Jump to content

Recommended Posts

Posted

Bardzo proszę o poprawę działania bota na stacjach bo jest on obecnie tak głupi że generuje dużo opóźnień dla pociągów pasażerskich.

Dla przykładu sytuacja z wczoraj: Jechałem 412022 do stacji Tunel dojechałem z opóźnieniem i bot mi podał wjazd na tor 4 i gdy już miałem się zatrzymywać podał mi wyjazd. W tym momencie 3124 już był kilka km od stacji. Potem w Kozłowie bot zignorował pt i dał mi przelot a na szlaku z Tunelu był już nie tylko 3124 ale i także 31124. Ja nic nie zyskałem bo później jak już dojechałem do mądrzejszych ludzkich dyżurnych musiałem je przepuścić a 3124 i 31124 złapały łącznie ponad 30 minut opóźnienia. 

Moja propozycja rozwiązania: Bot powinien mieć wgraną wersję mini dyspozytora liniowego. Powinien skanować EDR w poszukiwaniu konfliktów i jeśli pociąg z niższym priorytetem opóźniłby ten z wyższym (z wyłączeniem gdy jedzie za wcześnie) to powinien zostać zatrzymany na stacji. Oczywiście by to działało należało by dodać zabezpieczenie do tego. Jako że spora część użytkowników ma gdzieś wypełnianie EDR to powinien on być uzupełniany automatycznie jeśli w ciągu 2 minut od minięcia przez pociąg semafora wyjazdowego użytkownik tego nie zrobi plus jeszcze jedno zabezpieczenie tolerancja +/- 1 minuta od godziny zarejestrowanej przez system bo niestety niektórzy zatwierdzają bzdury. Warto było by też zmienić wyprzedzenie z jakim bot chce podać przebieg bo obecnie robi to dużo za wcześnie co za tym idzie za często dostajemy wycieczkę po bokach bo w momencie gdy chciał podać przebieg to coś na torze było. Dodatkowo jeszcze warto by ograniczyć durne zapędy bota do puszczania po lewym torze bo wystarczy że akurat w tym momencie gdy chce podać przebieg jest pierwszy odstęp zajęty to już woła o zgodę na wyprawienie niewłaściwym co też nie ma sensu a jak ktoś sie na to zgodzi to potem mamy bałagan. 

Proszę zespół SimRail o rozważenie wdrożenia proponowanych rozwiązań choć mam nadzieję że ich część już będzie w najbliższej aktualizacji bo to nie są nowe problemy i myślę że nie tylko ja na tego bota narzekam.

  • SIMRAIL Team
Posted

Wirtualny Dyżurny jest cały czas rozwijany, przez ostatnie pół roku trochę się pozmieniało i jest już mądrzejszy, niż w obecnie dostępnej wersji 🙂

  • Like 5
  • Thanks 2
  • I agree 2
Posted (edited)
W dniu 2.11.2023 o 23:24, GoppelPL napisał(a):

jest już mądrzejszy, niż w obecnie dostępnej wersji

zaczynam się bać. 😉 Swoją drogą, gdy napiszecie mądre boty, to może zastąpią/wspomogą ludzi w realu. Zauważyłem (o co nietrudno), że przynajmniej szybkość mają niedoścignioną (w obecnej wersji). 😉

Edited by qbann
Posted

Szybkość mają ale inteligencja za tym nie idzie. Za szybko chcą podać przebieg dalej i zamiast poczekać aż będzie po prostym to ciągają bokami po stacjach bo 5 minut wcześniej jechał pociąg po tym samym torze. 

  • I agree 1
Posted

Wirtualni maszyniści też przydałoby się, żeby nie palili siódemek wystrzeliwując jak przy nielegalnych wyścigach pociągów. 

To też się przekłada - realniejszy czas jazdy bota, realniejsze prowadzenie ruchu bota. 

PLK stosuje do obliczeń wzory uwzględniające konkretny pojazd trakcyjny i masę pociągu, profil linii itd. Coś na wzór szczegółowej fizyki. Ale jest również metoda uproszczona, którą po odpowiednim okiełznaniu można pi razy drzwi przyjąć do przyspieszeń i hamowań dla AI. 

  • I agree 2
Posted

Ja tam umiem ruszać szybciej niż boty zawsze na granicy wywalenia nadmiarowego tak jak ci co potrafili kierownika na peronie zostawić 🤪 Zdaje mi się że najzdrowiej jest właśnie ruszać dynamicznie by najszybciej przejść na pozycję bezoporową. 

 

Posted
18 godzin temu, Michał_Wx napisał(a):

Ja tam umiem ruszać szybciej niż boty zawsze na granicy wywalenia nadmiarowego tak jak ci co potrafili kierownika na peronie zostawić 🤪 Zdaje mi się że najzdrowiej jest właśnie ruszać dynamicznie by najszybciej przejść na pozycję bezoporową.

To nie jest kwestia twoich tzw. umiejętności, tylko tego jak się jeździ 😂 W rzeczywistości spokojnie można na siódemce dobić w okolice 1 kA i nic się siódemce nie stanie - tylko po co... Normalnie pasażerskimi się rusza w zakresie 400-500 A i jest git. Nad towarowymi możemy dyskutować. 

Siódemka nie jest taka miękka rura, żeby jej się tam od razu opory spaliły. Ona w połowie została stworzona, żeby pociągi towarowe właśnie rozbujać, a to trwa i duże prądy przy tym są.

Rusza i hamuje się tak, żeby:

  • nie zerwać pociągu, szczególnie przy towarowych, ale zdarzyło się to nawet w łódzkiej TLK, którą też ktoś zbyt jurnie pragnął rozbujać, 
  • w przypadku pociągów pasażerskich - zachować komfort podróży pasażerów,
  • dbać o stan techniczny pojazdów, szczególnie swojego pojazdu*.  

Na dobrą sprawę Elfem można ruszyć tak, że wbija w fotel, a raczej nie zdarza się, żeby ktoś tak robił. W SimRail i owszem 😄 

* To już jest wyższa cecha człowieka natury technicznej. Tak jak za czasów parowozów - jak czujesz swoją maszynę to znaczy jesteś fachowiec. Nie narażasz takiej biednej siódemki na przeciążenia mechaniczne jak i prądowe. Generalnie można rżnąć siódemkę 650-700 A, albo nawet ten 1 kA na nielegalu wyciągnąć... i mechanicznie jej biedne łożyska, czopy, zębatki, wały itd. obciążać - tylko znowu: po co. 

EN57 jest mniej odporny na takie zabawy, ze względu na brak chłodzenia aktywnego oporów (terminologia komputerowa xD) i super hiper zaawansowany PRLowski komputerek analogowy lat 60tych, który uniemożliwia takie rżnięcie z jednym wyjątkiem...: prędzej EN57 spalisz jadąc 20 km/h co chwilę na przetoku pod górkę przy prądzie 200 A niż kiedykolwiek siódemkę 🙃

  • Like 2
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy