PrykStary Posted February 6, 2023 Share Posted February 6, 2023 Dziś na trasie, kiedy to udało mi się zasiąść za sterami lokomotywy na serwerze PL2 postanowiłem że będę starał się jechać jak najbardziej w zgodzie z przepisami i swoją znajomością co do sygnałów jakie widzę i znaków. Z naciskiem na ograniczenia i to co świeci na semaforach. Jako że "Maszynista" ze mnie żaden. A i znajomość wszystkich przepisów jest jaka jest. To fakt iż w pewnych miejscach jazda będzie zachowawcza bardziej z powodu nie znajomości szlaku, to wszelkie opóźnienia miałem w nosie. Ale nie do przesady. Początkowy odcinek posiany ograniczeniami to do 30, to do 20 gdzie szlakowa edle znacznika 70. No cóż jest ograniczenie to się stosuję. Oczywiście długość składu nigdzie nie jest podana ale myślę że chyba więcej niż 500 no może 550 metrów to raczej nie przekracza. Okazało się że stosując się do tych ograniczeń początkowo narobiłem sobie opóźnienia. Nie mniej nie było ono drastyczne. Czego jednak chciałbym się dowiedzieć. Przy torach mamy rozlokowane wskaźniki ograniczenia prędkości W8 miałe trujkąty z cyferką która informuje nas że zbliżamy się do miejsca o ograniczonej prędkości. Jeśli na trójkącie widnieje cyfra 2 to ograniczenie jest do 20km/h ( coś słyszałem że czasami w rozkazach pociągi pasażerskie mogą przez takie ograniczenie przejechać z prędkością większą, określoną w rozkazie) odcinek na którym występuje samo ograniczenie oznaczone jest znakiem W9 o ile dobrze wszystko kojarzę, Tablica W9 skierowana ostrzem w dół oznacza rozpoczęcie odcinka torowego z ograniczoną prędkością tutaj powinniśmy mieć już prędkość nie przekraczającą dajmy na to tych 20km/h tablica W9 sierowana ostrzem w górę informuje nas o końcu obowiązywania ograniczenia. I teraz tak, rozumiem że przyspieszać możemy w momencie kiedy ostatni wagon opuści ów odcinek na którym jest to ograniczenie. Ale też stosuje się D6 pomarańczowe trójkąty na których jest cyfra informująca o maksymalnej prędkości z jaką będzie można przejechać przez miejsce z ograniczeniem a owe miejsce jest oznaczone tablicami W14. Jednak mam pytanie dla czego czasem gdy tylko lokomotywa przeleci wyznaczony fragment tablicami W14 mamy możliwość przyspieszenia, a na innym odcinku również oznaczonym tablicami W14 czekamy i czekamy aż odjedziemy na kilometr. Inna sprawa to taka że czasami w grze chyba zmienia nam się długość składu jaki prowadzimy bowiem raz puszcza po 500m czasami po 300m, a czasami po kilometrze. Nie mniej jednak chciałbym się dowiedzieć i tu ukłon do osób że tak powiem z branży jak faktycznie i prawidłowo interpretować takie znaki. Trójkątne zarówno D6 jak i W8 informują nas o tym że zbliżamy się do odcinka o obniżonej prędkości, i informują z jaką maksymalną prędkością możemy dany odcinek przejechać. Z tego co się orientuję powinny być ustawione w takiej odległości by skład mógł wyhamować. (Ale tego pewien nie jestem) Mnie jednak bardzo interesuje to jak zachowywać się i poprawnie przejechać przez sam odcinek oznakowany tablicami W14 oraz W9 gdy nie mamy żadnych wytycznych w żadnym rozkazie. Jedziemy składem towarowym. Bo póki co żadnych rozkazów do rozkładu jazdy jeszcze w SimRail nie ma 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukitram Posted February 6, 2023 Share Posted February 6, 2023 Odcinki osłonięte W9 i W14 jedziemy z ograniczeniem całym składem. W9 to ograniczenia stale a W14 czasowe. Jedynie jeśli w WOS (tego brak póki co w grze) jest zaznaczone, że ograniczenie dotyczy tylko czoła pociągu to jedziemy odcinek z ograniczeniem tylko do minięcia końca ograniczenia przez lokomotywę lub czoło pociągu. Obecnie takie odcinki na wskaźnikach W9 i W14 powinny mieć literkę "C" zamiast cyfry prędkości. Link to comment Share on other sites More sharing options...
4rtur PL-UK Posted February 6, 2023 Share Posted February 6, 2023 A tu masz jak one w realu teraz wyglądają Link to comment Share on other sites More sharing options...
PrykStary Posted February 7, 2023 Author Share Posted February 7, 2023 Podziękować. Po raz kolejny człowiek coś więcej wie 🙂 Ale przyznam się że nieco brakuje od choćby takiej informacji jaki mamy długi skład. Oraz jaką mamy prędkość maksymalną. Bo na pewno na towarowym nie pociskamy 110 gdzie jest to dozwolone. Myślę że taka informacja miałby by sens gdyby ją gdzieś umieszczono. Próbowałem pojechać z wyłączonymi podpowiadaczami i powiem nie jest lekko Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts