Jump to content

Niespójne sygnały semaforów i UI


JakCiu19
Go to solution Solved by uetam,

Recommended Posts

Witam

Kwestia braku właściwej podpowiedzi następnego semafora nie była do tej pory problemem ponieważ przy jeździe vmax 125 zbliżając się do semafora sbl pokazywało vmax i zielone, gdzie na gruncie okazywał się być to pomarańczowy na ostatnim blokady przed wjazdowym więc szło spokojnie wyhamować na jednym odstępie. Problem zrobił się przy ED250 gdzie jadąc 200km/h nie idzie wyłapać, że przed ostatni na blokadzie miga na zielono (jedziemy za szybko), a mijając ostatni na pomarańczowo nie ma już szans na wyhamowanie nawet nagłym przed wjazdowym. Trzeba by poprawić podpowiedzi, że nawet jak jest vmax na sbl to powinno pokazywać się również pomarańczowe, a nie tylko zielone.

  • Like 1
  • I agree 4
Link to comment
Share on other sites

Można też poprawić to w taki sposób, że w takich sytuacjach na HUD wyświetlał by się sygnał na najbliższym i na następnym semaforze. To też byłoby rozwiązaniem.

Edited by FanKoleiWaw
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Keltar319 napisał(a):

Dlatego bez ETCS się śmiga max 160 km/h 😉

W obsadzie jednoosobowej chyba tylko do 130 chociaż słyszałem, że to ograniczenie znieśli lub dopiero mają znieść i będzie można też jeździć do 160 km/h

Edited by FanKoleiWaw
Link to comment
Share on other sites

19 godzin temu, o.O napisał(a):

Witam

Kwestia braku właściwej podpowiedzi następnego semafora nie była do tej pory problemem ponieważ przy jeździe vmax 125 zbliżając się do semafora sbl pokazywało vmax i zielone, gdzie na gruncie okazywał się być to pomarańczowy na ostatnim blokady przed wjazdowym więc szło spokojnie wyhamować na jednym odstępie. Problem zrobił się przy ED250 gdzie jadąc 200km/h nie idzie wyłapać, że przed ostatni na blokadzie miga na zielono (jedziemy za szybko), a mijając ostatni na pomarańczowo nie ma już szans na wyhamowanie nawet nagłym przed wjazdowym. Trzeba by poprawić podpowiedzi, że nawet jak jest vmax na sbl to powinno pokazywać się również pomarańczowe, a nie tylko zielone.

Poruszałem ten temat w innym wątku, to stwierdzono #niedasie oraz #takmabyc, bo mają jakąś swoją dziwną, nie logiczną do końca wizję na to. W ich ocenie żółte światło w HUD powinno być pokazywana, tak jak to jest obecnie, czyli tylko wtedy gdy semafor daje ograniczenie prędkości, a nie też wtedy gdy następy semafor będzie wskazywać stój. Hipokryzją jest pokazywanie sygnału zastępczego w pełni poprawnie, czyli da się zrobić pokazywanie 1:1, tylko trzeba chcieć...

  • Like 1
  • Haha 1
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

31 minut temu, FanKoleiWaw napisał(a):

W obsadzie jednoosobowej chyba tylko do 130 chociaż słyszałem, że to ograniczenie znieśli lub dopiero mają znieść i będzie można też jeździć do 160 km/h

Gdy masz ETCS możesz samemu powyżej 130km/h.

Link to comment
Share on other sites

23 minuty temu, Pitoras napisał(a):

Poruszałem ten temat w innym wątku, to stwierdzono #niedasie oraz #takmabyc, bo mają jakąś swoją dziwną, nie logiczną do końca wizję na to. W ich ocenie żółte światło w HUD powinno być pokazywana, tak jak to jest obecnie, czyli tylko wtedy gdy semafor daje ograniczenie prędkości, a nie też wtedy gdy następy semafor będzie wskazywać stój. Hipokryzją jest pokazywanie sygnału zastępczego w pełni poprawnie, czyli da się zrobić pokazywanie 1:1, tylko trzeba chcieć...

Niestety bardzo dużo niekonsekwencji twórców. Jakby coś wiedzieli, ale nie do końca.

Link to comment
Share on other sites

Jak jedziesz na blokadzie 4-ro stawnej to ważne jest aby obserwować wskazania semaforów. Na pewno wcześniejszy semafor przed tym teraz mijanym pokazywał sygnał z zielonym migającym a to informuje nas że w przodzie mamy dwa odstępy wolne. Jak Więc powinieneś regulować tak prędkość aby móc się zatrzymać bo masz tylko dwa odstępy wolne a dalej nie znasz sytuacji więc traktujemy to że po tych dwóch odstępach mamy S1. Wiem, nie jeździmy 200 km/h bez ETCS ale jakoś już od premiery jeżdżę i nie miałem problemów z zatrzymaniem się przed semaforem z S1. A jak nie to ogranicz prędkość do 160 km/h i też nie będzie to problem.

Pozdrawiam 

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Pitoras napisał(a):

Poruszałem ten temat w innym wątku, to stwierdzono #niedasie oraz #takmabyc, bo mają jakąś swoją dziwną, nie logiczną do końca wizję na to. W ich ocenie żółte światło w HUD powinno być pokazywana, tak jak to jest obecnie, czyli tylko wtedy gdy semafor daje ograniczenie prędkości, a nie też wtedy gdy następy semafor będzie wskazywać stój. Hipokryzją jest pokazywanie sygnału zastępczego w pełni poprawnie, czyli da się zrobić pokazywanie 1:1, tylko trzeba chcieć...

 Dla kogoś kto nie zna sygnalizacji kolejowej jeszcze to hud i jego ikonki pokazania następnego sygnału byłby bardzo dużym ułatwieniem. Twórcy mogliby łaskawiej spojrzeć na ludzi którzy dopiero uczą się sygnalizacji kolejowej. 

Edited by tomnord15
Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team
2 godziny temu, tomnord15 napisał(a):

Dla kogoś kto nie zna sygnalizacji kolejowej jeszcze to hud i jego ikonki pokazania następnego sygnału byłby bardzo dużym ułatwieniem. Twórcy mogliby łaskawiej spojrzeć na ludzi którzy dopiero uczą się sygnalizacji kolejowej. 

Właśnie z myślą o osobach, które nie znają sygnalizacji powstał obecny system - zielone = jedź, pomarańczowe = zwolnij, czerwone = stój, białe migające = ten dziwny sygnał, jedź powoli.

W przyszłości planowane jest dodanie w HUD uproszczonego obrazu jeszcze jednego semafora z przodu, a także wyświetlanie jeszcze jednego nadchodzącego ograniczenia prędkości. Nie jesteśmy w stanie określić kiedy to nastąpi - póki co zostanie tak jak jest, priorytetem przed wprowadzaniem dodatkowych funkcji jest usunięcie błędów utrudniających rozgrywkę.

  • Like 3
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy