Jump to content

Serwery z podziałem na stan taboru i mechanizm nastawni


Recommended Posts

Dzień dobry,

czy zespół Simraila informował już o ewentualnym podziale serwerów ze względu na nowoczesność taboru i rodzaj mechanizmu występującego na poszczególnych nastawniach?

 

Moim zdaniem powinny być minimum dwa lub trzy rodzaje serwerów na poszczególnych trasach:

- nowoczesny (aktualnie jeżdżące lokomotywy i wagony oraz mechanizmy nastawcze zgodne z obecnym stanem infrastruktury na poszczególnych nastawniach),

- historyczny (stare lokomotywy i wagony oraz stare mechanizmy nastawcze, czyli wajchy lub kostki),

- mieszany (rzeczywistość i hiatoria w jednym, zarówno pod względem taboru, jak i mechanizmów nastawczych).

 

Jeżeli symulator będzie umożliwiał dla gracza wybór mechanizmu działania każdej nastawni (tj. komputerowy lub kostkowy lub wajchowy) to podział serwerów mógłby być jedynie ze względu na stan taboru. Dziwnie będzie wyglądać, jak na jednym serwerze po torach będą jeździły parowozy i Pendolina, stare EN57 i Elfy albo tak, jak jest obecnie, czyli stare, zielone wagony pasażerskie i nowoczesne, białe wagony pasażerskie.

 

Oczywiście oprócz administracji forum, czekam również na Wasze opinie. Przybywa coraz więcej taboru w symulatorze, dlatego dobrze byłoby omówić ten temat 🙂

Edited by Lukaszszsz
  • I disagree 2
Link to comment
Share on other sites

Sądzę, że można ograniczyć się do dwóch rodzajów serwerów. Mieszany (czyli, rzeczywistość i historia w jednym, zarówno pod względem taboru, jak i mechanizmów nastawczych) i historyczny (rzeczywistość i hiatoria w jednym, zarówno pod względem taboru, jak i mechanizmów nastawczych). Unikniemy aż tak zbędnego podziału i rozdrabniania się.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 14.08.2023 o 20:23, Lukaszszsz napisał(a):

Dzień dobry,

czy zespół Simraila informował już o ewentualnym podziale serwerów ze względu na nowoczesność taboru i rodzaj mechanizmu występującego na poszczególnych nastawniach?

Moim zdaniem powinny być minimum dwa lub trzy rodzaje serwerów na poszczególnych trasach:

- nowoczesny (aktualnie jeżdżące lokomotywy i wagony oraz mechanizmy nastawcze zgodne z obecnym stanem infrastruktury na poszczególnych nastawniach),

- historyczny (stare lokomotywy i wagony oraz stare mechanizmy nastawcze, czyli wajchy lub kostki),

- mieszany (rzeczywistość i hiatoria w jednym, zarówno pod względem taboru, jak i mechanizmów nastawczych).

Jeżeli symulator będzie umożliwiał dla gracza wybór mechanizmu działania każdej nastawni (tj. komputerowy lub kostkowy lub wajchowy) to podział serwerów mógłby być jedynie ze względu na stan taboru. Dziwnie będzie wyglądać, jak na jednym serwerze po torach będą jeździły parowozy i Pendolina, stare EN57 i Elfy albo tak, jak jest obecnie, czyli stare, zielone wagony pasażerskie i nowoczesne, białe wagony pasażerskie.

Oczywiście oprócz administracji forum, czekam również na Wasze opinie. Przybywa coraz więcej taboru w symulatorze, dlatego dobrze byłoby omówić ten temat 🙂

Jest kilka błędnych rzeczy w tym, co piszesz. Otóż teraźniejsze nastawnie do sterowania ruchem są i na wajchach, i na kostkach, i są komputerowe, więc podział na historyczne i nowoczesne odpada.

Jeśli chodzi o tabor, to zarówno jeżdżą EN57, jak i Elfy, Flirty, Impulsy, SZT różnej maści, przykładowo razem są SA131, czy tam nawet 134 z VT627/8. Parowozy tak samo jeżdża w relacjach pasażerskich. Przykładem może być pociąg "Pirat", który jeździ i ma się dobrze.

Jeżeli chodzi o malowania, raczej to nie ma sensu, ponieważ jest tylko jedno, lub dwa malowania oliwkowe (jeśli w ogóle są).

Co do samych lokomotyw. Zarówno Siódemki, Osemki, jak i Dziewiątki dalej pełnią czynną służbę, niezależnie od malowania. Ponieważ niektóre są pomalowane klasycznie, niektóre w barwach IC lub CARGO. Mogę podrzucić fotkę, którą zrobiłem na stacji, gdzie EP07-361 w malowaniu klasycznym leciała z nowoczesnymi wagonami ICka.

  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy