Jump to content

Recommended Posts

  • SIMRAIL Team
Posted

 

Hej, dziś na serwer została dodana nowa stacja - Sosnowiec Południowy. Stacja na ten moment obsługuje trzy kierunki:
- linia 62 kierunek Sosnowiec Dańdówka
- linia 62 kierunek Sosnowiec Główny (obecnie brak pociągów jadących tą linią w rozkładzie jazdy)
- linia 660 kierunek Sosnowiec Główny PZS R52
 

Znane błędy:
- Urządzenia mechaniczne zostały tymczasowo zastąpione pulpitem komputerowym

W chwili obecnej przez stację przejeżdża 6 pociągów na godzinę więc nie jest to zbyt wymagający posterunek.

Sosnowiec Południowy 1 main.jpgSosnowiec Południowy 3.jpgSosnowiec Południowy 2.jpg

 

 

  • Like 7
  • Thanks 4
Posted (edited)

Stacja mała, lecz ciekawy jestem, jak będzie wyglądać ona po dodaniu urządzeń mechanicznych. 
Na pewno będzie trochę trudniejsza. 😄
I czy stacja będzie podzielona na dwie części?
-Sosnowiec Południowy Spł
-Sosnowiec Południowy Spł1
Bo tak niby widoczne to jest na OpenStreetMap, lecz się okażę po pełnym dostosowaniu dyżurki. 😉

Czekam na kolejne miejsca do Dyżurowania typu:
Dorota, Dąbrowa Górnicza Ząbkowice itp.
sosnowiecpol.png.82e9b8b82df8d8806ce5866d9559b4e6.png

Edited by Jakiś Bartuś
Poprawienie kilku rzeczy.
Posted
5 godzin temu, ZimnyBeeR napisał(a):

Wydaje mi się, czy w rzeczywistości w użyciu są tylko tory przy peronach ?

Tory przy peronach plus 1 🙂
A tak swoją drogą to wydaje mi się że skoro mowa o tym szczególnym posterunku to warto by było oddać jak najszybciej do użytku posterunek odgałęźny R52.
Jak do tej pory Sosnowiec GŁ obsługuje ową nastawnie. Czyli komunikujemy się z Sosnowca Południowego do Sosnowca GŁ jeśli pociągi odbijają na Katowice Szopienice Południowe, oraz z powrotem. 

Przynajmniej tak zaobserwowałem a miałem okazję godzinę posiedzieć. 
Oczywiście pierwsze chwile spowodowały lekkie zamieszanie ze względu na opisy jakie widnieją w sterowaniu komputerowym LK62 tak naprawdę prowadzi na Sosnowiec GŁ. Natomiast LK 660 w przeciwnym kierunku. Myślę że warto by było dodać tam opis R52, żeby czasem jakiś mniej rozgarnięty człowiek nie ustawił złego przebiegu skoro oba tory prowadzą na Sosnowiec Gł. 🙂 
Inna sprawa to taka że Sosnowiec Dańdówka potrafi nieźle nam przyblokować SBL ponieważ z bardzo dużym wyprzedzeniem zgłasza prośbę, i po jej otrzymaniu dość szybko ją ustawia. Dlatego też tutaj również przydałby się człowiek na stanowisku.
Dodam że jeśli mamy też dyżurnego który lubi dzwonić to są momenty gdzie praktycznie nie odkłada się słuchawki. Zwłaszcza jak po między planowe wpadnie jakaś bidulka zabłąkana na opóźnieniu. 🙂
Tyle z moich obserwacji.
Myślę że jazda bez trzymanki zacznie się w momencie jak zniknie komputer do sterowania oraz dojdzie ruch kolejowy na stację Sosnowiec Gł. 
Czyli będziemy musieli pociągi kierować na lewo i prawo, a także przyjmować z lewej i prawej. Jestem ciekaw jak będzie się biegało między "wajchami" a telefonem 🙂

Po układzie torowym śmiem wątpić ten rejon został tak rozbudowany aby dodano posterunek SPł1 Wówczas SPł pełniłby tylko funkcje posterunku odgałęźnego. 
Ale mogę się mylić. Nie wiem jak jest to rozwiązane w rzeczywistości i jakie są założenia devów 🙂

  • SIMRAIL Team
Posted
3 godziny temu, PrykStary napisał(a):


A tak swoją drogą to wydaje mi się że skoro mowa o tym szczególnym posterunku to warto by było oddać jak najszybciej do użytku posterunek odgałęźny R52.
Jak do tej pory Sosnowiec GŁ obsługuje ową nastawnie. Czyli komunikujemy się z Sosnowca Południowego do Sosnowca GŁ jeśli pociągi odbijają na Katowice Szopienice Południowe, oraz z powrotem.

Tak jest w rzeczywistości. R52 jest punktem zdalnie sterowanym przez dyżurnego Sosnowca, nie ma tam osobnej nastawni (choć dawniej była - OIDP nazywała się SG5).

  • Like 3
Posted
W dniu 7.02.2023 o 07:39, Balaclava napisał(a):

Tak jest w rzeczywistości. R52 jest punktem zdalnie sterowanym przez dyżurnego Sosnowca, nie ma tam osobnej nastawni (choć dawniej była - OIDP nazywała się SG5).

No to się nie dziwię że często jak mam okazję około południa śmigać na nastawniach w systemie pojawia się wiele błędnych przebiegów. Gdy wejdzie się na mapę to się okazuje że przed wjazdem do Sosnowca Głównego właśnie przed samą zwrotką na południowy stoi czasem po 3 składy w kolejeczce 🙂
Ech, tam jest o tyle problem że trzeba korzystać z dwóch rozkładów w EDR 🙂 znaczy trzeba się przełączać. 
A może nie łatwiej by było jakoś to opisać w EDR w miare prościej żeby młodsi mogli się szybko połapać.
Choć czasem to też widzę że nawet co niektóre osoby nie patrzą w rozkład jazdy.

 

Posted
8 godzin temu, PrykStary napisał(a):

No to się nie dziwię że często jak mam okazję około południa śmigać na nastawniach w systemie pojawia się wiele błędnych przebiegów. Gdy wejdzie się na mapę to się okazuje że przed wjazdem do Sosnowca Głównego właśnie przed samą zwrotką na południowy stoi czasem po 3 składy w kolejeczce 🙂
Ech, tam jest o tyle problem że trzeba korzystać z dwóch rozkładów w EDR 🙂 znaczy trzeba się przełączać. 
A może nie łatwiej by było jakoś to opisać w EDR w miare prościej żeby młodsi mogli się szybko połapać.
Choć czasem to też widzę że nawet co niektóre osoby nie patrzą w rozkład jazdy.

 

Jak ktoś ogarnięty to sobie na Południowym poradzi. Challenge będzie, jak Południowy zmienią na wajchy 

  • I agree 2
Posted
7 godzin temu, Krisu TV napisał(a):

Jak ktoś ogarnięty to sobie na Południowym poradzi. Challenge będzie, jak Południowy zmienią na wajchy 

Ja nie mówię że wszyscy sobie nie poradzą, pecha będzie miał ktoś kto będzie stał bo SBL na R52 (chyba) dyżurni nie ogarną 🙂
Ale tak tu się zgodzę poczekamy aż komputer zniknie i zobaczymy ile będzie chętnych na ten punkt 🙂 bo będzie wesoło 🙂

 

Posted
W dniu 10.02.2023 o 09:11, Krisu TV napisał(a):

Jak ktoś ogarnięty to sobie na Południowym poradzi. Challenge będzie, jak Południowy zmienią na wajchy 

Co jest trudnego w obsłudze mijanki (w przyszłości mikro-węzłówki) na urządzeniach mechanicznych scentralizowanych?

Posted
W dniu 11.02.2023 o 21:38, kkac napisał(a):

Co jest trudnego w obsłudze mijanki (w przyszłości mikro-węzłówki) na urządzeniach mechanicznych scentralizowanych?

Generalnie nic, ale poczekamy i zobaczymy jak będzie w grze 🙂

Posted

Urządzenia mechaniczne są bardzo proste w obsłudze o ile się na nich pracowało lub współpracowało z nastawniczym w realu .Niestety dla osób które nigdy tego nie robiły może być to pewien problem ale szybko można się nauczyć Sosnowiec pld to mała stacja więc dźwignie drążki i sygnałowy ....

  • Like 1
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy