peronie, drugi skład jest przed peronem. (zatrzymanie poprawne) 1b. Skład pojedynczy musi się zatrzymać, tam gdzie zatrzymać się musi skład podwójny. 2. Nie zatrzymanie się na peronie, przypisane jest do pociągu, nie do gracza. (wchodzisz do pociągu; dostajesz kare za nie zatrzymanie się na stacji poprzedniej, kiedy to pociągiem kierował bot lub inny gracz) 3. Kiedy dyżurny, czy to bot czy człowiek puści pociąg na tor bez peronu. (kara za brak zatrzymania)(bot z Pruszkowa potrafi puścić RE1 na tory dalekobieżne, aż do Grodziska) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts