Jump to content
Następne podsumowanie tygodnia pojawi się 16.11.2024 | The next summary of the week will be published on 16.11.2024

Bardziej liberalne zasady zaliczenia zatrzymania przy peronie


Recommended Posts

Taka mała sugestia,może zamiast obecnego sposobu w jaki zaliczane jest zatrzymanie przy peronie wystarczyłoby,żeby sygnalizowane było,ze koniec składu jest w peronach i można się zatrzymać,zamiast tego jak obecnie trzeba dociągać do określonego punktu,nawet krótkim składem.Obecny system utrudnia idealne wycelowanie i potrafi być problematyczny,jeśli zaraz przy peronie jest semafor jak w Dąbrowie Górniczej

Link to comment
Share on other sites

W dniu 16.11.2023 o 10:01, vikingpn89 napisał(a):

...zamiast tego jak obecnie trzeba dociągać do określonego punktu,nawet krótkim składem.

Sądzę, iż z krótkimi składami jest to odpowiednio zrobione. Dlaczego? Komfort pasażerów. Żaden normalny skład nie zatrzymuje się zaraz za krawędzią wjazdową peronu, tylko dociąga dalej (nawet pod W4)

Link to comment
Share on other sites

14 minut temu, KOlorowy napisał(a):

Sądzę, iż z krótkimi składami jest to odpowiednio zrobione. Dlaczego? Komfort pasażerów. Żaden normalny skład nie zatrzymuje się zaraz za krawędzią wjazdową peronu, tylko dociąga dalej (nawet pod W4)

Jasne,z punktu widzenia realizmu racja.Niemniej osobiście mam problem z tym,że trzeba trafić w konkretny punkt,jak stanę minimalnie za daleko/za blisko to program nie uzna,że skład zatrzymał się na stacji/przystanku,albo pokaże,że pominięto punkt zatrzymania

Edited by vikingpn89
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, vikingpn89 napisał(a):

Jasne,z punktu widzenia realizmu racja.Niemniej osobiście mam problem z tym,że trzeba trafić w konkretny punkt,jak stanę minimalnie za daleko/za blisko to program nie uzna,że skład zatrzymał się na stacji/przystanku,albo pokaże,że pominięto punkt zatrzymania

Poważnie? 

W momencie, kiedy zatrzymujesz się Pan na peronie (ale nie pomijając W4) i podjedziesz troszkę dalej (dalej nie pomijając W4, ale już z wyświetloną informacją, że skład można zatrzymać) i zatrzymasz się po dłuższej chwili, to może nie zaliczyć przystanku? 

Jeśli dobrze zrozumiałem i opisałem taką sytuację, jest to błąd i należy to zgłosić. Szczerze mówiąc, nigdy nie spotkałem się z czymś takim.

Jeśli jednak prowadzimy długi skład, a peron nie należy do najdłuższych, to wtedy z chirurgiczną precyzją musimy dociągnąć do krawędzi peronu. Miałem tylko taką jedną sytuację i jeśli o to chodzi to wystarczy nabrać wprawy przy wjeździe na perony (mam tutaj na myśli odpowiednią prędkość i umiejętne operowanie kranami hamulców)

Edited by KOlorowy
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 18.11.2023 o 01:07, maciekas napisał(a):

Dopóki nie przestrzelisz peronu to powinno ci zaliczyć na luzie, gdy skład jest w peronie, a jeżeli dzieje się inaczej to trzeba zgłosić jako błąd

Zakładam,że zgłoszenie będzie również legitne jeśli sytuacja zdarzy się w scenariuszu pobranym z forum a utworzonym przez spoleczność

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Uważam że zatrzymanie powinno zaliczać jak już cały pociąg jest fizycznie w peronie. Ja staram się krótkim składem zatrzymywać tak jak to robią mechanicy w rzeczywistości czyli jak najbliżej zejścia z peronów by było dla pasażerów najwygodniej. Niestety w simrailu jest to utrudnione bo mimo że już jest cały skład w peronie to nie zalicza zatrzymania mam nadzieję że to poprawią.

  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

Mechanizm zatrzymywania się na stacji jest całkowicie do poprawy. Z doświadczania mogę podać przynajmniej kilka przykładów błędnego działania:

1. Często niema różnicy czy skład jest pojedynczy czy podwójny.

1a. Pierwszy skład jest na peronie, drugi skład jest przed peronem. (zatrzymanie poprawne)

1b. Skład pojedynczy musi się zatrzymać, tam gdzie zatrzymać się musi skład podwójny.

2. Nie zatrzymanie się na peronie, przypisane jest do pociągu, nie do gracza. (wchodzisz do pociągu; dostajesz kare za nie zatrzymanie się na stacji poprzedniej, kiedy to pociągiem kierował bot lub inny gracz)

3. Kiedy dyżurny, czy to bot czy człowiek puści pociąg na tor bez peronu. (kara za brak zatrzymania)(bot z Pruszkowa potrafi puścić RE1 na tory dalekobieżne, aż do Grodziska)

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy