Jump to content

Pociągi Kolei Mazowieckich po aktualizacji 17.05.2023 to ROJ a nie RAJ


Nieciej

Recommended Posts

Pociągi Kolei Mazowieckich, w tym linii R1 uwzględnione w SimRail, to ROJ, a nie RAJ.

RAJ (aglomeracyjne) to pociągi SKMWA, których w symulatorze nie ma.

Proszę poprawić. Nie potrzeba odpowiadać - nie będę czytał.

Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team

A ja odpowiem, że jest to całkiem nieistotne, bo osobiście zdarzyło mi się prowadzić pociąg RAJ w relacji o długości 128km, ROJ niewyjeżdżające poza granice miasta, oraz ROJ przekraczające granice dwóch województw.

  • Like 2
  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

A ja odpowiem, że tam, gdzie granice aglomeracji nie są ściśle wyznaczone, takie rzeczy mogą mieć miejsce zważywszy realizowanie swoich funkcji przez PKP PLK, a tymczasem układ kolejowy okolic Warszawy wyraźnie wyznacza rolę kolei aglomeracyjnej SKM (powstałej z powodu niedostatecznego realizowania funkcji aglomeracyjnych przez KM w tamtym czasie - odmowa honorowania biletów na obszarze I i II strefy ZTM) i wojewódzkiej (marszałkowskiej) KM, więc KM zawsze były ROJ. Bez przedstawienia twardych dowodów oznaczenia przez PLK pociągów wojewódzkich KM jako RAJ mnie nie przekonuj, bo to że gdzieś ktoś coś nieprawidłowo oznacza, nie znaczy, że w aglomeracji warszawskiej ścisłe podziały kolei aglo RAJ i woj ROJ nie występują. RAJ może być nbajwyżej KM z Warszawy Zachodniej do Warszawy Falenicy lub Warszawy Rembertowa. Przestańcie się wreszcie mądrzyć i zajmijcie się rozwijaniem symulatora i poprawianiem wskazanych wam OCZYWISTYCH błędów na dniach, a nie tygodniach. To NIE JEST MaSzyna - zapłaciłem za symulator, a nie głupie dywagacje, że ktoś gdzieś coś widział. Jakoś na problem oznaczenia pociągów Regio używając RE1, przeznaczonego dla przyspieszonych RegioExpress nie odważyłeś się odpowiedzieć i zgłoszenia zatwierdzić, mądralo. Od momentu żałosnego postu n.t. pana Uetam, nie macie prawa oczekiwać ode mnie szacunku - będę tylko WYMAGAŁ ścisłego stosowania się do rzeczywistości dla zachowania niezbędnej realności, tam gdzie została ona olana.

Edited by Nieciej
  • I disagree 4
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, GoppelPL napisał(a):

A ja odpowiem, że jest to całkiem nieistotne, bo osobiście zdarzyło mi się prowadzić pociąg RAJ w relacji o długości 128km, ROJ niewyjeżdżające poza granice miasta, oraz ROJ przekraczające granice dwóch województw.

Zgodzę się z @GoppelPL, specjalnie sprawdziłem w pracy jak wygląda sytuacja z oznaczeniami pociągów w aglomeracji poznańskiej i też stwierdzam że wykłócanie się o to czy pociąg oznaczony jest ROJ czy RAJ to zwykłe pieniactwo.

Na przykład podaję pociąg Poznań Gł. - Mogilno który kursuje jako RAJ, a skoro chcielibyśmy być dokładni to powinien kursować jako MOJ bo jest międzywojewódzki. Tak samo inne kursy do Mogilna które oznaczone są jako ROJ. 

Najważniejsze w skrótach rodzajowych są pierwsza i trzecia litera, aby pracownicy inżynierii ruchu wiedzieli z jakim typem przewozu i jakim rodzajem pojazdu mają do czynienia 🙂

  • I agree 7
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, klawinsky napisał(a):

Na przykład podaję pociąg Poznań Gł. - Mogilno który kursuje jako RAJ, a skoro chcielibyśmy być dokładni to powinien kursować jako MOJ bo jest międzywojewódzki. Tak samo inne kursy do Mogilna które oznaczone są jako ROJ. 

Do najbliższej stacji w województwie ościennym rzeczywiście będzie to ROJ.

Link to comment
Share on other sites

@GoppelPL, ja mam wrażenie że stoisz w obstrukcji tylko dlatego, że gość wyraził to w takiej, a nie innej formie. Natomiast faktem jest, że KM w kategoriach handlowych używają ROx, RPx (+ MPx jako komercyjne Słoneczne i inne Dragony jeżdżące przez pół kraju). To nie jest jakaś duża zmiana, żeby tego nie móc w zasadzie poprawić od ręki. Więc zamiast się fochać, to byście to w 5 minut zrobili 😉

 

2 godziny temu, klawinsky napisał(a):

Najważniejsze w skrótach rodzajowych są pierwsza i trzecia litera, aby pracownicy inżynierii ruchu wiedzieli z jakim typem przewozu i jakim rodzajem pojazdu mają do czynienia 🙂

No jak widać nie, bo przyspieszone oznaczone jako wojewódzkie pospieszne (RPx) też robią tutaj różnicę. Więc druga litera ma znaczenie 😛 Zresztą nie jest tajemnicą, że w Warszawie RAJe mają wyższy priorytet nad ROJami.

Edited by AtapiCl
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

W dniu 21.05.2023 o 12:29, AtapiCl napisał(a):

@GoppelPL, ja mam wrażenie że stoisz w obstrukcji tylko dlatego, że gość wyraził to w takiej, a nie innej formie. Natomiast faktem jest, że KM w kategoriach handlowych używają ROx, RPx (+ MPx jako komercyjne Słoneczne i inne Dragony jeżdżące przez pół kraju). To nie jest jakaś duża zmiana, żeby tego nie móc w zasadzie poprawić od ręki. Więc zamiast się fochać, to byście to w 5 minut zrobili 😉

 

No jak widać nie, bo przyspieszone oznaczone jako wojewódzkie pospieszne (RPx) też robią tutaj różnicę. Więc druga litera ma znaczenie 😛 Zresztą nie jest tajemnicą, że w Warszawie RAJe mają wyższy priorytet nad ROJami.

Problem mojej formy  wypowiedzi wynika z faktu, że ja to WIEM, bo ja tu mieszkam, interesuję się koleją i miałem w ręku rozkłady z tymi oznaczeniami (czego absolutnie nie potrzebuję im udowadniać aby zyskać autorytet), a im, robiącym SUPERREALISTYCZNY symulator z CMK i ED250, nawet nie chce się sprawdzić JAK jest w rzeczywistości (zadajnik jazdy w ED250 też już poprawiali), tylko zgarniają pieniądze i wymyślają rzeczy których w rzeczywistości NIE MA. Pociągi kategorii handlowych, których nie ma w oficjalnym wykazie tychże środkowych liter też sobie powymyślali, ale nie chce mi się tyle postów robić, bo i tak okoniem stają, jak im się w oczy mówi, że robią źle. RE1 na R1 nie zmienili mimo pokazania im rozkładu KM na Skierniewice, bo ja NIE jestem ekspertem i moje zdanie się nie liczy.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 21.05.2023 o 09:34, klawinsky napisał(a):

Najważniejsze w skrótach rodzajowych są pierwsza i trzecia litera, aby pracownicy inżynierii ruchu wiedzieli z jakim typem przewozu i jakim rodzajem pojazdu mają do czynienia 🙂

ROJ Regionalny, wojewódzki, osobowy, krajowy, na jednostkach - gdzie tu jest napisane że musi jeszcze wyjeżdżać poza województwo? Żyrardów to nie jest aglomeracja warszawska - ona się kończy na Pruszkowie i dalej warszawska komunikacja aglomeracyjna nie jeździ w tym kierunku - Grodzisk Maz. ma swoją z zasięgiem także do Milanówka z przyległościami oraz Żyrardowa i okolic, więc może to jego "aglomeracja".

RAJ Regionalny, aglomeracyjny (osobowy, krajowy) na jednostkach - nie wiem jak wam to w Poznaniu pooznaczali w KW, ale w Warszawie to SKM jest koleją aglomeracyjną, a nie KM, które tego robić wspólnie z Warszawą po prostu nie chciały.

Przy czym co to takiego jest według was np. TRE 441xxx? R nie ma w wykazie rodzajów składów towarowych, a ze składu jaki prowadziłem w SR wynika, że to niemasowy mieszany, więc znów ktoś coś zmyślił i wstawił nieznany rodzaj pociągu, bo TNE by pasowało idealnie, szczególnie że ciągnęła toto EU07 i vmax 80 przy drogowej 120, więc to nie był żaden pospieszny. Nie chce mi się jednak dalej walczyć z wiatrakami, bo przecież wy wiecie lepiej i lekiem na takich purystów, jak ja, jest "invalid_bug".

Link to comment
Share on other sites

Panowie, mały offtop, ale no musiałem napisać, bo tak czytam to forum od kilku miesięcy i to jest niesamowite... Zamiast czerpać radość z grania (tak, to jest dalej gra, czy komuś się podoba czy nie) to się kłócicie o literki w rozkładzie (mniejsza o to kto ma rację). Na prawdę nie da się jechać pociągiem z "wymyślonym" skrótem?

Zrozumiałbym, że można się wkurzać, że nie można się dobić do Katowic i innych chwytliwych miejscówek... ale o numery składów? Szkoda zdrowia, Panowie...

  • Like 1
  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy