PrykStary Posted April 19, 2023 Share Posted April 19, 2023 Dodano nowe towarowe składy 412050 - 412098 No i super ! dla mnie fajna sprawa. Tak sobie jednak myślę bowiem pociągi te mogą lecieć Vmax 100km/h 🙂 co mnie zaskoczyło. A gdyby tak niektóre z nich pchnąć przez CMK aż do Szeligi gdzie by odbijały na Marków. To by był wyczyn kulnąć się takim składem. Ale też wyczyn dla dyżurnych tu przepuścić tu zatrzymać, poczekać. Choć pewnie pomysł będzie zjechany to ja uważam że takie coś by się przydało. Zwłaszcza że na Szeligach to nie wiele się dzieje 🙂 i są tak naprawdę rozbudowanymi Pilichowicami. Oczywiście pewnie powiecie że można coś zasymulować. Ale ja tam wolę jak sytuacje same się tworzą. 🙂 3 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kolejarz_1990 Posted April 19, 2023 Share Posted April 19, 2023 Pomysł jak najbardziej ciekawy. Aczkolwiek od wyjścia SR w EA jechałem z 15 razy Pendolino z Katowic/Krakowa do Warszawy i nigdy nie dotarłem o planie. Czemu? Albo boty albo gracze na posterunkach po prostu pchają wszystko jak leci. Ostatnio jechałem ED250 od Zawiercia do Psar za TLK (dyżurnyli w Górze Włodowskiej i Zawierciu zawalili sprawę można było jechać po lewym, wyprzedzać w Zawierciu lub Górze), następnie od Włoszczowy do Idzikowic za towarowym (dyżurny z Włoszczowy puścił towarowego, bot w Olszamowicach nie wziął towarowego "na bok", Opoczno jak zawsze jedna krawędź i ogromny korek z powodu jadących IC przed czasem) w efekcie czego byłem w Grodzisku opóźniony 35 minut. Tak więc może testowo dodać "szybkie kontenery" do Korytowa/Warszawy na jednym serwerze do czasu poprawienia obsługi posterunków przez graczy i boty na CMK? Link to comment Share on other sites More sharing options...
PrykStary Posted April 20, 2023 Author Share Posted April 20, 2023 Co ja biedny robaczek mogę powiedzieć. Są gracze którzy powiedzmy nie przykładają się. Ale jak przykładają się to z drugiej strony, od strony szyn słychać wielkie sapanie że znowu stoję. Że nie jadę. A czemu nie jadę. I tak dalej. Każdy chce "zapierdzielać" czasem nawet jak by to była gra wyścigowa. Dyżurni nawet ci z doświadczeniem znacznym jeśli chodzi o grę, mają powoli dosyć wysłuchiwania argumentacji i żali przez radio o tym że ktoś stoi. No i częściowo robią to po złości. Cóż zespół SR też nie pomaga w sytuacji bo odnoszę wrażenie że grupa dyżurnych jest pomijana, za to robi się wszystko by grupie maszynistów jechało się świetnie. Od choćby zmiany w rozkładach 🙂 Ty kolego wlokłaś się za kimś. Co ma powiedzieć osoba która nagle z powodu tego że osoby grające na EIP postanowią sobie jechać ponad dozwoloną prędkość na CMC i docierają jeden za drugim do punktu gdzie jest 160. Ktoś miał jechać planowo i nie wyjedzie i na samo dzień dobry jest już wnerwiony. Bo EIP priorytet. A weź takiego jednego i drugiego EIP wstrzymaj uuuuu panie, rozpętasz nie raz piekło na radiu. Albo po prostu wylogują się z danego zestawu. Ja np. jadąc EIP czy to z Katowic czy to z Wawy, maksymalne opóźnienie miałem na poziomie 5 minut w punkcie docelowym. Owszem zdarzyło się kilka razy większe ale wynikało to z innych przyczyn, jakiś problem w Sosnowcu (ale to wszyscy mieli opóźnienie) albo gdzieś na wysokości Dąbrowy Ząbkowice. Tu też był problem i też oberwała większa grupa maszynistów srogim opóźnieniem. Zawsze będzie tak że w tego typu grach gdzie mamy dwie grupy, dwa obozy, jedni będą mieli pretensję do drugich. Będą wywlekane znajomości przepisów i tak dalej. Każda grupa znajdzie coś na drugą. A nie o to chodzi. Są maszyniści którzy tylko śmigają i na żadnym posterunku jeszcze nie siedzieli. A racje swoje rzucają przez radio. Inna sprawa że zmiany na posterunkach są też wprowadzane bez zapowiedzi jeśli chodzi o funkcjonowanie tych że i ich obsługę. Co często doprowadza do popełniania błędów przez graczy z mniejszym doświadczeniem. Tak jak amator jest wstanie poprowadzić lokomotywę, i zrobić to w miarę sprawnie, bo wiele jest "podpowiadajek" tak dyżurny musi ogarniać wszystko sam. Moim zdaniem zespół SR powinien zadbać również o dyżurnych, od choćby wydając filmy instruktażowe odnośnie nastawni. Zwłaszcza tych przekaźnikowych. Ale jak to zrobić jak co rusz, co jakiś czas jest wprowadzana zmiana w funkcjonowaniu, działaniu mechanizmów tych że. Kolejna sprawa to taka, pociski że dyżurny nie chce puścić po lewym a jest możliwość. Tu prosta odpowiedź, w zgodzie z literą prawa i przepisami. Aby wyprawić pociąg torem niewłaściwym należy uzyskać zgodę od posterunku do którego chcemy dany pociąg wysłać. Nie ma zgody nie ma jazdy po lewym. I teraz taki przykład - Olszamowice (gracz) -> Pilichowice (BOT) - Olszamowice pytają o drogę dla konkretnego pociągu bo posterunek został objęty po wyprawieniu pociągu przez bota przed EIP, odpowiedź z Pilichowic "nie można przyjąć pociągu xxxx Mam pociąg z wyższym priorytetem do odprawienia" I temat zamknięty. Patrzysz na podgląd mapy i co widzisz, od Opoczna do Pilichowic nic nie jedzie i jeszcze przez jakiś czas nie pojedzie. Teraz przytyk dla tych co powiedzą. "Wymuś, zwal blokadę liniową i wymuś kierunek i pojedzie" No nie instrukcje o które tak bardzo ciśniecie szanowni maszyniści są jasne i klarowne w tej kwestii !!!! przepisy to przepisy. Owszem algorytmy są do poprawienia jeśli chodzi o posterunki, oczywiście mowa tu o algorytmach botów. Co ciekawe są posterunki które potrafią ogarnąć temat. Co ciekawe są to posterunki które mam wrażenie nie zostały dotknięte modyfikacjami. Np. Biała Rawska i Szeligi potrafiły zrobić mijankę 🙂 obecnie Szeligi są oddane do użytku więc nie wiem. Sławków potrafi wstrzymać towarowy skład i przepuścić TLK, Bukowno, Olkusz, Jaroszowiec Olkuski, Wolbrom. A mowa tutaj tylko i wyłącznie o BOTach 🙂 Ba nawet Dąbrowa Strzemieszyce owszem wpuści skład towarowy przed TLK ale wstrzyma go i TLK na 100 przypadków 80 razy pojedzie przed towarowym. Choć wedle rozkładów wynika że ta mijanka powinna mieć miejsce dopiero na Dąbrowie Wschodniej. Ale był płacz maszynistów więc algorytm na DS się zmienił. 🙂 Ilość godzin spędzonych na DW daje mi tę pewność. Jednak nie wszystko da się zmienić. Każda zmiana będzie niosła ze sobą konsekwencje gdzieś dalej na mapie i w pewnym momencie dojdzie do tego że nie będzie jakiejkolwiek logiki w działaniu BOTów. Bo każdy chce jechać. Inna sprawa to też taka że BOT działa w zgodzie z przepisami. Wysyła zapytanie o tor lewy jeśli już, i jeśli nie otrzyma zgody to trudno będzie po torze zasadniczym. No takie przepisy. Inna sprawa to taka że aby nie było problemów, na DW od jakiegoś czasu DOROTA i SŁAWKÓW przestały pytać ( tak zanim Dorota została oddana do użytku ) Tak to też zostało wymuszone płaczem maszynistów że się nie jedzie a stoi. I BOTY wymuszają kierunek na blokadzie. Mało tego od momentu wprowadzenia zasady jazdy po torze właściwym algorytmy na wielu posterunkach ignorują fakt dostępności toru lewego. A przecież i Sławków i Dorota, jak nie szło po zasadniczym pytały o drogę po lewym. Tak że cóż mogę powiedzieć więcej. Albo przepisy, albo wolna amerykanka, jedno jest pewne tak czy siak będzie zawsze ktoś nie zadowolony. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts