Michał_Wx Posted June 6, 2023 Share Posted June 6, 2023 Witam wszystkich. Gram w simrail od kilku dni i niestety już zauważyłem pewne mankamenty gry w multiplayerze. Ten tryb zdecydowanie jest uatrakcyjnieniem rozgrywki ale żeby była ona jak najbardziej przyjemna i urealniona początkujący użytkownicy powinni mieć szansę nauczyć się jak prowadzić komunikację by nie było niedociągnięć i nieporozumień. Pierwsze co zauważyłem i zdarza się dość często przy dyżurowaniu że sąsiedni posterunek nie zapowiada pociągów, po upomnieniu niektórzy poprawiają się i zapowiadają ale raz dostałem wiadomość że przecież widzę na komputerze co jedzie (czy w rzeczywistości na urządzeniach komputerowych też wyświetlają się numery pociągów znajdujących się na danym odcinku?) i się nie doczekałem zapowiadania. Druga sprawa to nieinformowanie o podanym wjeździe/przelocie po minięciu tarczy ostrzegawczej co zmusza jadących bez HUD do niepotrzebnego hamowania, warto by to podkreślić by takie rzeczy zgłaszać by jazda była jak najbardziej płynna. Z zatwierdzaniem pociągów w EDR też różnie co często niweczyło moje starania żeby przypadkiem nie puścić towara przed pendolino bo siłą rzeczy trzeba być też za dyspozytora liniowego a jak kto nie zatwierdza to nawet nie wiem gdzie co jest (zatwierdzanie przez boty mam nadzieję że też zostanie kiedyś wprowadzone). Myślę że warto by zrobić taki poradnik w pdf a już najlepiej by było jakby twórcy symulatora dodali jakiś godzinny samouczek w Pilichowicach czy w Białej Rawskiej co by za rękę prowadził co po kolei robić i będzie dużo przyjemniej. Ja tylko dlatego że grałem kiedyś w ISDR to wiedziałem na czym to polega i dość szybko mi się udało ogarnąć ale przychodzącym "z ulicy" na pewno jest ciężko. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kem0vski Posted June 7, 2023 Share Posted June 7, 2023 Co do zgłaszania przelotów/wjazdów lub wyjazdów nie jest to w obowiązku dyżurnego ruchu poza tym po wskazaniach semafora wiesz czy masz przelot czy na bok. np. na wjazdowym masz s2 to wiesz że masz przelot jak s5 jedziesz na wprost bez wyjazdu jak s13 na bok bez wyjazdu polecam nauczyć się sygnałów wyświetlanych na semaforach nie jest tego aż tak dużo 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał_Wx Posted June 7, 2023 Author Share Posted June 7, 2023 Ja znam sygnały. Mówię tylko o sytuacji gdy z różnych przyczyn sygnał zezwalający został wyświetlony dopiero po minięciu tarczy ostrzegawczej. Wtedy poinformowanie o wyświetlonym sygnale oszczędzi zbędnego hamowania. Też jestem przeciwny informowania o przelocie gdy jest on od dłuższego czasu podany i widać go na tarczy ostrzegawczej. 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
PrykStary Posted June 7, 2023 Share Posted June 7, 2023 Moim zdaniem, generalnie przydałyby się profesjonalne samouczki, oczywiście pisząc profesjonalne mam namyśli filmy jak co i z czym robić na konkretnych posterunkach wykonanych przez zespół SR bowiem to są twórcy wiedzą jak co działa i tak dalej. Ale. Właśnie ale, gra jest w fazie EA co chwile coś dochodzi, czy to posterunek nowy czy nawet są wprowadzane zmiany na samych posterunkach czy też zmiany w funkcjonowaniu BOTów na posterunkach skomunikowanych. Na przykładzie Dąbrowy Górniczej Wschodniej. Początkowo BOTy na Sławkowie i Dorocie pytały o drogę każdorazowo, gdy była potrzeba pytały o dostępność toru lewego, zmieniono algorytmy, pytania o lewy tor były nagminne i często gęsto wynikały z faktu że to pytanie padało zdecydowanie przed czasem ale to już inna kwestia. Był wielki płacz że się stoi a nie jedzie to zmieniono algorytmy ponownie i obecnie BOTy blokują kierunek na torze zasadniczym nawet gdy nic nie jedzie. Ale za to BOTy ponownie pytają o tor lewy, od czasu do czasu, szkoda że tylko pytają a po pozytywnej odpowiedzi blokują kierunek, szkoda że nie zwalniają kierunku jeśli odwołują pociąg i nawet gdy ten stoi pod wjazdowym, mając możliwość puszczenia bo wszystko ustawione jak się należy BOT nie wykona tego. Niezależnie od serwera. Dyżurny (gracz) za to może mieć dwa tory ustawione do siebie i zaczynają się problemy. Trzeba zgłaszać trzeba pytać trzeba zdejmować i ponownie ustawiać kierunek i tak dalej. A to jest czas. Cenny czas. Niestety te zmiany następują że tak powiem bez zapowiedzi i mogą na początki trochę namieszać, już nie wsponę o graczach którzy zaczynają przygodę ale też o tych którzy na posterunek wskakują raz na jakiś czas. Nie będę wspominał o samych typach blokady. I tu też posłużę się tym samy posterunkiem. Linia kolejowa na Kozioł była nie aktywna i tam była blokada bodajże typu C (nie jestem znawcą więc jak się pomylę to przepraszam) identyczna jak na Strzemieszyce Po uruchomieniu tej że linii DW -> Kozioł pojawiła się blokada liniowa taka sama jak na Dorotę czy Sławków Aktualnie mamy ten sam typ co na Strzemieszyce, oczywiście układ szczelin inaczej ale zasada działania identyczna. Wydaje mi się że warto wykonać jakieś filmy jak poprawnie obsługiwać owe blokady w przeróżnych sytuacjach jakie mogą zaistnieć w grze. A tych może być całkiem sporo. Kiedy co przycisnąć i od czego są poszczególne przyciski. Tak wiem był już omawiany przycisk dKo ale wydaje mi się że nie był on omówiony dokładnie. A jeszcze mamy przecież przycisk dPo ( o ile się nie mylę ) moim zdaniem istotny a nawet bardzo. Tyle że nie wiele osób kojarzy po co on jest. Dlatego też porządne filmy co kiedy w jakich sytuacjach i w jakiej kolejności powinno być przyciskane na kafelkowym wydaje mi się dobrym pomysłem. Ale nie tylko kafelkowe, komputerowe systemy też powinny być szczegółowo omówione, i to na przykładzie kilku posterunków a nie tylko na przykładzie posterunków nie skomplikowanych. Tutaj myślę że dobrymi posterunkami byłoby omówienie Sosnowiec Główny, jak i Włoszczowa Północ Inna sprawa że przydały by się aby w jakimś miejscu na posterunkach na których taka sytuacja występuje a mianowicie różne prędkości na rozjazdach się pojawiła na jakich jaka jest dopuszczalna prędkość maksymalna. Bowiem są posterunki gdzie możemy ustawić drogę w dwojaki sposób aby dany pociąg wyprawić tyle że w jednym przypadku pojedzie 40km/h czasami 60km/h a w innym może jechać 100km/h Takich informacji nie ma na posterunku i dyżurny robi tak jak mu się podoba. Jest ok do momentu kiedy nie trafi na maszynistę który śmignął przez dany posterunek 100km/h a teraz nagle musi zwalniać do 40km/h i zaczyna się robić niepotrzebna dyskusja. W realu na każdym posterunku znajduje się odpowiednia dokumentacja opisujące właśnie te kwestie. Tu można zrobić to w uproszczony sposób, numer rozjazdu i jakie są dopuszczalne prędkości. To też by pomogło w planowaniu przebiegu dla pociągów. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts