Lukaszszsz Posted December 11, 2022 Posted December 11, 2022 Dobry wieczór, podczas wyprawiania pociągów w kierunku Sosnowca Południowego na stacji Sosnowiec Główny, blokada liniowa 2P nie została zwolniona mimo wjazdu pociągu na stację Sosnowiec Płd. (poniższy zrzut ekranu przedstawia stan blokady, jaką zastałem po przejęciu zmiany po innym dyżurnym - polski serwer z cofniętym czasem o 10 godzin). Podobna sytuacja wystąpiła wczoraj, gdzie po wyprawieniu pociągu z Sosnowca Płd. do Katowic Zawodzie odblokowałem blokadę poprzez KO i zmieniła się ona na szary kolor, jednak chcąc wysłać następny pociąg jadący z Katowic do Sosnowca Płd., mimo potwierdzenia kierunku blokady przez dyżurnego AI Sosnowiec Płd., pociąg zawiesił się na odcinku ISpS, który razem z blokadą świecił się na czerwono (podczas wizyty w terenie okazało się, że pociąg stał przed otwartym przejazdem kolejowym). Biorąc pod uwagę dwie powyższe sytuacje można stwierdzić, że dyżurny AI Sosnowiec Południowy czasami nie rejestruje wjazdu pociągu na swoją stację bądź nie zamyka przejazdu, przez co blokada nie jest zwalniana i pociągi muszą jechać do Będzina, aby nie blokowały szlaku (oczywiście można je odstawiać na bocznice, ale to nie jest rozwiązanie, gdy za sterami jedzie człowiek). Dodatkowo podczas komunikacji telefonicznej dyżurny AI nie odpowiada na pytania o wolny tor czy też nie potwierdza zgłaszanych odjazdów pociągów w kierunku jego stacji. Rozmawiałem z kilkoma osobami, które były dyżurnymi na Sosnowcu Głównym i potwierdzały występowanie zgłaszanych problemów z zajętością omawianej blokady liniowej.
Lukaszszsz Posted December 12, 2022 Author Posted December 12, 2022 Testowałem w nocy ten szlak przez prawie dwie godziny przy małej liczbie użytkowników jako graczy (chyba nawet każdy pociąg był sterowany przez AI) i wszystkie składy między Sosnowcem Głównym i Sosnowcem Południowym udało się zrealizować bez problemów z obsługą blokady liniowej 2P. Jednak w trakcie realizacji przewozów zauważyłem pewien błąd, otóż kilka razy jak pociąg z Katowic Zawodzie wjeżdżał już na tor blokady (był przed semaforem S) to dyżurny AI z Sosnowca Południe zapytał mnie czy ten sam tor dla jego pociągu jest wolny, więc może tutaj jest jakiś problem i wtedy powstaje problem z blokadą przy nieodpowiednim wydaniu poleceń między dyżurnymi. Gdy dyżurny AI pytał mnie o to czy tor dla jego pociągu jest wolny (mimo, że był zajęty przez pociąg wjeżdżający z Katowic) nic nie odpowiadałem i dopiero jak mój pociąg zajął odcinek ISpS, wtedy pisałem komunikat o odjeździe mojego pociągu i dyżurny AI to potwierdzał. Gdy blokada liniowa 2P została przez niego odblokowana (kolor szary), wtedy dawałem informację o wolnym torze dla jego pociągu i czekałem, aby potwierdzić kierunek blokady, więc może tutaj dochodzi do błędnej komunikacji i jak ktoś zezwoli na wjazd pociągu SPłd - KZaw mimo zajętości toru przez pociąg KZaw - SPłd to blokada po wjeździe pociągu z Katowic na stację Sosnowiec Południowy nie jest odblokowywana przez dyżurnego AI i strzałka świeci się na czerwono bez możliwości jej zmiany. Dobrze byłoby w takiej sytuacji przetestować wariant z wysłaniem komunikatu o braku pozwolenia na wyjazd dla pociągu z Sosnowca Południowego, gdy na blokadzie znajduje się pociąg z Katowic Zawodzie. Dodatkowo trzeba byłoby sprawdzić czy dyżurny AI zamyka przejazd, gdy podamy sygnał zastępczy dla pociągu z Katowic.
Lukaszszsz Posted December 14, 2022 Author Posted December 14, 2022 (edited) Zamieszczam zrzut ekranu z dzisiejszych testów na serwerze PL4, które potwierdzają, że dyżurny AI ze stacji Sosnowiec Południowy informuje o wolnej drodze dla pociągu z Katowic i po dwóch minutach pyta się czy jego pociąg ma drogę wolną mimo, że blokada kierunkowa jest już ustawiona i pociąg z KZaw zaraz na nią wjedzie (sytuacja jest bardziej widoczna po powiększeniu zdjęcia). W poprzednim teście nic nie odpowiadałem na pytanie dyżurnego AI czy tor jest wolny (mimo, że był zajęty, jak w opisywanej sytuacji) i po przejechaniu pociągu z KZaw do SPłd blokada została zwolniona. Podobnie było teraz, gdy poinformowałem o zajętości toru. Zostają jeszcze testy z sygnałem zastępczym, które przeprowadzi się podczas następnej zmiany 🙂 Nie zmienia to jednak faktu, że podczas niektórych dyżurów blokada w stronę Sosnowca Południowego nie zostaje zwolniona, co oznacza iż dyżurny AI z jakiegoś powodu nie daje Ko na blokadzie po wjechaniu pociągu z Katowic na jego stację. Edited December 14, 2022 by Lukaszszsz 1
Recommended Posts