Jump to content
Następne podsumowanie tygodnia pojawi się 21.09 | The next summary of the week will be published on 21.09

EP-09 predkość roskładowa na CMK


Szczepan

Recommended Posts

 

EP-08 świnka  A nie 09. Przeloty szlakowe  140km/h średnia prędkość .

Prędkość konstrukcyjna EP08 wynosiła na początku 160 km/h, ostatecznie wynosiła w Polsce  140 km/h.

160 km/h nie została wprowadzona, gdyż pojazd  zużywał się znacznie szybciej niż przy prędkościach 140km/h

Prędkość konstrukcyjna EP08 wynosi 160km/h, lecz w eksploatacji obniżono do 140km/h, przez co obsługują one tylko głównie linię Warszawa-Poznań.

Oprócz pendolino (normalną lokomotywą xd ) jest  EU44 Husarz  Producent: Siemens Prędkość maksymalna: 200 km/h (3 kV), 230 km/h (15 kV, 25 kV) .

Więc praktycznie świnka mogła by polecieć 180km/h lecz jest w Simreil zblokowana i w wyłącza się przy 154km/h gdzie wyłącznik bezpieczeństwa powinien być 180.

 

Link to comment
Share on other sites

160 to ja leciałem w Maszynie EN57AKŁ, bo... nie pomyślano aby go zablokować nieco powyżej 120. Jeżeli prędkość eksploatacyjna EP08 jest 140 - z powodu ŁOŻYSK ŚLIZGOWYCH na osiach wózków (innego powodu nie było, po prostu grzały się one zbyt mocno przy 160), to po co ma być możliwość jazdy 160 czy 180?

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Pablox11 napisał(a):

EP08  140km/h to podstawa a ja odpalam skład na multi i max mogę 125km/h.:(

Na niemieckich torach latały ponoć po 160km/h prędkość szlakowa wiec 180km/h idze.

A tu 154km/h i odcięcie prądu.

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Nieciej napisał(a):

Jeżeli prędkość eksploatacyjna EP08 jest 140 - z powodu ŁOŻYSK ŚLIZGOWYCH na osiach wózków (innego powodu nie było, po prostu grzały się one zbyt mocno przy 160)

Łożyska ślizgowe miały 4 szt. EP08, typ 4Ea. Docelowo zostały przemianowane z EP08 na EU07 jeszcze w latach 70. Zatem obecne EP08 (typ 102E) nie posiadają łożysk ślizgowych, ale i tak mają Vmax 140 km/h.

Edited by qbann
Link to comment
Share on other sites

Nie wiem czy temat jest wciąż aktualny: sprawdziłem przed chwilą i EP08 ma prędkość rozkładową 140, taką też prędkość utrzymuje bot a sam skład daje się rozpędzić do ponad 160 km/h (przerwałem na 164 bo miałem coś innego do zrobienia)

 

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, krzysk napisał(a):

Nie wiem czy temat jest wciąż aktualny: sprawdziłem przed chwilą i EP08 ma prędkość rozkładową 140, taką też prędkość utrzymuje bot a sam skład daje się rozpędzić do ponad 160 km/h (przerwałem na 164 bo miałem coś innego do zrobienia)

Na 164km/h rozłącza ale za drugim 3 i nastym razem rozłącza już od 154km/h. Na multi wszystkie składy ep08  ograniczone do 120 😞.

EP08 na Niemcach latały 160k/h szlakowo

Link to comment
Share on other sites

22 minuty temu, Pablox11 napisał(a):

Na 164km/h rozłącza ale za drugim 3 i nastym razem rozłącza już od 154km/h. Na multi wszystkie składy ep08  ograniczone do 120 😞.

EP08 na Niemcach latały 160k/h szlakowo

 

22 godziny temu, Pablox11 napisał(a):

EP08  140km/h to podstawa a ja odpalam skład na multi i max mogę 125km/h.:(

Na niemieckich torach latały ponoć po 160km/h prędkość szlakowa wiec 180km/h idze.

Gdzie niby na niemieckich torach? Skoro jedyną linią graniczącą z Niemcami była E20 a odcinek graniczny był zelektryfikowany w 1988 roku i tylko do stacji Oderbrücke. To chyba na polskich torach a nie niemieckich.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Szczepan napisał(a):

wlasnie ograniczone na multi do 120 a nie byly

Sama lokomotywa EP08 jest wstanie jechać 140 a dyżurując często widzę że boty jeżdżą z tą prędkością, myślę że w konfiguracji składu którym jechałeś miałeś wagon z maksymalną 120 lub odcinek którym jechałeś miał maksymalną szlakową 120 innej opcji raczej niema.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy