krzysk Posted April 12, 2023 Share Posted April 12, 2023 We Włoszczowej co godzinę dochodzi do sytuacji w której peron 1 zgodnie z rozkładem opuszcza 4E a za chwilę Pendolino: 41114 przyjeżdża pierwsze i wyjedzie z peronu o 10:23 a za chwilę na peron 1 wjedzie 4116, ale zatrzyma się tylko na chwilę aby wyjechać o 10:26. Cała procedura zwalniania i zajmowania peronu zajmuje tyle, że nie ma czasu na "normalny" postój handlowy. Odjazd Pendolino jest zwykle z małych opóżnieniem a i tak jeszcze dogania EU07/EP08 daleko przed Olszamowicami więc musi się wlec ( jest to całkiem długi odcinek). Puszczenie drugim torem raczej nie jest możliwe o tej porze gdyż co najmniej dwa pociągi jadą w przeciwną stronę. Jak zarządzać tą sytuacją? Co radzicie? Macie jakieś patenty? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
PrykStary Posted April 12, 2023 Share Posted April 12, 2023 Trudno powiedzieć. Ja na Olszamowicach siedząc zauważyłem że niektórzy dyżurni puszczają EIP i zaraz za typ EC, wykorzystując do tego celu dwa perony zarówno 1 jak i 2 tor 3 natomiast przyjęcie pociągu z Olszamowic często odbywa się na tor 5 przy peronie 2, ale czasami też czeka przed wjazdowym. Przyznam się że na Włoszczowej mało co siedzę od ostatniego czasu ale dobrze by było sprawdzić o której planowo powinien być pociąg EC jak i EIP z omawianej sytuacji w Olszamowicach. Może się okazać że nawet jak wyprawisz planowo EC a za nim przyjmiesz i ze spokojem wyprawisz EIP to się okaże że planowo w Olszamowicach te pociągi dotrą planowo albo nawet z niewielkim zapasem. EC najczęściej przepuszcza tam EIP, najczęściej wszystko odbywa się na czas jeśli EC jedzie optymalnie. Czasami trzeba doliczyć około 1 - 2 minut opóźnienia dla przelatującego EIP przez Olszamowice. Cóż czasami tak bywa. W sumie ciekawa kwestia ale tak jak powiedziałem trzeba by rozkłady porównać z Włoszczowej i z Olszamowic jak to tam jest dla tych pociągów 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
KIEROWNIK Posted April 14, 2023 Share Posted April 14, 2023 (edited) Ja bym wpuścił 4116 na tor 3 peron 2 i nic by się nie stało peron zawsze można zmienić . I wypuścił 4116 a za nim 41114 i nic by się nie stało jak by pojechał 2 minuty opóźniony , ale mało kto tak robi niestety . Wystarczy zerknąć w rozkład jazdy i zrobić tak żeby wszyscy byli zadowoleni z obsługi stacji . Edited April 14, 2023 by KIEROWNIK 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts