PrykStary Posted February 4, 2023 Posted February 4, 2023 (edited) Dosłownie przed momentem skończyłem grę na tym serwerze. Jako że nie był on oblegany to pomyślałem że będzie łatwiej dopaść mi pewną relację tak aby przejechać ją w całości. No powiedzmy w całości. Częstochowa Towarowa -> Jędzrzejów. Złapałem TME 421034 tuż przed zawierciem, autopilot poszedł na bok i kontynuuję. Pięknie się jedzie, wjazdowy do Zawiercia na 40, 3 minuty przed czasem. Pomijając kwestię postoju technicznego, widząc sygnalizację prowadzę pociąg zgodnie do sygnałów jakie są wyświetlane. Tuż przed Łazami, sygnał S1 ok spoko. Trzeba to trzeba. Ale mija tak 30 minut i nadal nic, mija 40 minut nadal nic. Pomyślałem sobie dobra niech będzie może coś się zwiesiło może jak opuszczę pociąg to bot przejmie i coś drgnie. I tak obserwowałem sobie mapę i listę pociągów żeby tylko gdy ruszy ponownie doń wskoczyć. Nooo nie. Poszukałem drugiego takiego samego pociągu tej samej relacji 421036 co dziwne pociąg startuje zaraz za Myszkowem i zastanawia mnie czemu u licha tam już nie można przejąć kontroli albo przed Myszków Mrzygłód 🙂 Tak jak powiedziałem pierwszy był dostępny przed Zawiecie, drugi pokazał się na liście po przejechaniu stacji Zawiercie. Ale wskoczyłem, ładnie przejęty skład i telepię się zgodnie ze wskazaniami. Elegancko nagle lipa coś te podkłady takie znajome mi się wydawały. Te bocznice też, rozjazdy, jak jakie dejavu 🙂 No i brykanie się kończyło bo nagle S1 zobaczyłem no to łanie zatrzymałem i stoję ale na horyzoncie nieco po prawej, widzę znajome kształty wagonów. Patrzę przed siebie na rozjazd, w prawo. Myślę sobie nosz... psia jego kostka powąchana, przez psa sąsiada, jego mać..... Poczekałem 15 minut. Torów masa, rozjazdów wszelkiej maści aż brzydko ale nie nie pojedziem bo nie!!!! Wyskoczyłem przejąłem innego Dragonka i na Tychy, tym razem, przejęcie nastąpiło w trakcie przejazdu przez Zawiercie niby podobnie ale inaczej. Nagle mijam cudo 421036 i śmigam dalej po chwili mijam 421034 śmigam dalej. Torów co nie miara. A dwa dragony sobie stoją. Super sprawa ten serwer tylko dla maszynistów. Naprawdę potrzebna i niezbędna rzecz. Ukończyłem scenariusz i pomyślałem sobie, bo przecież upłynęło ździebko czasu, no nie. Może coś się ruszyło. Nooooo NIE 🙂 na dokładkę dobie trzeci Dragonus Wiegachus tej samej relacji ino numerek nieco inkszy 🙂 bo 421038 Bomba. Powiem więcej gdy piszę tego posta sprawdziłem czy nie nadciąga kolejny do drużyny Drombo i co się okazało, aaa nadciąga. Kolejny smok albo hmm, nie wiem jak to określić. Bo można powiedzieć że dobił do zespoły kolejny artysta 421040. Powiem tak REEE WEEE LAA CJA ! Czemu tak mało jest ludzi na tym serwerze no właśnie temu. Czemu bot może mieć problem z tą konkretną relacją, i nie tylko tą relacją bowiem pociągi mają przejechać przez stację (posterunek) widmo. Czy może mi ktoś określić gdzie znajduje się jakikolwiek semafor przypisany do takiego czegoś jak "Dąbrowa Górnicza Ząbkowice DZA R7/7" Są bowiem relacje takie jak na Tychy z Częstochowy towarowej która też ma przejechać prze ów posterunek tyle że jedzie zupełnie innym torem i zupełnie innym schematem. Co ważne jedzie. Nie ma problemu. Jet jeden mały, gdy nagle wedle rozkładu mamy przejechać przez dziwny posterunek, a mijamy, i tu przepraszam jeśli coś pomyliłem semafor wiazdowy Dąbrowa Górnicza Ząbkowice i widzimy piękne komunikaty - 1000okt za nie zatrzymanie się na stacji Dąbrowa "Górnicza Ząbkowice DZA R7/4" (Tu też proszę o wybaczenie jeśli coś pokręciłem z nazewnictwem) - +250 za przyjazd przed czasem 🙂 no bomba A ponoć to dyżurni, gracze, są nieogarnieci 🙂 Dlatego też składam veto wobec serwera na którym tylko mechanicy mogą wbijać. I składam oficjalną prośbę aby powstał serwer tylko dla dyżurnych, aby można było sobie trenować różne rozwiązania bez płaczu na radio że ja chce przelot, a czemu puszczam jak jestem planowo, a ja jestem spóźniony, a to, a tamto. Albo że ktoś jest służbista i planowo wypuścił. Tak zapamiętałem to i słyszałem. Pewnie miałem słyszeć ale możecie gadać sobie co chcecie. Postuj w EDR był 5 minut a i tak troszkę wcześniej puściłem. Nie puściłbym to by był płacz że przecież "pt" a przelot dostałem i -1000 zgarnąłem. Serio? Poważnie? A może zastanowimy się wszyscy czego chcemy od gry. Może zrobimy serwery w innym podziale. W sumie to nie wiem czemu znikł z PL1 dopisek (piaskownica) czyżby już był to serwer full profeska? Może zróbmy serwery "PL1" - uczymy się, błędy się zdarzają "PL2" - gramy dla przyjemności nie dla spiny "PL3" - Profesjonaliści "PL4" albo inny ZAWODOWCY ! "PL5" - EKTREMALNA SYMULACJA NA PEŁNEJ SPINIE ! Pozdrawiam, tak jestem PrykStary albo StaryPryk jak kto woli. Może też być Stary Służbista 🙂 i jak na starego gościa zrzędzenie mam opanowane do perfekcji 🙂 P.S. Tekst powstał w formie bardziej humorystycznej, ze wskazaniem na pewien problem który zaistniał. Jeśli kogoś uraziłem, wybaczcie, nie miałem takiego zamiaru. Czysty zbieg okoliczność. A piszę te słowa bo co niektórzy też pewne sprawy chyba nieco za bardzo do siebie biorą. Szkoda tylko że nieco przesadnie. Edited February 4, 2023 by PrykStary
PrykStary Posted February 4, 2023 Author Posted February 4, 2023 Mała aktualizacja z godziny 23:00 ( 04.02.2023) Relacja Częstochowa Towarowa -> Tychy też już za daleko nie pojedzie 🙂 Ale spoko o północy wszystko dojedzie tam gdzie ma no może 13 minut po północy 🙂 po resecie będzie wszystko pięknie śmigać. Gdybym miał czas to posiedziałbym i sprawdziłbym czy faktycznie pojedzie 🙂 W sumie to jestem ciekawy ile pociągów tam będzie. Tak że niebywała okazja zobaczyć kilka lokomotyw na bocznicach na raz przelatując obok jest właśnie w tej chwili 🙂
PrykStary Posted February 4, 2023 Author Posted February 4, 2023 Z dwojga złego, w sumie prócz tego a żeby development przyjrzał się skryptom jeszcze mocniej i dokładnie. To wreszcie dzisiaj i prawdopodobnie tylko dzisiaj była jedyna okazja zobaczyć zapełnioną bocznicę na wysokości Łazy - Łazy Ła gdzie na odjazd oczekiwało aż 6 składów. Co ciekawe sprawdziłem sobie rozkład na Dąbrowie Górniczej Wschodniej dla jednego z nich. Którego z resztą prowadziłem. Okazuje się że według rozkładu powinien być w Dąbrowie Górniczej Wschodniej o 9:15 (oczywiście czasu serwera) ale najzabawniejsze było to iż miał ponad 600 minut zapasu według EDR. Jakim cudem znalazł się na trasie i co się porobiło. Tego nie wiem. Ale wiem jedynie tyle że serwer "tylko dla maszynistów" będę omijał szerokim łukiem. Ale jechać inną relacją i mijać pięknie zastawione bocznice na pewno widok bezcenny 🙂 Jedno jest pewne, developerzy mają przed sobą ogrom pracy, i wiele jeszcze przed nimi. Tak więc to co mamy to jest już naprawdę sporo. Za co ogromny szacunek. Ps. obrazek pochodzi z dnia 4.02.2023 https://www.simrail.fr/server/pl7 godzina 23:50 (tak mniej więcej)
PrykStary Posted February 4, 2023 Author Posted February 4, 2023 Dodam tylko że kolejny pociąg relacji Częstochowa Towarowa -> Jęfrzejów już stał w Zawierciu na torze bocznym 🙂 więc całkiem kolorowo. Tuż przed restartem jechał pociąg relacji Częstochowa Towarowa -> Tychy cóż nie było mi dane zobaczyć gdzież zdoła dotrzeć 🙂 Po restarcie serwera, sytuacja pięknie wyklarowana, i pociągów na bocznicy nie ma. A widok byłby przedni. Niestety restart nie załatwi wszystkiego 😞 1
krzysk Posted February 6, 2023 Posted February 6, 2023 To nie jest problem tylko serwera "dla maszynistów". Wczoraj podobną sytuację widziałem na PL3. Jeden dragon w drodze do Tychów czekał na Stawiskach, 2 kolejne czekały na stacji w Dańkówce. Tam nie było żadnych innych pociągów dookoła, nie ma też jeszcze DR zarządzanych przez ludzi. Te same skrypty/boty obsługują trasy na wszystkich serwerach i ewidentnie muszą być poprawione 1
Mr yyoo men Posted February 10, 2023 Posted February 10, 2023 Popieram sam bym powstal serwer na dyzurnych, sam bym bardziej pocwiczyl. Sam czasem biore serwery z mala iloscia graczy i cwicze rozne rozwiazania i przyswajanie dyzurki, aa nie ciagle numer xx prosi o xxx . Ni emowie ze to zle ale czasem czlowiek potrzebuje restartu samotnosci 🙂
Barcikowy Posted February 10, 2023 Posted February 10, 2023 Wieczorami serwery pustoszeją. Można ćwiczyć bo 50 pociągów 48 to BOTy. Nie ma potrzeby tygodniami ćwiczyć dyżurowania. 10 min wystarczy by ogarnąć zasady dyżurki w SimRail. 1
PrykStary Posted February 10, 2023 Author Posted February 10, 2023 4 godziny temu, Barcikowy napisał(a): Wieczorami serwery pustoszeją. Można ćwiczyć bo 50 pociągów 48 to BOTy. Nie ma potrzeby tygodniami ćwiczyć dyżurowania. 10 min wystarczy by ogarnąć zasady dyżurki w SimRail. Najbardziej pusty serwer i to nie tyko wieczorami to ten przeznaczony tylko dla "Maszynistów" Nie każdy zaś ma możliwość siedzieć do nie wiadomo której w nocy. Inna sprawa że nie chodzi mi o to by siedzieć z botami obok na posterunkach, tylko z ludźmi bez tego ciągłego pytania a kiedy przelot. A czemu nie jade, "Bo w rozkładzie masz wyjazd o tej i o tej godzinie" Ech. Naprawdę tylko potraficie odsyłać na puste serwery? Nie w tym rzecz ! A potem mamy jak mamy, wchodzą tacy co to ćwiczą po nocach z botami, żywej duszy nie ma obok. Nagle jak coś zaczyna się dzieć to nagle okazuje się że wszystko staje i nic nie jedzie bo jest panika. Powiem prosto z mostu. Niech ten serwer tylko dla maszynistów zostanie przemianowany na serwer tylko dla dyżurnych 🙂 Jestem ciekaw ile osób potrafi sprawnie przeprowadzić ruch i przyjąć pociągi z D.G. Ząbkowice po torze niewłaściwym. Jestem też ciekaw ile osób wie że dopiero od jakiegoś czasu nie można wysyłać pociągów do Łazy (ŁB - bo tak jest na kafelkowej to opisane) torem 7 i 3 ? Ech tylko odsyłanie, tylko spychologia. A tu chodzi o to żeby nie było ludzi na lokach. A żeby byli ludzie w dyżurkach żeby było można spokojnie sobie różne sprawy sprawdzać a przy okazji zobaczyć jak zareagują boty na dyżurkach na których na razie tylko one żądzą.
MavPL Posted February 10, 2023 Posted February 10, 2023 Dobrze powiedziane Pryku. Sam bym tego lepiej nie ujął.
dammul Posted February 10, 2023 Posted February 10, 2023 Powinien być i serwer dla maszynistów i dla dyżurnych. Popieram
Barcikowy Posted February 11, 2023 Posted February 11, 2023 Szkoda jeszcze, że tylu dyżurnych się wstydzi odezwać. Ostatnio co nie jadę i próbuję wywołać dyżurnego, to tylko ciszę zastaje. Zastanawiam się zawsze czy wtedy na dyżurce siedzi zawstydzony dzieciak. Czasem któryś na pytanie głosowe coś tam odpisze na głównym chat-cie. Poza tym uczyć się dyżurować można na żywym organizmie i czym tu się przejmować, że coś się źle zrobi i coś zablokuje - robi się wtedy ciekawiej. Ktoś na radio zawsze pomoże (pod warunkiem, że DR chce się nauczyć, a nie zrobić bajzel dla beki). I ciągle powtarzam i powtarzać będę - dyżurowanie jest łatwiejsze niż uruchomienie EU07. Mniej kliknięć trzeba zrobić by wyprawić pociąg, niż żeby uruchomić EU07.
PrykStary Posted February 12, 2023 Author Posted February 12, 2023 Ja się nie odzywam bo raz działa mikrofon raz nie działa mikrofon. Cóż nie wiem od czego jest to uzależnione, że gra raz to ogarnia a raz tego nie ogarnia. A nic nie zmieniam w ustawieniach. Jeśli chodzi o karty dźwiękowe i tak dalej. Dlatego też staram się zawsze odpisywać. Mi jak coś nie wyjdzie to przepraszam, i powiem że coś nie tak wyszło albo że zawaliłem sprawę i będzie to trochę trwało zanim to odkręcę. Zaś jeszcze inna kwestia to rozumiem że każdy maszynista powinien wiedzieć jak zachowywać się do sygnałów wskazywanych przez semafory więc czasami nie ma potrzeby nawiązywania kontaktu radiowego z maszynistą. To nie przeszkadza w płynności ruchu. 🙂
PrykStary Posted February 12, 2023 Author Posted February 12, 2023 13 godzin temu, Barcikowy napisał(a): Poza tym uczyć się dyżurować można na żywym organizmie i czym tu się przejmować, że coś się źle zrobi i coś zablokuje - robi się wtedy ciekawiej. Ktoś na radio zawsze pomoże (pod warunkiem, że DR chce się nauczyć, a nie zrobić bajzel dla beki). I ciągle powtarzam i powtarzać będę - dyżurowanie jest łatwiejsze niż uruchomienie EU07. Mniej kliknięć trzeba zrobić by wyprawić pociąg, niż żeby uruchomić EU07. Tu muszę się zgodzić, a nawet poprzeć tę wypowiedź, najlepiej się uczyć na żywym organizmie tyle że organizm musi być wyrozumiały że nie zawsze będzie miał przelot podany. Miałem dwie ciekawe sytuacja. Raz poproszono mnie o tor boczny, oczywiście warunki były no to pociąg wjechał na boczny. A następnie po zgłoszeniu gotowości został wypuszczony. I było fajnie. Można powiedzieć że została zasymulowana podmiana drużyny 🙂 tak powiedzmy. Ja też miałem raz potrzebę zatrzymania się na bocznicy. Co zostało spełnione przez dyżurnego. Dzięki temu ja mogłem zrobić szybko to co chciałem a i gra zrobiła się ciekawsza. Gdy zgłosiłem się i oznajmiłem że jestem już w loku i gotowy do jazdy, okazało się że nagle zrobił się ruch. Przejechał REGIO i słusznie. Po czym zostałem poinformowany że leci opóźniony TLK i też go puszczałem, co dla mnie jest oczywiste. Gdyż TLK na szlaku może pociskać 100km/h a ja towarem jedynie 75km/h (oczywiście chodzi o odcinek szlakowy na który miałem wjechać) Ale dzięki temu gra była bardziej urealniona. Bo na szlaku zrobił się tłok. A ciekawostką największą było to że AI też ciekawie reagowały, na dalszych stacjach. Co mnie cieszyło. Bowiem trasa była pokonywana prze ze mnie po raz 3 albo 4 i już przynajmniej 2 razy miałem sytuacje które urozmaiciły ten przejazd. Tak że wymyślanie jakiś wymyślnych sytuacji nie ma sensu. Bo czasem takie postoje na prośbę maszynisty potrafią bardzo skutecznie urozmaicić rozgrywkę. Moim zdaniem nie ma sensu nic na siłę kombinować. Ale też warto sobie wbić, że nie ma sensu jechać na jakiejś spinie iż muszę wszędzie być przed czasem. Lepiej jechać w zgodzie z przepisami, dostosowywać się do treści sygnałów, stosować się do ograniczeń. A punkty będę. Nawet jak jest opóźnienie to dostaje się +250 jak jesteśmy na czas też +250 jak przed czasem to też +250 Gdzieś się straci gdzieś się zyska ten czas. Oczywiście nie zawsze i nie na każdej trasie. 🙂 Więc prowadzenie pociągu na zasadzie bo "ja" nie mogę mieć opóźnienia jest moim zdanie nie logiczne. Owszem nielogiczne pod względem takiej szajby. Bowiem starać się aby opóźnienie było jak najmniejsze to jeszcze jestem wstanie zrozumieć tyle że nie do przesady. Inna kwestia jest taka że czasami może się zdarzyć że przed posterunkiem obsługiwanym przez AI możemy czekać pod semaforem, z nieznanych przyczyn. W dodatku bardzo długo. Też taką sytuację miałem. Nic nie jechało za mną. Nic nie było na szlaku na który miałem wjechać. Rozmawiałem z dyżurnym na Psarach okazało się że było pytanie o kierunek SBL, co zostało poprawnie przez dyżurnego utwierdzone. Być może coś się zblokowało. Ale postanowiłem spokojnie poczekać. Nagle wpadłem a pomysł by podciągnąć się dziobakiem bliżej semafora. Podać sygnał RP1 i albo zbieg okoliczności albo nie wiem co ale nagle semafor ożył. Owszem w tym czasie SBL została rozwiązane. Przebieg również w Psarach dla mnie bo musiały przejechać pociągi. Może to że Starzyny ponownie zapytały o kierunek na SBL u ponownie wszystko zostało przez dyżurnego w Psarach ustawione spowodowało odblokowanie. Nie wiem. Opóźnienie było, to oczywiste, czy udało się narobić, no niestety nie. Ale czy trzeba z tego powodu robić jakąś jazdę dyżurnym. Myślę że absolutnie. Na dokładkę w Olszamowicach wyjazd na SZ i to było najciekawsze. Tak jak w życiu jak się ma spier.... to najczęściej wszystko na raz. Czy krzyczałem na dyżurnego w Olszamowicach że na Sz, nie zadałem tylko pytanie jaki powód podania tego sygnału (ponieważ jako maszynista powinienem wiedzieć jak się zachować, i na co się przygotować) Odpowiedź uzyskałem, podziękowałem i jechałem dalej. Tak więc można dyżurować, można prowadzić lokomotywy. Tyle że trzeba trochę wyrozumiałości i cierpliwości. I będzie ciekawie 🙂
PrykStary Posted February 12, 2023 Author Posted February 12, 2023 Z resztą taka mała dygresja, poczytajcie sobie jakie predyspozycje powinny mieć osoby które chciałyby pracować w zawodzie maszynisty tu dzież mechanika. Tam jest taki fajny zapis. Wysoka odporność na STRES 🙂 oraz odpowiedzialność. Otóż prowadzisz skład który masz pod swoją opieką. Który działa w zgodzie z prawami fizyki. (jak są odwzorowane w grze? myślę że całkiem nieźle) Ale przede wszystkim masz go prowadzić bezpiecznie ! Na razie nie można przelecieć obok semafora wskazującego sygnał S1, a szkoda. Myślę że powinna być taka możliwość. Co mogło by skutkować rozpruciem rozjazdów, albo wykolejeniem. Tak powinno być. Oczywiście taka sytuacja chodzi o minięcie semafora z sygnałem S1 powinna być obarczona srogim minusem punktowy, bardzo srogim.
DonRonnon Posted February 21, 2023 Posted February 21, 2023 W dniu 12.02.2023 o 11:02, PrykStary napisał(a): Tu muszę się zgodzić, a nawet poprzeć tę wypowiedź, najlepiej się uczyć na żywym organizmie tyle że organizm musi być wyrozumiały że nie zawsze będzie miał przelot podany. Miałem dwie ciekawe sytuacja. Raz poproszono mnie o tor boczny, oczywiście warunki były no to pociąg wjechał na boczny. A następnie po zgłoszeniu gotowości został wypuszczony. I było fajnie. Można powiedzieć że została zasymulowana podmiana drużyny 🙂 tak powiedzmy. Ja też miałem raz potrzebę zatrzymania się na bocznicy. Co zostało spełnione przez dyżurnego. Dzięki temu ja mogłem zrobić szybko to co chciałem a i gra zrobiła się ciekawsza. Gdy zgłosiłem się i oznajmiłem że jestem już w loku i gotowy do jazdy, okazało się że nagle zrobił się ruch. Przejechał REGIO i słusznie. Po czym zostałem poinformowany że leci opóźniony TLK i też go puszczałem, co dla mnie jest oczywiste. Gdyż TLK na szlaku może pociskać 100km/h a ja towarem jedynie 75km/h (oczywiście chodzi o odcinek szlakowy na który miałem wjechać) Ale dzięki temu gra była bardziej urealniona. Bo na szlaku zrobił się tłok. A ciekawostką największą było to że AI też ciekawie reagowały, na dalszych stacjach. Co mnie cieszyło. Bowiem trasa była pokonywana prze ze mnie po raz 3 albo 4 i już przynajmniej 2 razy miałem sytuacje które urozmaiciły ten przejazd. Tak że wymyślanie jakiś wymyślnych sytuacji nie ma sensu. Bo czasem takie postoje na prośbę maszynisty potrafią bardzo skutecznie urozmaicić rozgrywkę. Moim zdaniem nie ma sensu nic na siłę kombinować. Ale też warto sobie wbić, że nie ma sensu jechać na jakiejś spinie iż muszę wszędzie być przed czasem. Lepiej jechać w zgodzie z przepisami, dostosowywać się do treści sygnałów, stosować się do ograniczeń. A punkty będę. Nawet jak jest opóźnienie to dostaje się +250 jak jesteśmy na czas też +250 jak przed czasem to też +250 Gdzieś się straci gdzieś się zyska ten czas. Oczywiście nie zawsze i nie na każdej trasie. 🙂 Więc prowadzenie pociągu na zasadzie bo "ja" nie mogę mieć opóźnienia jest moim zdanie nie logiczne. Owszem nielogiczne pod względem takiej szajby. Bowiem starać się aby opóźnienie było jak najmniejsze to jeszcze jestem wstanie zrozumieć tyle że nie do przesady. Inna kwestia jest taka że czasami może się zdarzyć że przed posterunkiem obsługiwanym przez AI możemy czekać pod semaforem, z nieznanych przyczyn. W dodatku bardzo długo. Też taką sytuację miałem. Nic nie jechało za mną. Nic nie było na szlaku na który miałem wjechać. Rozmawiałem z dyżurnym na Psarach okazało się że było pytanie o kierunek SBL, co zostało poprawnie przez dyżurnego utwierdzone. Być może coś się zblokowało. Ale postanowiłem spokojnie poczekać. Nagle wpadłem a pomysł by podciągnąć się dziobakiem bliżej semafora. Podać sygnał RP1 i albo zbieg okoliczności albo nie wiem co ale nagle semafor ożył. Owszem w tym czasie SBL została rozwiązane. Przebieg również w Psarach dla mnie bo musiały przejechać pociągi. Może to że Starzyny ponownie zapytały o kierunek na SBL u ponownie wszystko zostało przez dyżurnego w Psarach ustawione spowodowało odblokowanie. Nie wiem. Opóźnienie było, to oczywiste, czy udało się narobić, no niestety nie. Ale czy trzeba z tego powodu robić jakąś jazdę dyżurnym. Myślę że absolutnie. Na dokładkę w Olszamowicach wyjazd na SZ i to było najciekawsze. Tak jak w życiu jak się ma spier.... to najczęściej wszystko na raz. Czy krzyczałem na dyżurnego w Olszamowicach że na Sz, nie zadałem tylko pytanie jaki powód podania tego sygnału (ponieważ jako maszynista powinienem wiedzieć jak się zachować, i na co się przygotować) Odpowiedź uzyskałem, podziękowałem i jechałem dalej. Tak więc można dyżurować, można prowadzić lokomotywy. Tyle że trzeba trochę wyrozumiałości i cierpliwości. I będzie ciekawie 🙂 No i tu Ci przyznam rację (w innym wątku troszkę polemizowałem) 🙂
SIMRAIL Team uetam Posted February 21, 2023 SIMRAIL Team Posted February 21, 2023 W dniu 12.02.2023 o 14:43, PrykStary napisał(a): Z resztą taka mała dygresja, poczytajcie sobie jakie predyspozycje powinny mieć osoby które chciałyby pracować w zawodzie maszynisty tu dzież mechanika. Tam jest taki fajny zapis. Wysoka odporność na STRES 🙂 oraz odpowiedzialność. Otóż prowadzisz skład który masz pod swoją opieką. Który działa w zgodzie z prawami fizyki. (jak są odwzorowane w grze? myślę że całkiem nieźle) Ale przede wszystkim masz go prowadzić bezpiecznie ! Na razie nie można przelecieć obok semafora wskazującego sygnał S1, a szkoda. Myślę że powinna być taka możliwość. Co mogło by skutkować rozpruciem rozjazdów, albo wykolejeniem. Tak powinno być. Oczywiście taka sytuacja chodzi o minięcie semafora z sygnałem S1 powinna być obarczona srogim minusem punktowy, bardzo srogim. I potem restartujemy cały serwer z 50 osobami, tak? 🙂
PrykStary Posted February 21, 2023 Author Posted February 21, 2023 23 minuty temu, uetam napisał(a): I potem restartujemy cały serwer z 50 osobami, tak? 🙂 Myślę że resetowanie całego serwera z 50 osobami nie będzie miało miejsca jeśli tego nie będziecie chcieli zrobić. Aktualnie resety jakie są a są ponoć tylko co 6h, co często wcale nie jest tak. Jako przytyk podam przykład ostatniej niedzieli (19.02.2023) po między godziną 12:00 a 13:00 była cała masa restartów serwerów zarówno PL1 jak i PL2 oraz PL8 co do innych nie wnikam i się nie wypowiem i jakoś nie było ważne ile jest osób na serwerze czy 50 czy mniej czyż nie? ktoś się zapytał ? jakaś informacja ? nie. Więc takie przytyki aby resetować to, heh, bez przesady. A w ogóle powiem inaczej, może zaczniecie już myśleć o tym aby były tylko dwa resety na serwerach w ciągu doby co? Człowiek sobie czeka czai się na loka, żeby przejechać trasę, no niestety wybrany lok ma taki a nie inny rozkład i za cholerę nie idzie nim przejechać trasy bo zawsze wypada reset w jej połowie dystansu. Trochę to przykre. Oczywiście zaraz pojawią się głosy to może znajdziesz inny serwer i tam znajdziesz nie zajętego loka o innej godzinie i przejedziesz trasę. Odpowiem prosto, to może olejemy cały projekt MP i zostawmy tylko Singla. Dajmy to co jest do singla i nie będzie problemu. Inna odpowiedź, to czemu ty siedzisz na multi i polujesz na dyżurkę albo na loka. A teraz tak na serio, po ostatnich zdarzeniach, pozwoliłem sobie wysłać pewne sprawy w prv. Czy to coś zmieni nie wiem. W sumie zaczyna mnie to coraz mniej interesować. Ale chyba wszystkim zależałoby aby resetów było jak najmniej. Każdy z nas gra w czasie wolnym, a ten każdy z nas ma w innym przedziale czasowym. Więc resety są czasem elementem przeszkadzający. Nie mówię tutaj a całkowitym ich zniesieniu ale o zredukowaniu. Statystyki zapewne macie ile osób w jakim przedziale czasowym w ciągu doby jest najwięcej. A w jakim przedziale jest najmniej. Kolejna spraw skoro są wprowadzone stałe resety, zostaje wprowadzona aktualizacja i coś nie pykło, to nie walcie resetami jeden za drugim tylko komunikat i serwery zamknięte do jakiejś konkretnej godziny. To tyle.
Krisu TV Gaming Posted February 21, 2023 Posted February 21, 2023 12 minut temu, PrykStary napisał(a): Myślę że resetowanie całego serwera z 50 osobami nie będzie miało miejsca jeśli tego nie będziecie chcieli zrobić. Aktualnie resety jakie są a są ponoć tylko co 6h, co często wcale nie jest tak. Jako przytyk podam przykład ostatniej niedzieli (19.02.2023) po między godziną 12:00 a 13:00 była cała masa restartów serwerów zarówno PL1 jak i PL2 oraz PL8 co do innych nie wnikam i się nie wypowiem i jakoś nie było ważne ile jest osób na serwerze czy 50 czy mniej czyż nie? ktoś się zapytał ? jakaś informacja ? nie. Więc takie przytyki aby resetować to, heh, bez przesady. A w ogóle powiem inaczej, może zaczniecie już myśleć o tym aby były tylko dwa resety na serwerach w ciągu doby co? Człowiek sobie czeka czai się na loka, żeby przejechać trasę, no niestety wybrany lok ma taki a nie inny rozkład i za cholerę nie idzie nim przejechać trasy bo zawsze wypada reset w jej połowie dystansu. Trochę to przykre. Oczywiście zaraz pojawią się głosy to może znajdziesz inny serwer i tam znajdziesz nie zajętego loka o innej godzinie i przejedziesz trasę. Odpowiem prosto, to może olejemy cały projekt MP i zostawmy tylko Singla. Dajmy to co jest do singla i nie będzie problemu. Inna odpowiedź, to czemu ty siedzisz na multi i polujesz na dyżurkę albo na loka. A teraz tak na serio, po ostatnich zdarzeniach, pozwoliłem sobie wysłać pewne sprawy w prv. Czy to coś zmieni nie wiem. W sumie zaczyna mnie to coraz mniej interesować. Ale chyba wszystkim zależałoby aby resetów było jak najmniej. Każdy z nas gra w czasie wolnym, a ten każdy z nas ma w innym przedziale czasowym. Więc resety są czasem elementem przeszkadzający. Nie mówię tutaj a całkowitym ich zniesieniu ale o zredukowaniu. Statystyki zapewne macie ile osób w jakim przedziale czasowym w ciągu doby jest najwięcej. A w jakim przedziale jest najmniej. Kolejna spraw skoro są wprowadzone stałe resety, zostaje wprowadzona aktualizacja i coś nie pykło, to nie walcie resetami jeden za drugim tylko komunikat i serwery zamknięte do jakiejś konkretnej godziny. To tyle. Moim zdaniem, jeśli chodzi o restart serwerów, to faktycznie, cztery resety w ciągu doby, to za dużo. Myślę, że wystarczyłyby dwa w ciągu doby. O 24:00 i o 12:00.
Recommended Posts